siis voi juma!

Oon ootellu aikaa sterilisaatioon ja nyt tuli aika lekurin vastaanotolle. Mitä varten toi aika vielä on? Melkeen 25e saa taas tostaki käynnistä maksaa.

Mulle on ä-neuvolan lekuri jo paperit laittanu naistenpolille..
 
miunmau
Oisko siellä se toimenpiteen tekevä lääkäri, joka haluaa jutella kanssasi ennen toimenpidettä...ja olet sitten itsekin luottavaisempi, kun olet lääkärin nähnyt.
 
Aet
Siis mulle kävi sama juttu! Ihmettelin kun tk-lääkäri sanoi, että kotiin tulee aika sitten toimenpiteeseen. Haastatteli ja täytettiin se lappunen.

Seuraavalla viikolla tuli keskussairaalasta aika naistenpolille ja kutsussa luki, että lääkärin vast.otto ei vielä osastolle jääntiä.
 
okei, eli normikäytäntö sit vissiin.. Mie ootin 5 vkoa tätä aikaa ja se on huhtikuulle.. sterilisaatio toteutunee sit syksyllä jos tällä vauhdilla etenee..
Oishan ne voinu mua varottaa, että tässä sit kestää ku mie luulin et se tulee suht äkkiä se aika toimenpiteeseen.
 
Aet
okei, eli normikäytäntö sit vissiin.. Mie ootin 5 vkoa tätä aikaa ja se on huhtikuulle.. sterilisaatio toteutunee sit syksyllä jos tällä vauhdilla etenee..
Oishan ne voinu mua varottaa, että tässä sit kestää ku mie luulin et se tulee suht äkkiä se aika toimenpiteeseen.
Jahas, kurkkasin profiiliasi, kun tuntu niin tutulta tuo murre ja täällä Tornion seudulla asun itekki :D eli vissiin kuuluu tämän perän käytäntöön.

Mie ootin tk-lääkäriaikaa 4 kk:tta ja sanoi, että lähelle vuosi menee jonossa, että varmistaudu vaan.....
 
Pitää saada 2 lääkärin allekirjoitusta, valvira vaatii! Eli terkkulan lääkäri voi tehdä lähetteen mutta se ei riitä, vaan myös sen tekevän osapuolen (esim keskussairaala) lääkärin pitää hyväksyä toimenpide. Eivät saa olla samassa työpaikassakaan, esim mun piti saada terkkulasta lähete eikä äitiyspolin lupa riittänyt vaikka toinen lääkäri samassa puljussa olisi sen tehnyt.
 
"juuli"
Normaali käytäntö. Mulle ainakin käytiin läpi sterilisaation toteutus vaihtoehdot eli klipsit vs. essure. Mietittiin lääkärin kanssa kumpi mun tapauksessa parempi. Hän selitti toimenpiteen kulun, määräsi muistaakseni joihinkin peruslabrateteihin ennen toimenpidettä.

Musta se oli vaan hyvä. Koska toimenpide päivänä näin vaan hoitajan ennen varsinaista operaatiota. Hän hoiti valmistelut ja lääkärin näin vaan leikkurissa.
 
Aet: =) Ei oo totta... järki lähtee ootellessa. On vaan yksityisellä varmasti liian kallis operaatio ja tekeekö ne edes..

takkuinen ameeba: Luulis, että sen allekirjoitus riittää joka sen itelleen haluaa.. melkosta hommaa. Onkohan niissä sit joskus tullu jotain valituksia et oiski halunnu peruu tai jotain semmosta?!
 
vaikeaa?
Aet: =) Ei oo totta... järki lähtee ootellessa. On vaan yksityisellä varmasti liian kallis operaatio ja tekeekö ne edes..

takkuinen ameeba: Luulis, että sen allekirjoitus riittää joka sen itelleen haluaa.. melkosta hommaa. Onkohan niissä sit joskus tullu jotain valituksia et oiski halunnu peruu tai jotain semmosta?!
Eikös äippäneuvolan lekurit usein ole ihan perus tk-lääkäreitä. Ja taas tossa tapa-arviossa käydään gynegologilla/synnytyslääkärillä, mikä lie, mutta siis aiheeseen ERIKOISTUNEELLA lääkärillä. En mäkään sydänleikkaukseen menis tk-lekurin läheteellä vaan tahtoisin aiheeseen perehtyneen lääkärinkin mielipiteen.
 
