Siittiöt ja muodostuneisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lily-Jane
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lily-Jane

Jäsen
04.11.2007
983
0
16
Hei kaikki!

Ajattelin, että täältä saisi ehkä enemmän vastauksia kuin vauvakuume- puolelta. Meillä on yritystä takana pian 10 kk, ja miehen siemennesteanalyysin tulokset saimme eilen. Lääkäri kehui, että tulokset olivat erinomaiset, mutta jäi mietityttämään kuitenkin siittiöiden muodostuneisuus. Siittiöiden lukumäärä miehellä oli 91 milj./ml, mikä ymmärtääkseni on erittäin hyvä. Samoin liikkuvuus oli erittäin hyvä. Kuitenkin tuloksiin oli merkattu lievä teratozoospermia, sillä normaalisti muodostuneita oli 13 %. Lääkäri kuitenkin sanoi selkeästi, että hänen mielestä tällä ei ole mitään merkitystä hedelmällisyyden kanssa, sillä kokonaismäärä siittiöitä oli hulppea. Kuitenkin useampi lähde sanoo, että raja olisi 30 %, on kuitenkin mainittu myös, että nykyaikana aika harvalla miehellä on toi 30 %. Joten, onko kenelläkään samoista luvuista kokemusta, luuletteko, että tolla olisi merkitystä? Olin eilen tosi onnellinen, kun sain tulokset, mutta nyt mietityttää.

Kiitos :)

Moi!

Mun miehellä on normaalimuotoisia siittiöitä 6 prosenttia, ja olen silti tullut clomeilla 2 kertaa raskaaksi muutaman kuukauden käytön jälkeen. Miehellä kokonaismäärä ja liikkuvuus hyvät, ja lääkärin mukaan teratozoospermia vaikuttaa tämän vuoksi korkeintaan vain hieman hedelmällisyyteen. Meillä siis ongelmana ilmeisesti jonkunlainen häiriö mun ovulaatiossa, kun clomeilla on tulosta kuitenkin tullut.

Teillä on varmaan hyvä tilanne, kun sun miehen näyte muutoin hyvä, teratozoospermia noin lievä ja lääkärinkään mielestä ongelmaa ei ole :)

Calypso, kiitos paljon vastauksesta! Varmaan ehkä on hieman hidastanut tätä prosessia, mutta mukava kuulla, että jopa pienemmillä prosenteilla onnistuu! Juu, tullut hieman liikaa luettua googlesta taas juttuja.. :)

Meillä normaalimuotoisia oli 3 % ja silti laittoivat meidät inssiin. Tuo 13 % on hyvä määrä, varsinkin kun kokonaismäärä on noin hyvä. Joten ei kannata tuosta huolestua, ei muuta kuin peitot heilumaan vaan. :laugh: 10 kk on vielä lyhyt aika yritykselle.

Yhteistyössä