Siis tää ei oo totta! Ensimmäinen päivä uudessa työpaikassa ja mun on pakko ottaa sairas lapsi mukaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja F
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

F

Vieras
Ei kyllä paljon pahemmin voisi alkaa... :(

Nuoremmalla lapsella on huomenna leikkaus ja mies on menossa sinne. Minun äitini ei pääse, koska hänellä on omia lääkäröintejä. Isäni taas ei ole riittävän hyvissä voimissa lapsenvahdiksi ja sama juttu appiukolla. Anoppi taas on varattu loppuviikoksi tänne tuon nuoremman lapsen toipumisajaksi, joten ei voi tulla alkuviikosta. Kavereille ei voi sairasta lasta tunkea. Minä taas en voi millään olla poissa, koska kyse on opettajan työstä ja huomenna on se aloituspäivä, jossa selvitellään kaikkia systeemejä. Oon sen verran pahasti ulkona kuvioista, etten voi tiistaina olla oppilaitten edessä, jos jään huomenna kotiin.

Että eipä tässä ole vaihtoehtoja. Täytyy vaan ottaa lapselle luettavaa ja jokin viltti, jonka päällä voi makoilla jossain nurkassa... Kraah!

Hommaa lapselle hoitaja esim. MLL:sta tai vastaavasta... Ei ole lapselle hyvä kipeenä notkua äidin duunipaikalla..ja muutkin voi saada taudin kun sairas tuodaan töihin.. Ei kyl mikää herkkutilanne...mut älä lasta töihin vie..

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
No et ota sairasta lasta mukaan.

(provotutkani kyllä hälyttää...)

Lapsen kuuluu saada levätä ihan rauhassa kipeänä.

Oon sen verran mielikuvitukseton tyyppi, että en näin hyvää provoa keksisi. Totta tämä on, valitettavasti.

Sinulle selvitellään vai oppilaille? Eivätkö opettajat oel aloittaneet koulunsa ennen oppilaita ja käyneet kaikki "systeemit" läpi.

...huomenna on se aloituspäivä, jossa selvitellään kaikkia systeemejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Hommaa lapselle hoitaja esim. MLL:sta tai vastaavasta... Ei ole lapselle hyvä kipeenä notkua äidin duunipaikalla..ja muutkin voi saada taudin kun sairas tuodaan töihin.. Ei kyl mikää herkkutilanne...mut älä lasta töihin vie..

Ei täällä ole sellaisia. Toiminta on lopetettu.

Siis sinulla on 2 lasta joista toinen menee leikkaukseen ja isä tämän seuraan? Eikö iskä voisi ottaa sitten myös tuota lasta. Ei ne töissäkään hyvällä katso kun lapsen kanssa tulet...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Siis sinulla on 2 lasta joista toinen menee leikkaukseen ja isä tämän seuraan? Eikö iskä voisi ottaa sitten myös tuota lasta. Ei ne töissäkään hyvällä katso kun lapsen kanssa tulet...

Ai siis sairaalaan päiväkirurgiselle osastolle? Siellä ne nyt vasta pahasti katsookin, jos sinne vie jonkun yskimään ja aivastelemaan.

Tulen tähän ketjuun kuulemaan, mitä vaihtoehtoja sairaan lapsen hoitamiseen on niillä vanhemmilla, joilla ei ole lapsenvahtikuntoisia vanhempia. Aika monesti kuitenkin työkaverit tulevat töihin, kun oma äiti tai anoppi hoitaa jopa oksennustautista lasta. Itselläni ei ole muita vaihtoehtoja kuin olla poissa. :/ Vierasta hoitajaakin on välillä tilattu, mutta kirpasee maksaa päivähoitomaksujen lisäksi palkkoja.

Itse olen samassa tilanteessa, huomenna eka työpäivä ja lapsi sairastui tänään. Ei tulisi mieleenikään viedä sairasta lasta työpaikalle!!!!! Oletko ihan järjissäsi? Tietenkin jäät lapsen kanssa kotiin ja palaveroit sitten kollegojen kanssa puhelimessa/heti kun pääset töihin. JÄRKI KÄTEEN.

Alkuperäinen kirjoittaja hhsrf:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
mee ny tartutttaan sit oppilaas

Siis miten niin tartuttamaan? Eikös kyse ollut jostain leikkauksen toipumisesta. Tuskin on tarttuvaa.

Nuorempi menee leikkaukseen, mutta vanhemmalla on räkätauti. Ei kovin paha, mutta sen verran, ettei voi hoitoon viedä. Pitää aamulla vielä soittaa rehtorille ja kertoa tilanteesta. Mutta pakko mun on sinne mennä ainakin käymään, muuten en selviä tiistain oppitunneista...

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Entäs kunnan nettisivut, kotipalveluyritykset? Seurakunta?

Kunnalta ei oo mitään toivoa saada apua näin lyhyellä varoitusajalla. Kotipalveluyrityksillä sama juttu. Seurakunta ei mitään tällaista tarjoakaan.

Yhteistyössä