Siitä kärähtäneestä itkuhälyttimestä mistä oli perjantain iltalehdessä..

fiksu
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Älä säilytä itkuhälytintä äärimmäisen kylmässä tai kuumassa
paikassa tai kirkkaassa valossa (esimerkiksi suorassa
auringonpaisteessa).


Meidän philipsin ohjekirjassa lukee näin! Ei tuossa ole pakkasrajasta mitään puhuttu.. Eli tämän mukaan voi pitää kylmässä, ei -10 astetta ole äärimmäisen kylmä.
Uskon että siinä palaneessa hälyttimessä oli joku vika, tai patterit vialliset.

Tällainen meillä


OSAAKO KUKAAN TÄÄLLÄ OLIJOISTA LUKEA? TAI JOS ITSE ETTE OSAA, OSAISIKO SE PUOLISO????????

klikkaa tuosta ja menee sivulla s.146-147, niin jo löytyy KÄYTTÖLÄMPÖTILÄ 10-40 ASTETTA.

Ja tuo lukee myös meidän vanhemmassa sc463 mallin ohjeissa.

Hyvänen aika kun on lapsellisia ihmisiä, kun tarttee syyttää muita kun ei itse osaa lukea. Sähköisiä laitteita laitetaan oman rakkaan kullanmurun lähellä ja sitten taivastellaan, että ei missään ole kielletty. Ettekö te tolvanat tajua lukea käyttöohjeita!!!!!

Itseään saa syyttää, jos jotain tollaista tapahtuu.

meillä häläri ei ole ollut vaunuissa tai rattaissa sisäpuolella vaan ulkopuolella esim. vaunukopan alapuolella tai puutarhapöydällä vieressä. Ja ihan hyvin kuulunut, kun on vauveli toivonut tulla haettavaksi pois.

Helvetti, että peitetään vielä jollain välyillä.

Ja sitä laitetta ei juuri sen palamisvaaran vuoksi suositella laitettavaksi vauvan sänkyyn, leikkikehään tai vaunuihin. Mutta kun niissä ohjeissa ei erikseen mainita, että ei saa laittaa vaunuihin, niin ei omassa päässä säteile, että se on ihan sama asia kuin sänky tai leikkikehä. Tai siis jos niitä ohjeita ei ole ollenkaan lukenut, niin kuin moni näistä perheistä täällä, niin ei tiedä sitäkään vähää.
 
Maija
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
meillä on just tommonen "kärähdys"-malli.sisällä ollaan sitä käytetty jos poika nukkuu omassa sängyssään ja ovi on kiinni.ei kyllä tulis mieleen muutenkaan pistää sitä vauvan korvanjuureen,lipastonpäällä on pidetty.
Valitettavasti monelle on tullut mieleen laittaa se lapsen viereen. Ja mikä pahinta moni näyttää tekevän niin jatkossakin, vaikka tietätkin aiheuttavansa vaaratilanteen lapselle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maija:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
meillä on just tommonen "kärähdys"-malli.sisällä ollaan sitä käytetty jos poika nukkuu omassa sängyssään ja ovi on kiinni.ei kyllä tulis mieleen muutenkaan pistää sitä vauvan korvanjuureen,lipastonpäällä on pidetty.
Valitettavasti monelle on tullut mieleen laittaa se lapsen viereen. Ja mikä pahinta moni näyttää tekevän niin jatkossakin, vaikka tietätkin aiheuttavansa vaaratilanteen lapselle...
eli mitä tästä opimme..lukekaamme aina ensin käyttöohjeet :D :saint:
 
peppi
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
http://www.p4c.philips.com/files/s/scd463_00/scd463_00_dfu_fin.pdf
Tässä scd463 käyttöohjeet ja lämpötila 10-40 astetta. Muuten peppi kirjoitti asiaa!
No niinpä olikin siellä lopussa. Mä jo ajattelin, että tuo uudempi malli kävis pakkasellakin. Tosin mä oon ihan hyvin pärjännyt ilman koko hälyä, vaikka vauva ulkona nukkuu (nytkin).

