siivousapu

• Viestiketjun aloittaja mamma-75
  • Ensimmäinen viesti
mamma-75
Ajattelin kysäistä tätä kautta, että miten käytännössä menee se asia jos tilaa jostain firmasta siivojan kotiinsa? sen tiedän että siitä saa verotukseen laittaa vähennyksiin (?) mutta onko kenelläkään itselle henk.kohtaista kokemusta????

kiitos jo etukäteen vastanneille :hug:

täällä en pysty kovin hyvin käymään joten jos mahd. niin vastailisitteko suoraan minulle eli ahakkarainen@yahoo.com kiitti :ashamed:

-lollo-käväsee
Mulla käy viikkosiivooja. Laskuttaa 24?/h sisältäen kilometrikorvauksen ja aineet. Se on aika keskihinta täällä länsi-suomessa.
Ollaan etukäteen sovittu mitä hän milläkin viikolla tekee ja sitten isot hommat sovitaan erikseen keskimäärin hän on meillä 2,5h/kerta.
Maalla kun asutaan hän käy päivällä jolloin olemme töissä ja hän tulee aamulla siihen aikaan kun lähden joten hän pääsee silloin sisälle lähtiessään sitten lukitsee ovet.
Työstään hän laskutaa kerran kuukaudessa laskulla ja ne laskut sitten liitän veroilmoitukseen. Verottaja on hoitanut loput.

-lollo-käväsee
Lisään vielä että kannattaa soitella sellaisiin yhden naisen/miehen firmoihin. Silloin tulee takuuvarmasti aina sama henkilö johon voi luottaa ja päästää sellaisen sitten omin nokkinensa omaan kotiin.

-lollo-käväsee
Meillä alkoi juttu miehen keksinnöstä, kun tuskailin miten aika riittää kaikkeen kun siirryin takaisin töihin. Hän sitten ko. ihmisen meille palkkasi puoleksi vuodeksi kokeeksi, nyt oon käyttänyt 1 1/2 vuotta ja en pois antaisi. Olisi melkein valmis maksamaan ko summan jo siitä tunteesta mikä on kun tulee raskaan työpäivän jälkeen puhtaaseen kotiin ja ainakin sen illan voi vain olla =) ja keskittyä vaikka leikkimään täyspäiväisesti lasten kanssa.
Ota yhteyttä johon kuhun ja sovi että tulee käymään, pidät sitten pieni muotoisen haastattelun, toi ensi vaikutelma kuitenkin merkitsee paljon.

Oili harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2005 klo 13:36 Helena-75 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Oon miettinyt pitkään tollasen ottoo, mut aatellu just, et miten uskaltaa päästää kotiinsa. Ikkunoidenpesu esim. tökkii mulla aina. En tykkää en.
Meillä käy siivooja joka toinen viikko noin kaksi tuntia kerrallaan. Aika riittää hyvin perussiivoukseen (lattiat, vessat ym). Hänellä on avain ja käy sovittuna päivänä "oman aikataulunsa mukaan", yleensä aamupäivällä. Meillä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia, eikä luottamuspulaa, vaikka omalla avaimella kulkeekin.

Isommat hommat, kuten ikkunanpesut, sovitaan erikseen ja hän tekee ne sitten jonkun viikkosiivouksen yhteydessä.

Suosittelen =)

On se kumma kun nykyajan hienohelmaäidit ei saa edes kotiaan pidettyä kunnossa, vielä ulkopuolinen siivooja.. HE HE.. Niinkö te ootte laiskoja. Itse saan / haluan / kerkiän tekemään kaiken ja vielä pitää hauskaakin. Kyllä oman käden jälki saa parhaan mielen.

Yhteistyössä