Tarjontaa ei ole tarkastanut kertaakaan.. Sydänääniä sanoo terkka kuulevansa, mä en. Lääkärille olen päässyt vain äitiyspolin lähetteelläAlkuperäinen kirjoittaja huoh:Ööhh? Senhän takia siellä käydään että pissa katotaan, kuunnellaan vauvan sydänäänet, katsotaan tarjonta, lääkäri seuraa kohdunsuun tilannetta, verenpaineet tsekataan jne.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No mistäs sen neuvolassakaan tietää??Alkuperäinen kirjoittaja km:mulle on ainaki tärkeetä tietää, että kaikki menee niinku pitääkin enkä jättäis yhtäkää käyntiä väliin.
Koita kestää! Itse käyn äitiysneuvolan myös kunnallisellapuolella, lääkärikäynnit käyn yksityisellä gynellä ja lapset käytän nykyään aivan ihanassa yksityisessä neuvolassa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Varmasti veisinkin, jos olisi mahdollisuus Mulla on noita käyntejä tiheämmin, kun on riskiraskaus.. Mutta en silti ymmärrä miten se neuvolassa ravaaminen auttaa asiaa!Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Siis siellä hän ei ole pakko käydä kahden viikon välein todellakaan Vain pari PAKOLLISTA käyntiä on odotusaikana, ja nekin sitä varten jos haluat saada suomesta äitiys-yms rahaa, muuten ei pakko. Lapsesihan voit viedä vaikka yksityiseen lastenneuvolaan, jos haluat.
Mulle ei edes koskaan sano millä käyrillä mennään mahan/ painon kasvun kanssa.. "Oho" on aika yleinen kommentti Mä oon niin onnellinen, että pääsen äitiyspolille kyselemään ja siellä oikeasti saa tietää onko vauvalla kaikki hyvin, neuvolassa ei edes saa varmistusta onko se hengissä..Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:Meillä kävi äitiysneovolan täti kerran kotona vauvan syntymän jälkeen, ja viikko siitä tuli käymään lastenneuvolan täti. Sen jälkeen ollaan käyty itse lastenneuvolassa.
Ja ap, en minäkään niin nauti niistä neuvolakäynneistä. Meillä on pienikokoinen tyttö, joka kasvaa omilla käyrillään, mutta ihan joka ikinen kerta saan kuulla käyrien kehityksestä, ja miten tämä voikaan olla näin pieni jne. Myös ruoka-aineet on tuottanu päänvaivaa, ja eipä neuvolasta saa mitään apua niihin asioihin.
Mulla ei siinä pissassa ole mitään vikaa, ja kuten aiemmin mainitsin, niin multahan tuo otetaan åitipolillakin..Alkuperäinen kirjoittaja mm:Mulla on ollu protskua pissassa ja joudun ramppaamaan neuvolassa koko ajan, jotta raskausmyrkytystä voidaan seurata ja voidaan tarvittaessa sitten käynnistää synnytys. Eli kyllä se neuvolassa ramppaaminen on riskitilanteissa ihan välttämätöntä.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Varmasti veisinkin, jos olisi mahdollisuus Mulla on noita käyntejä tiheämmin, kun on riskiraskaus.. Mutta en silti ymmärrä miten se neuvolassa ravaaminen auttaa asiaa!Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Siis siellä hän ei ole pakko käydä kahden viikon välein todellakaan Vain pari PAKOLLISTA käyntiä on odotusaikana, ja nekin sitä varten jos haluat saada suomesta äitiys-yms rahaa, muuten ei pakko. Lapsesihan voit viedä vaikka yksityiseen lastenneuvolaan, jos haluat.