Noissa turvallisuusohjeissa kielletään SÄILYTTÄMÄSTÄ laitetta äärimmäisen kuunmassa tai kylmässä, käyttölämpötila on sitten erikseen. Luin huonosti.

Niin, mä kanssa pahaa pelkään, että edelleenkin laitetta pidetään vauvan vaunuissa "kun se on tähänkin asti siellä ollut eikä oo mkitään sattunut". :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
vielä huomaako kukaan alkuperäistä kysymystäni:
Onko kukaan vielä soittanut maahantuojalle? (eilen moni uhkasi kun samasta asiasta keskusteltiin täällä )
Entä onko kukaan katsonu saako mitään muunkaan merkkistä hälytintä ohjeiden mukaan viedä pakkaseen tai alle metrin päähän vauvasta
Omani on philipsin ja siinä on tuo pakkasraja. Laitteiden käyttöohjeissa pitäisi lukea, jos rajoituksia on. Ohjeita voi myös etsiä netistä, googlettamalla laitteen mallin.
Toi maahantuojan/valmistajan haukkuminen on kyllä typerää, koska suurimmassa osassa tapauksista ongelma olisi havaittu käyttöohjeet lukemalla.
en mä tokikaan ajanut takaa sitä että maahantuoja haukuttaisiin, VAAN kysyttäis siltä suoraa mikä olis tän kyseisen itkuhälyttimen kanssa suositeltava käyttötapa näin esimerkiksi ongelmallisilla pakkasilla. asiallista keskustelua siis eikä mitää haukkumapuhelua! herrajestas sentää nyt niin lapselliseksi ala.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mitattu on:
Jos ulkona on -7 astetta, niin kopassa sisällä on vielä plussan puolella. Näin ainakin meidän kovakoppaisessa vaunussa.
Luulisin, että tuo metrin etäisyys-sääntö on sitä varten, ettei vauva pääse puremaan antennia tms. koskemaan hälyttimeen, ei minkään muun vuoksi.
Meidän Philipsissä on ohje, että käyttö ja säilytys 10-40 asteen lämpötilassa.
Sun luulo on väärä. Sun Philipsis voi syttyä palamaan tai vaikka räjähtää minä hetkenä hyvänsä.
 
vieras
Philipsin hälyttimen sisäyksikkö, oli siinä vaiheessa n. neljä vuotta hälytin. Onneksi ei kärähtänyt se ulkona oleva, sillä minullakin oli ajattelematon tapa laittaa se vaunun kopan sisään.
 
http://www.consumer.philips.com/consumer/fi/fi/consumer/cc/_productid_SCD497_00_FI_CONSUMER/SCD497

Meillä on tollanen ja myös sen ohjeissa sanotaan, että käytä 10-40 asteen lämpötilassa (philipsin sivun tekniset tiedot tosin sanoo 0-40ast.), ei saa peittää ja että lapsen yksikköä ei tule laittaa sänkyyn/leikkikehään/yms. Ja metrin päähän muksusta (ts. lapsen ulottumattomiin).

Että jos ei näitä seikkoja osaa käyttöohjeesta lukea ja jotain sattuu kun hälytintä käyttää väärin, kyllä siitä saa syyttää ihan itseään ja omaa typeryyttään (kun tosiaan, ne käyttöohjeet löytyvät kyllä netistäkin, jos on esim. käytettynä saanut/ostanut hälyttimet).
Ja edelleenkin, itse käytän tuota pihalla, pakkasellakin. Mutta todellakin pidän sen sellaisessa paikassa josta se ei vauvaa vahingoita jos esim. kärähtää.

En ottaisi sitä riskiä (varsinkaan, kun ihan tällainen tosielämän karu esimerkki siitä, mitä voisi tapahtua, nyt on tullut tietoon) että hälytin kärähtää vauvan naaman vieressä siellä vaunukopassa ja toivon ettei sitä ota tästä lähtien kukaan muukaan...
 

Yhteistyössä