Siis täh, H&M:llä ei kokoja n. 130cm pojalle?!

  • Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti
ihmeissään
Eikö tosiaan H&M:n vaatteissa ole kokoa 130cm?? Lapselle 122/128cm on liian pieni,leveys riittää,mutta hihan ja helman pituus ei lähellekään. Seuraava koko, eli 134/140, on ihan teltta. Noh,saahan noita vaatteita muualtakin,mutta ihmeissäni vain olen.
 
ihmeissään
Noh, kokojen 122 ja 140 välillä on vähän enemmän, kuin 3 senttiä. Kyseinen lapsi on nyt ekalla, ostin hänelle tuon 134/140 senttisen paidan ja aivan helekutin iso oli. Kolmannella luokalla olevalle lapselle oli sopiva.

Ostan itse työkseni vaatteita ja siksi ihmetyttää, että näin suurella brändillä on tällainen moka mitoituksissa.
 
Kuin myös
Mikä se normaali väli sitten on? Kymmenen senttiä, eli vaatteita on 110, 120, 130? Kai siitä tulee iso ero jos otat pienimmän ja isoimman noista vaihteluväleistä mutta sitten on vain 12 senttiä jos otat joko pienimmät koot (eli 122 ja 134) tai isommat (128 ja 140) eikä se ole kovinkaan poikkeava väli vaatekokojen valikoimassa.

Se ei ole heillä moka vaan valinta.
 
ihmeissään
Onhan henkkamaukallakin osassa vaateista mitoitukset 122, 128, 134 jne. Ei ne aina 10 sentin välein mene. Tuntui vain aika hullulta, kun helmaan sekä hihoihin tuli kerralla 10-12 senttiä lisää mittaa. Ostin 3 Basic sarjan paitaa ja noissakin oli eri värien välillä eroja. Äkkiähän ne siitä kyllä kutistuu, parin pesun jälkeen ovat jo paljon lähempänä lapsen kokoa. Ja olen kyllä sitä mieltä, että on tuo moka. Ei pitäisi kahden koon välillä tulla noin iso hyppäys. Että

Tuo on kyllä ihan totta myös, että tuota kokoa ei tahdo tytölle löytyä.
 
"pieras"
lisäksi poikien puolella koosta 134/140 on tarjolla vain kuolettavan tylsää sinistä, mustaa ja harmaata.

Tokaluokkalaiselle, joak tykkäsi kaikista kirkkaista väreistä ja piirroshahmoista. :(
 
samaa ihmettelen
Saman huomannut. Meidän ekaluokkalainen on 140cm pitkä ja paidoissa alkaa 134/140 olla pieni. Ostin sit seuraavaa kokoa 146/152 ja poika hukkuu niihin. Housuissa menee vielä hyvin 134/140. Lisäksi nuo n.140cm vaatteet on aina loppu.
 
vierass
Siellä ei kannata liikaa kokonumeroihin tuijotella, ne vaihtelee ihan vaatteittain. Tieten, jos siitä halutusta on se pienempi tuplakoko nafti, niin seuraava on iso. Ei auta kuin katsoa jotain toista vaatetta.

Ja värikkäät vaatteet menee kaupoista heti, jäljelle jää ne perustummat - tosin meidän pojalle ei nykyään juuri muut kelpaa.

Tytölle tuli aikoinaan vaihdettua aina välillä Seppälään ostoksille, silloin siellä meni nuo tuplakoot erilaillla tyyliin 128/134 jne
 
joskus se laps on vaan siinä koossa et on hankala löytää vaatteita. mutta tosiaan ei se nyt niin valtaisa kokoero ole sen 122/128 -134/140 välillä ole.. eikä voi tuijottaa vaa sitä et 134cm lapsi käyttää vain tuota kokoa.. se riippuu myös vaatteesta.

kaikki ei käy kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;30436253:
Noh, kokojen 122 ja 140 välillä on vähän enemmän, kuin 3 senttiä. Kyseinen lapsi on nyt ekalla, ostin hänelle tuon 134/140 senttisen paidan ja aivan helekutin iso oli. Kolmannella luokalla olevalle lapselle oli sopiva.

Ostan itse työkseni vaatteita ja siksi ihmetyttää, että näin suurella brändillä on tällainen moka mitoituksissa.
Vai olet sinä ostaja, ohhoh, no sehän muuttaa kaiken, hatunnosto ylhäisyydellenne. Ei se ole mikään moka, jos lapsesi raajat ovat kuin orangilla ja muu kroppa mallia naali.
 
ihmeissään
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30437008:
Vai olet sinä ostaja, ohhoh, no sehän muuttaa kaiken, hatunnosto ylhäisyydellenne. Ei se ole mikään moka, jos lapsesi raajat ovat kuin orangilla ja muu kroppa mallia naali.
Todellakin muuttaa kaiken, esim. sen, että tiedän, että kyseisten kamppeitten kokoero on 10-12cm, eikä 3cm. Tämä tietämykseni johtuu vain ja ainoastaan ammatistani. BUAAhhaa, olet Björn naurettava :D