Kiitos! Eipä taida olla vaihtoehtoja muita kuin kärvistellä. Kaikki ei täällä tunnu ymmärtävän, että suomessa oikeesti on TOSI pieniä paikkakuntia, jossa valinnan varaa ei ole.Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Koita kestää! Itse käyn äitiysneuvolan myös kunnallisellapuolella, lääkärikäynnit käyn yksityisellä gynellä ja lapset käytän nykyään aivan ihanassa yksityisessä neuvolassa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Varmasti veisinkin, jos olisi mahdollisuus Mulla on noita käyntejä tiheämmin, kun on riskiraskaus.. Mutta en silti ymmärrä miten se neuvolassa ravaaminen auttaa asiaa!Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Siis siellä hän ei ole pakko käydä kahden viikon välein todellakaan Vain pari PAKOLLISTA käyntiä on odotusaikana, ja nekin sitä varten jos haluat saada suomesta äitiys-yms rahaa, muuten ei pakko. Lapsesihan voit viedä vaikka yksityiseen lastenneuvolaan, jos haluat.
Hih.. VÄHÄN pienempi paikkakunta..n. 8000 asukasta.Alkuperäinen kirjoittaja v:Meillä kanssa äitiysneuvolatäti ja lastenneuvolatäti on yksi ja sama henkilö. Ja Helsinki kyseessä..
:hug: Minua taas yrittää pakottaa johonkin perhevalmennukseen, jonka siis tuo sama täti pitää. En todellakaan aio mennä! Synnärille varmaan menen tutustumaan, jotta samalla saa tietoa synnytyksestäkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä vihaan käydä neuvolassa! Siis joo se mun neuvolantäti on ihan mukava, mut mua ärsyttää ne ainaset sijaiset. Ja ekassa raskaudessa kun siellä piti koko ajan ravata niin en vaan jaksa! Nyt toisessa saa onneks käydä tässä alussa harvemmin. Mä en ensimmäisessä raskaudessa saanut synnytysvalmennusta, sairaalaan ei päässy tutustumaan ja kaikki tieto piti itse hakea netistä. Joten koin ne käynnit aika turhiksi. Ainoa mistä pidän on ne lääkärin tapaamiset (ilman kymmentä kandia) sekä ultrat.
En kylläkään tykkää muutenkaan lääkärissä käydä ja nyt kun tuon pienokaisen kaa käyn joka ikinen kuukausi neuvolas niin ei se mul mitään helppoa ole, mut lapsen takia käyn.
Mä ymmärsin kyllä ettei sulla ole muuta mahdollisuutta. Koita tosiaan vaaan jaksaa siis.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos! Eipä taida olla vaihtoehtoja muita kuin kärvistellä. Kaikki ei täällä tunnu ymmärtävän, että suomessa oikeesti on TOSI pieniä paikkakuntia, jossa valinnan varaa ei ole.Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Koita kestää! Itse käyn äitiysneuvolan myös kunnallisellapuolella, lääkärikäynnit käyn yksityisellä gynellä ja lapset käytän nykyään aivan ihanassa yksityisessä neuvolassa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Varmasti veisinkin, jos olisi mahdollisuus Mulla on noita käyntejä tiheämmin, kun on riskiraskaus.. Mutta en silti ymmärrä miten se neuvolassa ravaaminen auttaa asiaa!Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Siis siellä hän ei ole pakko käydä kahden viikon välein todellakaan Vain pari PAKOLLISTA käyntiä on odotusaikana, ja nekin sitä varten jos haluat saada suomesta äitiys-yms rahaa, muuten ei pakko. Lapsesihan voit viedä vaikka yksityiseen lastenneuvolaan, jos haluat.
Joo, muita murheitahan sulla itselläkään varmaan ei ole! Ei tuo omasta mielestä niin huolestuttavaa ole, kuin esim. liikkeiden vähyys, johon sitten ei kommentoida ollenkaan! Ne terkat, ne terkat :ZAlkuperäinen kirjoittaja huoh:Mun terkkari taas vetää painonnousun joka asiaan. Jos sanon että liitoskipuja on, niin täti alkaa heti voivotella että niin se toi lihominen pahentaa niitäkin... Ja kuitenkin olen vielä ihan normaalipainon rajoissa rv 22. Tuntuupa kuulkaa tosi hyvältä kun ainoa ongelma tuntuu olevan LIHOMINEN!!!
