Siis voiko olla totta että joku ei syö PERUNAA?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peruna on POP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peruna on POP

Vieras
Miksi?
Sehän on ihan perusaine ruoanlaitossa, meillä käytetään perunaa joka päivä ruoanlaitossa.

Ja kun olin lapsi oli aina perunaruokaa, ei silloin "tiedetty" mistää pastasta ja riisistä kun maalla asuttiin ja omia viljelmiä syötiin.

Juu ne on näitä nykyajan kotkotuksia, mitä liekin VHH ja muuta hömpönpömppöä.
Meillä kyllä syödään ja monessa eri muodossa, mikään ole sen parempaa kuin kesän ensimmäiset uudet perunat.

Kotiin en osta perunaa, kun en siitä tykkää. Lapsi saa päikyssä pottua, minä ja mies syödään työpaikkaruokalassa ja siellä tulee sit pottuiltua.

Ja me syödään kotona muita kasviksia ja juureksia, täysjyväpastaa ja -riisiä, couscousia... Kesällä voin muutaman kerran ostaa kotiin uusia perunoita.

Meidän perheessä ei syödä pottua. Eikä kyllä riisiä tai pastaakaan sen puoleen. Muut kasvikset ovat perunaa terveellismpiä, parempia, maukkaampia, houkuttelevamman näköisiä jne

On se totta, mutta ei mulle :D. Rakastan perunaa, keitettyjä, muussia, röstiä, valkosipuli, paistettuja, uuni, hasselbackan...aah :D. Pastasta tulee vatsa kipeäksi, riisi on yhtä p**kaa, couscousit (?) hölynpölyjä ;).

Joo, voi olla. Kun me miehen kanssa eleltiin vain kaksin, niin ehkä niiden vuosien aikana ostettiin about kaksi kertaa pikkusäkki perunoita kotiin. Tykätään vaan paljon enemmän pastasta ja riisistä. Nyt kun on lapsiakin ja tehdään joka päivä ruokaa kotona, on siellä jääkaapissa sentään yleensä aina se perunasäkkikin. Mutta kyllä se 2kg säkki saattaa kuukauden siellä säilyä kun useimmiten silti tehdään pastaa tai riisiä. Onneks lapset saavat usein perunaa päiväkodissa, etteivät jää mistään olennaisesta paitsi.

Syön kyllä perunaa ja tykkäänkin, mutta voi mennä viikko tai parikin etten syö perunaa. Onhan niitä vaikka mitä millä korvaa perunan. Eilen söin kasvispihvien kanssa porkkanaa ja kukkakaalia perunasoseen tillalla.

Kun mä olin lapsi niin oli meillä pastaa, riisiä, pizzaa yms. Joten mulle on luontevaa syödä muutakin kuin perunaa. Myöhemmin oon tutustunut muihin korvaaviin esim couscous, bulgur, muut kasvikset ja juurekset yms. Pasta ja riisi aina tummana.

Meillä ei syödä perunaa. Ei tosin pastaakaan, ja tosi harvoin riisiä. Tai tarkennettuna- MÄ en syö perunaa, pastaa tai riisiä, muulle perheelle laitan, mutta heillekin hieman vähemmän varmaan kuin yleensä.

Mä en kotona syö perunaa ollenkaan, ekä sitä meillä käytetä ruuanlaittoon. Töissä saatan joskus syödä, jos parempaa ei ole tarjolla. Elämäni aikana olen keittänyt perunat kyllä kaksi kertaa, mutta silloinkaan en itse niitä syönyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Oon huomannut, että kun keitot tekee ilman perunaa niin ne säilyy seuraavaankin päivään paljon paremman makuisina, eivät muutu semmoiseksi tympeänmakuiseksi jääkaapissakaan.

No ei meillä muutu tympeän makuiseksi vaikka perunaa on keitossa.
Olisko teillä jääkaapissa joku vika?

Alkuperäinen kirjoittaja Omituinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Babylonin Riippuva Puutarha:
Oon huomannut, että kun keitot tekee ilman perunaa niin ne säilyy seuraavaankin päivään paljon paremman makuisina, eivät muutu semmoiseksi tympeänmakuiseksi jääkaapissakaan.

No ei meillä muutu tympeän makuiseksi vaikka perunaa on keitossa.
Olisko teillä jääkaapissa joku vika?

En tiä. Tuoreena maistuu parhaiten perunasopat.

Yhteistyössä