Ja mitä lapseni ruumiinrakenteeseen tulee, niin kyllä, todellakin mallia kirahvi! Mutta kerroppas sinä seuraavaksi oma ruumiinrakenteesi. Taitaa olla se norsu lähimpänä sit sua. Vaikuttaa olevan tuo naama norsun v..lla ja luulenpa, ettei se peräpääkään paljon eroa. Ottaen huomioon sen, että perse mitä ilmeisemmin sohvaan kasvanut kiinni :) Vai juoksulenkilläkö tänne kirjoittelet yötä päivää.
 
ihmeissään
joskus se laps on vaan siinä koossa et on hankala löytää vaatteita. mutta tosiaan ei se nyt niin valtaisa kokoero ole sen 122/128 -134/140 välillä ole.. eikä voi tuijottaa vaa sitä et 134cm lapsi käyttää vain tuota kokoa.. se riippuu myös vaatteesta.

kaikki ei käy kaikille.
Todellakin siksi olen ihmeissään, että tuo koko ero noiden kahden koon välillä yli kymmenen senttiä parhaimmillaan. Ja ei, en tuijota kokonumeroita sokeasti. 122/128 vain todella on pieni. Ja 134/140 on tosiaankin teltta. Voin kyllä ostaa hänelle sen 134 senttisen paidan ja maksaa n.15e, mutta noita Basic-sarjan tuotteita saa 3 tuolla hintaa. Ja menisivät hyvin perus koulupaitoina...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;30438866:
Todellakin muuttaa kaiken, esim. sen, että tiedän, että kyseisten kamppeitten kokoero on 10-12cm, eikä 3cm. Tämä tietämykseni johtuu vain ja ainoastaan ammatistani. BUAAhhaa, olet Björn naurettava :D

Ja mitä lapseni ruumiinrakenteeseen tulee, niin kyllä, todellakin mallia kirahvi! Mutta kerroppas sinä seuraavaksi oma ruumiinrakenteesi. Taitaa olla se norsu lähimpänä sit sua. Vaikuttaa olevan tuo naama norsun v..lla ja luulenpa, ettei se peräpääkään paljon eroa. Ottaen huomioon sen, että perse mitä ilmeisemmin sohvaan kasvanut kiinni :) Vai juoksulenkilläkö tänne kirjoittelet yötä päivää.
Toivottavasti et kovin pitkää koulutusta joutunut käymään sen takia, joku toinen saattaisi ihan vaan verrata kahta vaatetta toisiinsa...

Mutta kiitos kysymästä, minun kropalle kuuluu ihan hyvää. Kirahvi taidan olla minäkin, pituutta 180 ja painoa 70 kg. Siinä olet oikeassa, että nyt en juokse. Harrastan sitä loppukeväästä alkusyksyyn, loppusyksyisin ja talvisin käyn yleensä uimassa. Käyn usein arkisin aamukuudelta uimassa n. 2 km, yleensä vaparia ja selkää mutta viimeaikoina vähän enemmän rinuliakin. Niin sitä pysyy kunto tietyllä perustasolla, vaikka en enää ylläkään ihan samoihin aikoihin, kuin 90-luvulla lukioikäisenä kun vielä uin kilpaa. Viimeksi kun olen 200m vaparia mitannut niin meni reippaasti päälle kolmen minuutin... Kyllä kai sitä saisi alitettua oman aikansa pikkuhiljaa entiselle tasolle jos oikein satsaisi treenaukseen, mutta toisaalta ei sitä perheellisenä ole enää samalla tavalla aikaa. Ainahan sitä voisi kasvattaa habaa ja pyrkiä siihen että six pack näkyy, mutta henkilökohtaisesti pidän aerobista liikuntaa tärkeämpänä oman terveyteni kannalta.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään;30438874:
Todellakin siksi olen ihmeissään, että tuo koko ero noiden kahden koon välillä yli kymmenen senttiä parhaimmillaan.
Meillä oli yhteen aikaan käytössä niin 128 cm paita kuin 116 cm paita ja ne olivat ihan samankokoisia, kun niitä vertaili päällekkäin. Ja saman puljun paitoja olivat. Tuota isompaa kokeiltiin ensin 122 kokoa, mutta se oli pieni ja sitten kokeiltiin tuota 128 cm, joka vihdoin oli sopiva.
 
Marleena-83
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30437008:
Vai olet sinä ostaja, ohhoh, no sehän muuttaa kaiken, hatunnosto ylhäisyydellenne. Ei se ole mikään moka, jos lapsesi raajat ovat kuin orangilla ja muu kroppa mallia naali.
Miksi sä olet aina noin v*ttumainen? Et osaa mihinkään vastata asiallisesti.
 
vierass
Hirveesti vaihtelee koot sekä eri kaupoilla mutta ihan vaatekohtaisestikin. Meillä 5v käyttää paitoja kokomerkinnällä 128cm ja housut taas saattaa olla 116cm. Pitkäraajainen hoikka poika. Lindexiltä ei tällä hetkellä sopivaa vaatetta löydy kun lastenosastolla paidat liian pieniä ja teinivaatteet taas kuoseiltaan turhan rajuja.
Mä luulen että "ongelma" on aina juuri tuo hyppäys osastolta toiseen oli kauppa mikä tahansa. Älä osta jos ei oo sopivaa vaan vaihda kauppaa.
 

Yhteistyössä