Mulla on aika heikko ulosanti kirjoittaessa..anteeksi, jos loukkasin. Tarkoitinkin, että tunnuit olevan ainoa, joka ymmärsi mistä puhun. :flower:Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Mä ymmärsin kyllä ettei sulla ole muuta mahdollisuutta. Koita tosiaan vaaan jaksaa siis.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos! Eipä taida olla vaihtoehtoja muita kuin kärvistellä. Kaikki ei täällä tunnu ymmärtävän, että suomessa oikeesti on TOSI pieniä paikkakuntia, jossa valinnan varaa ei ole.Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Koita kestää! Itse käyn äitiysneuvolan myös kunnallisellapuolella, lääkärikäynnit käyn yksityisellä gynellä ja lapset käytän nykyään aivan ihanassa yksityisessä neuvolassa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Varmasti veisinkin, jos olisi mahdollisuus Mulla on noita käyntejä tiheämmin, kun on riskiraskaus.. Mutta en silti ymmärrä miten se neuvolassa ravaaminen auttaa asiaa!Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:Siis siellä hän ei ole pakko käydä kahden viikon välein todellakaan Vain pari PAKOLLISTA käyntiä on odotusaikana, ja nekin sitä varten jos haluat saada suomesta äitiys-yms rahaa, muuten ei pakko. Lapsesihan voit viedä vaikka yksityiseen lastenneuvolaan, jos haluat.
No siis varmaksihan en tiedä, että onko lastenneuvolassa eri täti. Ajattelin vaan, et mun tuurilla on sama muori..Alkuperäinen kirjoittaja Maira:No ei täälläkää ole asukkaita kun se 8000, silti on useampi th...
Joo sinne synnäril kannattaa mennä jos vaan pääsee kun sit tietää vähän mitä edessä. Meillä ei noita perhevalmennuksiakaan järjestetty, mut oon kyl pärjänny ihan hyvin ilman niitä Yritä kestää vaan käydä siel ja toivottavasti saat eri terkan sit ku vauva syntyy! =)Alkuperäinen kirjoittaja ap::hug: Minua taas yrittää pakottaa johonkin perhevalmennukseen, jonka siis tuo sama täti pitää. En todellakaan aio mennä! Synnärille varmaan menen tutustumaan, jotta samalla saa tietoa synnytyksestäkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä vihaan käydä neuvolassa! Siis joo se mun neuvolantäti on ihan mukava, mut mua ärsyttää ne ainaset sijaiset. Ja ekassa raskaudessa kun siellä piti koko ajan ravata niin en vaan jaksa! Nyt toisessa saa onneks käydä tässä alussa harvemmin. Mä en ensimmäisessä raskaudessa saanut synnytysvalmennusta, sairaalaan ei päässy tutustumaan ja kaikki tieto piti itse hakea netistä. Joten koin ne käynnit aika turhiksi. Ainoa mistä pidän on ne lääkärin tapaamiset (ilman kymmentä kandia) sekä ultrat.
En kylläkään tykkää muutenkaan lääkärissä käydä ja nyt kun tuon pienokaisen kaa käyn joka ikinen kuukausi neuvolas niin ei se mul mitään helppoa ole, mut lapsen takia käyn.
no ainakaan hyvinkäällä tutustumisessa ei saa tietoa synnytyksestä. siellä vain nopeasti kierrettiin paikat läpi, kerrottiin suihkut, vaatteet yms ja kuinka toimia kun tulee synnyttämään. noin 20min koko tutustuminen.Alkuperäinen kirjoittaja ap::hug: Minua taas yrittää pakottaa johonkin perhevalmennukseen, jonka siis tuo sama täti pitää. En todellakaan aio mennä! Synnärille varmaan menen tutustumaan, jotta samalla saa tietoa synnytyksestäkin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä vihaan käydä neuvolassa! Siis joo se mun neuvolantäti on ihan mukava, mut mua ärsyttää ne ainaset sijaiset. Ja ekassa raskaudessa kun siellä piti koko ajan ravata niin en vaan jaksa! Nyt toisessa saa onneks käydä tässä alussa harvemmin. Mä en ensimmäisessä raskaudessa saanut synnytysvalmennusta, sairaalaan ei päässy tutustumaan ja kaikki tieto piti itse hakea netistä. Joten koin ne käynnit aika turhiksi. Ainoa mistä pidän on ne lääkärin tapaamiset (ilman kymmentä kandia) sekä ultrat.