Siis Turkilmaksen poika painoi syntyessään yksin sen

  • Viestiketjun aloittaja vakkari nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävä ämmä:
On se kumma kun sulla on aina esimerkkejä aiheesta kuin aiheesta.
Kyllä Ravistettava tietää.
Nii-iin, mulla on itselläni kaksi lasta joiden syntymämitat juuri kerroin, suht pieniä olivat sokereista huolimatta. Ja serkkuni synnytti ison lapsen, ja on todella hoikka ollut aina.
Toisilla meistä on vaan enemmän tietoa ja laajempi ystävä/tuttavapiiri kuin toisilla :saint:
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja Höh:
Minun poika painoi 4980g ja oli 57cm pitkä,eikä siinä nyt mitään pusertamista ollut. Ihan nopeasti syntyi eikä tullut repeämiä ollenkaan.
Mä en olis kyllä pihalle tuon kokoist jötkälettä saanu...
Omani oli 4200g ja kyllä repesin :/
 
Mun tyttö oli aika normaali painonen mutta pituutta oli vähän vähemmän, 48 cm. Eli kasvukäyrä lähti tuolta -1 käyrältä. 1,5v lääkärineuvolassa tää lääkäri totesi että onpas tyttö kirinyt pituutta että nyt mennään +1 käyrällä
 
norppa
Alkuperäinen kirjoittaja Valkeaa Unelmaa:
törkeetä tämmönen :eek: kaikki vauvat on ihania, eikä päivittelyn arvoisia :kieh:
No onkohan tässä aloituksessa tarkoituksenakaan kauhistella vauvojen kokoa??? Ainakaan negatiivisessa mielessä. Ja kaikki vauvat ovat ihania, koosta riippumatta. Siitä varmaan kaikki on samaa mieltä.

Mun mieheltä syntyessään katkaistiin solisluu (56cm ja 4900g) sekä anopilta murtui häntäluu samaisessa rytäkässä.
 
Maamikki
Sen voin kanssa kertoa, että ei sillä koolla niin väliä ole siinä, onko miten vaikea työ saada se pihalle. Eniten merkkaa se, monesko synnytys on kyseessä. YLEENSÄ eka vaikein ja siitä sit helpponee. Toki poikkeuksiakin on.

Mulla eka painoi 3900g ja ponnistin 1,5h ja lopulta ottivat imukupilla. Toinen painoi 4600g ja ponnistin 10min enkä edes revenny. Että näin.
 
Turkilmas
Hihii, mun peikkopojasta tehty aloitus :D . En mä ainakaan itse ottanut lainkaan ilkeilynä tätä aloitusta ja onhan se totta että Jortsu ON iso =) .

Nyt täytyy kuitenkin sen verran mainita että mulla ei ollut raskausdiabetesta ja myös esikoinen oli reilu nelikiloinen. Mies ja veljensä ovat kaikki järjestään olleet syntyessään yli nelikiloisia (erittäin hoikasta äidistään huolimatta) ja myös mun suvusta on tullut isoja vauvoja.

Mä olen 175 cm, veljeni 190 cm ja sisko 176 cm. Mies on 197 cm, veljensä 190 cm ja 199 cm. Jne jne...eli molemmat vanhemmat on isoja ja molempien lähisukulaiset on isoja.

Ja meidän peikkopoika on pitkä ja hoikka. Kaveri on pelkkää raajaa :heart: . Samoin oli myös isoveljensä =) .


Tuosta synnyttämisestä vielä: molemmista pojista on pää ollut vähän haasteellinen, mutta muuten hyvinkin helppoja synnytyksiä on molemmat olleet. Tosin nopeita ja siksi myös rajuja, mutta yllättävänkin helppoja kuitenkin =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja norppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Valkeaa Unelmaa:
törkeetä tämmönen :eek: kaikki vauvat on ihania, eikä päivittelyn arvoisia :kieh:
No onkohan tässä aloituksessa tarkoituksenakaan kauhistella vauvojen kokoa??? Ainakaan negatiivisessa mielessä. Ja kaikki vauvat ovat ihania, koosta riippumatta. Siitä varmaan kaikki on samaa mieltä.

Mun mieheltä syntyessään katkaistiin solisluu (56cm ja 4900g) sekä anopilta murtui häntäluu samaisessa rytäkässä.
Aloituksen tarkoituksena EI ollut kauhistella, kummastella tai muuten vain negatiivisessa mielessä ihmetellä!! Pitääkö kaikesta aina ajatella noin tympeään sävyyn :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Hihii, mun peikkopojasta tehty aloitus :D . En mä ainakaan itse ottanut lainkaan ilkeilynä tätä aloitusta ja onhan se totta että Jortsu ON iso =)
En minä pahalla aloitusta tehnytkään :)
Onnittelut vielä kerran, komean hurmurin olette saaneet (katsoin toisesta ketjusta) :flower:
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Hihii, mun peikkopojasta tehty aloitus :D . En mä ainakaan itse ottanut lainkaan ilkeilynä tätä aloitusta ja onhan se totta että Jortsu ON iso =)
En minä pahalla aloitusta tehnytkään :)
Onnittelut vielä kerran, komean hurmurin olette saaneet (katsoin toisesta ketjusta) :flower:
Kiitos =) :hug:
 
kisumisu83
Meillä esikoinen poika 4105gr ja 52cm (ponnistus 8min ja 2 tikkiä), keskimmäinen tyttö 3816gr ja 50.5cm (ponnistus oli vajaa 5min, pikku nirhauma) ja kuopus 4470gr ja 59cm (ponnistus oli 1 tai 2 min, ei muista eikä tullut mitään nirhaumia edes ja käsi poskella meinas syntyä... kätilö joutu välistä sen viel siirtää pois)... Mun mielestä isommat vauvat on helpompia käsitelläkin... Nii ja joku puhu siitä et paljon nousee odotusaikana paino ni esikosta n.8kg, toisesta -6kg, kolmannesta +300gr =)
 
En kauhistele isoja vauvoja, kuten joku jo sanoi, niin sellainen sieltä tulee kuin tulee, onnea tasaisesti kaikille vauvoille ja äideille! Mutta muistan silti että olen kauhulla kuullut joistakin ennätysvauvoista, mitenköhän esim. painija Karelinin äiti (normaalikokoinen nainen, eikä mikään häiriökasvuinen) selvisi kun piti synnyttää lähes 7 kg painava vauva...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Karelin
 
en usko
Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
En kauhistele isoja vauvoja, kuten joku jo sanoi, niin sellainen sieltä tulee kuin tulee, onnea tasaisesti kaikille vauvoille ja äideille! Mutta muistan silti että olen kauhulla kuullut joistakin ennätysvauvoista, mitenköhän esim. painija Karelinin äiti (normaalikokoinen nainen, eikä mikään häiriökasvuinen) selvisi kun piti synnyttää lähes 7 kg painava vauva...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Karelin
tuskimpa sentään alakautta syntynyt
 

Yhteistyössä