Siitepölyallergiaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hedari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hedari

Vieras
Olen jo monen vuoden ajan kärsinyt näin keväisin kamalasta päänsärystä. Miehelläni on koivu-ja leppä allergia, ja minun oireeni alkavat samoihin aikoihin kuin hänellä.
Minulla ei nenä vuoda, enkä aivastele tämän tästä..eikä silmät rähmi. Mutta jokapäiväinen päänsärky otsalla, sekä outo paine nenän "takana". Aamuisin kuin herään niin kurkku on myös kipeä. Burana ei juurikaan auta päänsärkyyn ja paineen tuntuun.
Silmiä kutittaa ja kirvelee..mutta hyvin lievästi ja vain hetkittäin.Ei siis ollenkaan sellaisia oireita kuin miehelläni: hänen silmänsä ovat tulipunaiset.

Luin netistä että allergia saattaa oireilla myös keskushermosto oireina, eli juuri päänsärkynä ja väsymyksenä.
Viime keväänä kun valitin särkyä lääkärille, niin hänen mielestään se ei voi olla allergia peräistä?!

Minulta on jokunen vuosi sitten otettu myös allergia testit(verikokeissa), mutta sen mukaan en olisi allerginen.
Entä jos oireilen keskushermostolla..Näkyisikö se edes verikokeessa?!

Onko kokemusta, voisiko tässä olla kysymys siitepölyn aiheuttamista oireista?

Samaa itsekkin mietin, et kannattaisko kokeilla allergia lääkettä. Luin noista allergia lääkkeistä että pitää olla varovainen jos käyttää jotain muuta lääkettä mikä vaikuttaa kekskushermostoon. No mie käytän cipralexia, joten uskaltaakohan ottaa noita allergialääkkeitä?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
verikoetestissä ei kaikki välttämättä näy, kannattaa otattaa se iso ihotesti.

Ei sekään aina anna luotettavaa tulosta.
Meillä pojalle tehtiin viime syksynä eikä sen mukaan ole allergiaa, mutta silti joka kevät nenä valuu ja tulee iho-oireita.
Mulla on ihan sama juttu itselläni on testattu eikä mitään löytynyt, mutta keväisin ihan selvät oireet ja muutama minutti kissan kanssa samassa tilassa silmät turpoaa ja hengitys ei kulje kunnolla.

kokeile allergia lääkeitä jospa ne helpottaisi oireitasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hedari:
Samaa itsekkin mietin, et kannattaisko kokeilla allergia lääkettä. Luin noista allergia lääkkeistä että pitää olla varovainen jos käyttää jotain muuta lääkettä mikä vaikuttaa kekskushermostoon. No mie käytän cipralexia, joten uskaltaakohan ottaa noita allergialääkkeitä?!

Apteekista voit varmistaa lääkkeiden yhteensopivuuden.

Alkuperäinen kirjoittaja Hedari:

Kannattaa kysyä apteekista, siellä tietävät tai voivat tarkistaa yhteensopivuuden.

Yhteistyössä