"vieras"
minä kävin e neuvolassa lokakuussa steriilisaation takia.laittoivat lähetteen eteenpäin.

joulukuussa tulee ilmoitus että on pitkät jonot siirretään eri sairaalaan.seuraavana päivänä tulee uudesta lääkäristä lappu että soita tänne jos haluat essure menetelmällä steriilisaation.

soitan ja sanovat että kun seuraavat kuukautiset alkaa niin soita ja pääset viikon sisään essureen.
tammikuun 17 päivä menin essureen,mutta aikaisempien kohtutulehdusten vuoksi eivät saa niitä paikoilleen.
lääkäri kysyi että haluanko steriilisaation vielä että jos tehdään samalla reissulla eikä tarvi ajella edes takas,passas mulle vallan mainiosti.
 
Ai kohtutulehdus voi noin paljo vaikuttaa? Sellanen on kerran itsellä ollut..
Sit jokapaikas sanotaan, että aviomiehen suostumus tarvitaan, mutta mies ei ollu viimeks mukana ja tossa uudessa ajassa ei ainakaan mainita, että hänen tarvis siellä olla. Pitäsköhän varalta ottaa mies mukaan lääkärikäynnille?
 
"vieras"
Minä kävin heinäkuussa yksityisellä gynellä joka laittoi lähetteen naistenpolille. Naistenpolilla kävin sitte elokuussa ja lähete sterilisaatioon meni eteenpäin (vaatii kuulemma sen kahen lääkärin hyväksynnän asiaa!).
Sanoivat silloin että aika tulee syksylle... Joulun tienoilla soittelin ku aikaa ei kuulunut, ja minulle ainakin sanottiin että koska toimenpide ei kuulu hoitotakuun piiriin niin kaikki vähänkään kiireelliset menee mun ohi jonossa. Tammikuun lopulla soittelin uudestaan päiväkirurgiselle ja nyt tuli aika maaliskuulle!! Viikkoa ennen on vielä käynti naistenpolilla (ja joo, maksan siis siitä taas!!) ja labrassa. Eivät halua kuulemma kiirehtiä yleensä tällasia asioita koska kyseessä peruttamaton toimenpide... tai jotain...
 
"vieras"
Ai kohtutulehdus voi noin paljo vaikuttaa? Sellanen on kerran itsellä ollut..
Sit jokapaikas sanotaan, että aviomiehen suostumus tarvitaan, mutta mies ei ollu viimeks mukana ja tossa uudessa ajassa ei ainakaan mainita, että hänen tarvis siellä olla. Pitäsköhän varalta ottaa mies mukaan lääkärikäynnille?
mulla oli aika rajuna kun tuli kolme kertaa saman synnytyksen jälkeen.oli niin arpeutunu munatorvet
 
Juu ei riittä oma päätös, piti tosiaan ensin neuvolan tohtorinnan kanssa käydä paperit läpi ja sitten uudelleen vielä äitiyspolilla. Sitten lopulta synnytyksen jälkeen lääkäri kävi kattomassa, että mulle sen voi oikeesti tehdä. Mulla ei sitä odottelua siinä mielessä tullut, onneksi, että tehtiin synnytyksen jälkeisenä päivänä.

Minusta hauskinta oli sen lähetteen/anomuksen teko: kysyttiin, että miksi aviomies ei ole läsnä tässä allekirjoitustilaisuudessa. Se piti kirjata koneelle :)
 
"vieras"
Juu ei riittä oma päätös, piti tosiaan ensin neuvolan tohtorinnan kanssa käydä paperit läpi ja sitten uudelleen vielä äitiyspolilla. Sitten lopulta synnytyksen jälkeen lääkäri kävi kattomassa, että mulle sen voi oikeesti tehdä. Mulla ei sitä odottelua siinä mielessä tullut, onneksi, että tehtiin synnytyksen jälkeisenä päivänä.

Minusta hauskinta oli sen lähetteen/anomuksen teko: kysyttiin, että miksi aviomies ei ole läsnä tässä allekirjoitustilaisuudessa. Se piti kirjata koneelle :)
juu multa kysyttiin kanssa syytä miksi mies ei mukana.sanoin että hoitaa niitä meidän neljää rakkauven hetelmää kotona että pääsisin itse edes tänne.
toinen oli että miksi miehelle ei tehdä kun se olisi niin paljon helpompaa,tuumasin vain että ukko ei oo kertaakaa paksuna ollu
 

Yhteistyössä