Siis onko oikeesti ihan yleistäkin, että päiväkoti-ikäinen lapsi

  • Viestiketjun aloittaja Tsipadui
  • Ensimmäinen viesti
Tsipadui
[QUOTE="vieras";27544350]Eli jos äiti ensiksi käyttää välinpitämättömyyttä ja kenties sen jälkeen (ehkä jo ennen tätä tapausta aloitettua) muuta menetelmää (ei lastenohjelmia, kotiaresti, omaan huoneseen rauhoittumaan ja keskustelu jne jne), niin se ei ole puuttumista, koska sinä et puuttuisi niin.

Minulle asia on sinänsä yhdentekevä, koska tällaista ei ole minulle tapahtunut, mutta hämmästelen suuresti, että joku tietää noin hyvin mitä muut ajattelevat, miten he toimivat ja miten heidän kuuluu kasvattaa lapsensa ja yhden tilanteen perusteella.[/QUOTE]

En todellakaan väitä tietäväni,mitä kukaan ajattelee tms..
Mähän ilmaisin vaan oman mielipiteeni siitä, että MUN mielestä tollaseen tilanteeseen pitää puuttua HETI, että se tehoaa.
Kukin tyylillään...
 
"vieras"
Se, että tokastaan : "Noh!" ja jatketaan kävelyä,niinkun mitään ei olisi tapahtunut, ei ole puuttumista asiaan -se on tilanteen huomiotta jättämistä, tässä tapauksessa aivan väärässä paikassa.. Kuten sanoin, oli syy mikä hyvänsä,niin mun mielestä ko. äiti kaivaa itselleen todella syvää kuoppaa...
Eli jos äiti ensiksi käyttää välinpitämättömyyttä ja kenties sen jälkeen (ehkä jo ennen tätä tapausta aloitettua) muuta menetelmää (ei lastenohjelmia, kotiaresti, omaan huoneseen rauhoittumaan ja keskustelu jne jne), niin se ei ole puuttumista, koska sinä et puuttuisi niin.

Minulle asia on sinänsä yhdentekevä, koska tällaista ei ole minulle tapahtunut, mutta hämmästelen suuresti, että joku tietää noin hyvin mitä muut ajattelevat, miten he toimivat ja miten heidän kuuluu kasvattaa lapsensa ja yhden tilanteen perusteella.
 
Patee moniin tassa ketjussa
Sehan on ihan tutkittu juttu etta jos jotain hyvaa tapahtuu, esim lapsi kayttaytyy hyvin, on se vanhemman itsensa ansiota heidan mielestaan ja jos huonosti syy on jossain muualla kuin itsessa, ja toisaalta muissa nahdaan vikaa herkemmin kuin itsessa, eli jos minun lapsi puree se johtuu jostain minusta riippumattomasta syysta, mutta jos naapurin lapsi puree naapuria johtuu se naapurin huonoista kasvatus tavoista.
 

Yhteistyössä