Siis... onko mun 5v jotenkin kääpiökansaa vai minkä ikäiset teillä käyttää kokoa 122?

Syksy
Meillä 2 v 5 kk tyttö on +20% käyrällä ja käyttää vaatteita 98-100 cm, on noin 95 cm pitkä. On tosi iso 3-vuotias, jos käyttää 122 cm vaatteita, liekö kyse jo jostain häiriöstä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja itkut:
siis mitä ihmettä. Mulla on kyl kääpiölapsi.:eek: 5v poika käytttää kokoa 104. ( joissakin menee viel 98cm )
On siis 104cm pitkä ja hoikka,ku mikä.
Neuvola tulos justiin...saadaan varmaan taas kuulla kunniamme tuosta koosta.:(
Höpö höpö. Meidän 10 v tyttö käyttää nyt 128 senttisiä vaatteita ja nekin on leveitä, mutta kun pakko olla pituuden takia.
Tyttö täyttää just 3 ja sillä on jo jotain 98 senttisiä vaatteita ja alle 90 senttisiä mä en enää osta sille. Lapset on ja niiden kuuluu olla eri kokoisia. (9v poika käyttää kanssa 128 senttisiä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Öyh, tyttö ollut keväällä 5v neuvolassa 112cm ja rapiat.

Olen vaan hiukan ihmeissäni kun sisko toivoi 3vuotiaalleen tuota kokoa ja musta hän ei edes iso ikäsekseen, että ostanko vaan sellasta vaatetta mihin hukkuu vai.. ?
Siskosi ei varmaan ole hoksannut, että lapsen kasvu hidastuu tosi nopeasti juuri tuossa vaiheessa. Varmaan juuri hurahtanut tuohon 110 ja äiti luulee, että jatkaa samaa tahtia kasvua. :)

Mulle ainakin oli yllätys, että juuri tässä 3v-4v välillä on kasvettu tosi hitaasti, 1v-3v kasvuhan oli ihan älytöntä, jatkuvasti sai olla ostamassa seuraavaa kokoa. Mutta nyt on käytetty 110 cm vaatteita jo toooosi pitkään, niiden rinnalla 116.

Ja se, mitä joku ihmetteli että käytetään "pituutta" suurempaa vaatenumeroa, se kuule johtuu ihan valmistajien erilaisesta mitoituksesta. Tietty jos käyttää pelkkää tuttaa ja naperoa, pärjää varmaan 100-senttisellä lapsella 100-kokoisilla vaatteilla, mutta esim. Zaran 116-kokoiset vaatteet ovat järjestään sopivia (siis pituudeltaan myös) tuollaiselle 104 cm pituiselle lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Ja se, mitä joku ihmetteli että käytetään "pituutta" suurempaa vaatenumeroa, se kuule johtuu ihan valmistajien erilaisesta mitoituksesta. Tietty jos käyttää pelkkää tuttaa ja naperoa, pärjää varmaan 100-senttisellä lapsella 100-kokoisilla vaatteilla, mutta esim. Zaran 116-kokoiset vaatteet ovat järjestään sopivia (siis pituudeltaan myös) tuollaiselle 104 cm pituiselle lapselle.
Tietenkin koot vaihtelevat merkeittäin. Mutta suurin osa varmasti pukee lapsensa ihan perus H&M/Lindex/Prisma-vaatteisiin, ja niissä koot pitävät hyvin paikkansa. Juuri puin tuolle 115 cm tytölleni kirppislöydön, Lindexin paidan kokoa 110/116, ja paita on aivan passeli. Mutta kyllähän niitä lapsia näkee, joiden vaatteet ostetaan todella reilulla kasvunvaralla. Ja hihat ja lahkeet roikkuvat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Ja se, mitä joku ihmetteli että käytetään "pituutta" suurempaa vaatenumeroa, se kuule johtuu ihan valmistajien erilaisesta mitoituksesta. Tietty jos käyttää pelkkää tuttaa ja naperoa, pärjää varmaan 100-senttisellä lapsella 100-kokoisilla vaatteilla, mutta esim. Zaran 116-kokoiset vaatteet ovat järjestään sopivia (siis pituudeltaan myös) tuollaiselle 104 cm pituiselle lapselle.
Tietenkin koot vaihtelevat merkeittäin. Mutta suurin osa varmasti pukee lapsensa ihan perus H&M/Lindex/Prisma-vaatteisiin, ja niissä koot pitävät hyvin paikkansa. Juuri puin tuolle 115 cm tytölleni kirppislöydön, Lindexin paidan kokoa 110/116, ja paita on aivan passeli. Mutta kyllähän niitä lapsia näkee, joiden vaatteet ostetaan todella reilulla kasvunvaralla. Ja hihat ja lahkeet roikkuvat.
Taikka sitten mittasuhteet ovat erilaiset vaatteissa tai lapsilla. Mun tyttö on kai sitten myös pitkäraajainen, koska hihat ovat 110 cm-paidoissa sopivat/joissain jopa lyhyet, myös h&m ja lindexin vaatteissa, vaikka tyttö tosiaan on vasta 104 cm pitkä. :D
 
Mun joulukuussa 5 v täyttävä ikäisekseen pitkä tyttö käyttää 110-116 cm vaatteita.

Enkä toivo edes hänelle 122-senttistä vaatetta jouluksi, saatikka tuolle vuodenvaihteessa 3 v täyttävälle jonka vaatekoko on 104-110 :)
 
no
Meidän 6 v neiti käyttää 98/104 vaatteita ja poika 7,5 v käyttää 122 cm vaatteita. EI todellakaan 3 vuotiaalle 122 cm vaatteita, sehän hukkuu niihin ellei sit ole todella iso kokoinen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meidän 6 v neiti käyttää 98/104 vaatteita ja poika 7,5 v käyttää 122 cm vaatteita. EI todellakaan 3 vuotiaalle 122 cm vaatteita, sehän hukkuu niihin ellei sit ole todella iso kokoinen!
No 122 vaatteita käyttävä 3v olisi kyllä ihan yhtä kaukana keskiverrosta, kuin tuo teidän 6v. Meidän 2v (tai no pian 2,5v) käyttää 98 vaatteita....
 

Yhteistyössä