siitepölyallergia...Puhkesi aikuisiällä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aivastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aivastus

Vieras
Elikkäs tuo siitepöly allergia on alkanut vaivaamaan.Ikää mulla jo kolmekymmentä..Näköjään allergia voi siis tulla näin aikuis iälläkin vasta.
Mulla ei ole koskaan ollut juuri mitään oireita...Parina viimeisenä keväänä pistänyt kyllä merkille väsymyksen ja päänsäryn..mutta nyt olen ihan tukossa!!
Aivastelen monta kertaa päivässä ja nenä on tukkeessa. Ja vuotaa!!!
Kurkun päätä kutittaa, että koko ajan yritää yskiä..Mut eipä tuo mitään auta. Välillä silmät menee vetisiksi, mut ei punoita, eikä rähmi.

Mutta nyt varsinaiseen kysymykseen: väsyttääkö allergia??
Allergiaa kestänyt kohta viikon, ja viimeiset päivät olen ollut ihan poikki puhki.olo voimaton ja nuutunut. Hyvä että kävellä' jaksaa
:o
Sitä vain makaisi...ja makaisi!!
Tänään otin ensimmäistä kertaa allergia lääkkeen, olen raskaana, joten lääkitystä olen yrittänyt välttää. Otin vain puolikkaan tabletin.Nenän kutina kyllä loppui, mutta sain kamalan pahoinvoinnin tuosta lääkkeestä!!
Aika outoa...

Minulla on ollut siitepölyallergiaa iät ja ajat. Yritän pärjätä niin pitkälle kuin suinkin silmätippojen ja nenäsuihkeen avulla, koska en ole vielä löytänyt sellaista antihistamiinivalmistetta, joka ei väsyttäisi vielä lisää jo allergian aiheuttaman väsymyksen lisäksi. Eli ainakin minua väsyttää allergiaoireiden aikaan normaalia enemmän, vaikka en suun kautta otettavaa lääkitystä käyttäisikään. Ja minulta lääkäri kielsi koko raskauksien ajan suun kautta otettavat lääkkeet. Vain silmätipat ja nenäsuihkeet ovat kuulemma turvallisia raskausaikana.

Kyllä tämä siitepölyallergia taitaa väsyttää... Itse olen kärsinyt allergiasta jo 15 vuotta (leppä, pähkinäpensas ja pahimpana koivu). Jännä juttu, että aikaisempina vuosina oireet ovat olleet lähinnä silmien kutinaa ja aivastelua mutta nyt on enemmän yleistä tukkoisuutta ja väsymystä. Piti tarkistaa Allergia - ja astmaliiton sivuilta, kuuluko tämä väsymys kuvaan ja ainakin siellä mainittiin, että siitepölyallergia voi aiheuttaa voimakasta väsymystä. En voi itsekään oikein käyttää mitään lääkkeitä kun imetän vielä. Toivottavasti helpottaa muutaman viikon sisällä!

Yhteistyössä