siis onko se kesä syynä miks noi lasten nukkumaanmenoajat vaan venyy??

Talvella 21:00 oltiin jo lukemassa iltasatuja. Nyt nuo tuolla vielä isänsä kimpussa mellastavat. Eilen menivät nukkumaan 23 aikoihin. Ja ihan pienet rääpäleet kyseessä, 1,5v ja 3v. Vai onko mulla vaan lepsumpi ote kun ollaan 'lomalla'? B)
 
Kyllä meillä ainakin on lepsumpi ote, ihanaa kun ei tarvitse niin hirveän orjallisesti noudattaa kellontarkkaa aikataulua. Mutta en nyt ihan käsiin anna levitä sen aikataulun, eli kyllä viimeistään klo 22.30 koko katras on nukkumassa, kun sitten koulun alettua lapset menevät maate viimeistään klo 21.
 
Kyllä meillä ihan rutiinilla mennään vaikka lomalla ollaan. Neiti 2v8kk ja kasilta menee nukkumaan.
 
Meillä on kyllä selkeästi siirtynyt nukkumaanmeno myöhäsemmäksi. Keväällä poika nukahti aina 19.30 mennessä, nyt aikaisintaan 20.30.
Tietysti tulut ikää lisää, voihan sekin vaikuttaa.
 
Itse olen kotiäitinä ja meillä kyllä noudatetaan samaa "aikataulua" ihan ympäri vuoden.
Ennen yhdeksää koko katras nukkumassa, koska äiti ja isä tarvitsee hieman yhteistä aikaa...
Voihan se tietty olla ettei kaikkien lapset saa unen päästä niin hyvin kiinni kun on paljon valoisampaa..
Meilläkin piti vaihtaa makkariin paksummat verhot kun nuorin alkoi kukkumaan klo 6 ylhäällä :)
Nyt nukutaan tyytyväisinä puoli yhdeksään.
 

Yhteistyössä