Siitä mein "kakka-jutusta". Lastenlääkärillä käyty...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuisku77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tuisku77

Aktiivinen jäsen
16.01.2005
7 497
0
36
Olipas hyvä lääkäri (Turusta). Mieskin sanoi, että "hei, sehän KUUNTELI".

Pe-aamulla verikokeisiin masu tyhjänä. Tunnusteli ja sanoi, että suoli on puolillaan täynnä. Paha ummetus ainakin :'( Epäili myös allergioita...

Ja tajuttiin tuossa, että ihan pienenäkin on ollut pieniä kakka-ongelmia - vaan erilaisia ja ihan synnäriltä asti...

Hyvä että menitte lääkärille. Mä oon tänään moneen kertaan miettiny teidän poikaa. Hassua että jää tälläänen vaivaamaan vaikka on kyse täysin tuntemattomista ihmisistä.

Tuisku, kävittekö lastenpolilla vai yksityisellä? Ja näin muistaessani, ootteko Porista? Noi lasten kakka-asiat on niin persuksista.. Mulla kaks allergista lasta, toisella ummetusoireilu, toisella ripulioireilua... Ja kuopus on muutenki mega-alergikko joten kaikkea muutakin oiretta löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Krisu:
Tuisku, kävittekö lastenpolilla vai yksityisellä? Ja näin muistaessani, ootteko Porista? Noi lasten kakka-asiat on niin persuksista.. Mulla kaks allergista lasta, toisella ummetusoireilu, toisella ripulioireilua... Ja kuopus on muutenki mega-alergikko joten kaikkea muutakin oiretta löytyy...

Käytiin yksityisellä, Porista joo. Lääkäri epäili, että todella valikoiva ruokavaliokin voi johtua allergiasta.. Pienikin lapsi huomaa mistä tulee huono olo? Noh, toivottavasti testeistä näkee jotain. Keliakiaa taisi etupäässä epäillä :( Mitään allergioita ei ole todettu.

Alkuperäinen kirjoittaja tuulis:
Millaisia kakkaongelmia ollut vauvana? Mietin tota meitin kuopusta.. toivottavasti saatte pojalle apua.:)

Jo synnärillä jouduttiin odottamaan sitä kakkaa - tulihan se lopulta ja kaikki ok (?)

Kakka oli sellaisen vastasyntyneen kakkaa vielä yli 1 vuotiaanakin ja aina löysää.

Sitten se pikkuhiljaa muuttui kiinteämmäksi ja värikin muuttui ruskeaksi.

Mutta sitten alkoikin valitukset ja kovat papanat - sitä nyt jatkunut liian kauan :(

Kakkaa pieniä määriä, mies onkin aina ihmetellyt miten pikkusiskolla 2v voi olla paljon isommat tuotokset.

Tuossa nyt pääpiirteitä, saa kysyä lisää.

Niin ja lääkäri sanoi, että istuminen "aukon päällä" (potta/pytty) saattaa oikeesti sattua kun suoli täynnä :(

meillä vauva 6kk oksentaa välillä kaiken ruuan,kakkaamisen yhteydessä joskus itkee. Kakan koostumus vaihtelee,välillä vaippa täynnä kovia papanoita ja välillä taas vaipan täydeltä limaista ja löysää kakkaa. Maitoallergiaa epäilty,huomenna saadaan tulokset siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuulis:
meillä vauva 6kk oksentaa välillä kaiken ruuan,kakkaamisen yhteydessä joskus itkee. Kakan koostumus vaihtelee,välillä vaippa täynnä kovia papanoita ja välillä taas vaipan täydeltä limaista ja löysää kakkaa. Maitoallergiaa epäilty,huomenna saadaan tulokset siitä.

Meilläkin ollut välillä tuota limaa, unohdin siitä mainita!

Yhteistyössä