siivellisiä ja siivettömiä muurahaisia sisällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sphe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sphe

Vieras
Miten niistä pääsee eroon? Onko ne samaa lajia vai onko meillä mahdollisesti monta eri lajia pesiytynyt??? Niitä on hirveästi, mustia pieniä ja niitä isompia siivellisiä..

mä kans luin väärin :D

meille on tullu sisään kun ovet on ollu auki tänä vuonna siivellisiä muurahaisia, en tiiä miksi... mut ei niitä täällä pesimällä ole

Ne on tämän kesän uusia kuningattaria jotka on lähteneet pesästä etsimään itselleen uutta pesäpaikkaa. Pudottavat siivet kun sopiva prsäpaikka löytyy ja jäävät "jumiin" paikalleen.

Siveellisten kanssa ei ole hätäpäivää, ne eivät lisäänny. Siveettömät voi yrittää houkutella oluella ulos, kun tuskin sinulla on minikortonkeja tarjolla.

Sellainen vinkki, että jos kyseessä on isokokoinen hevosmuurahainen, se viittaa siihen että talossa on kosteuden aiheuttama lahovaurio. Pikkumurkut ei ole haitallisia, mutta hevosmurkku puree lahoon puuhun pesän.

Niillä on pesä jossain. Omassa talossa löytyi viemäriputkesta joka oli saunan ja pesuhuoneen välissä, ja jossa harvoin paljoa vettä juoksi. Putki oli lähes tukossa pesää.
Vanhemmilta taas paljastui iso vesivahinko, kun alkoivat etsiä mustä muurahaisia tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26772768:
Joo, kuningattareiden päivä oli tänään. :D Niitä oli miljuunia tuolla. :O

Niin oli täälläkin, parissa kaupungissa kävin ja kaikkialla kuhisi noista muurahaisista.
Eivät kai ne kunigattaria ole, rinsessoja vielä?

Meillä miehen nuorempi tytär 14 vee sanoi mulle että jostain on kuullu että kanelilla lähtee ja laitoin kanelia siihen kulkureitin luo lattialistan viereen ja siihen loppui murkkujen kulkeminen eikä o sen jälkeen näkynyt.
Niksipirkassa luki että chilijauhoa niin katoaa.
Ainakin meillä tehos kaneli.Viikon olin siit kohtaa imuroimatta mis kanelia oli.

Yhteistyössä