Siis... onko mun 5v jotenkin kääpiökansaa vai minkä ikäiset teillä käyttää kokoa 122?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyssy:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Öyh, tyttö ollut keväällä 5v neuvolassa 112cm ja rapiat.

Olen vaan hiukan ihmeissäni kun sisko toivoi 3vuotiaalleen tuota kokoa ja musta hän ei edes iso ikäsekseen, että ostanko vaan sellasta vaatetta mihin hukkuu vai.. ?
Jos siskosi haluaa lapselleen jo valmiiksi varastoon isompia vaatteita. Ehkä tällähetkellä sopivankokoisia vaatteita on jo tarpeeksi.
No ei, oli siis puhetta että 122 on jouluna hyvä
 
Syksy
meidän 5-vuotias tyttömme oli 5-vuotisneuvolassa 113 cm pitkä ja käyttää vaatteita 116-120 (sopivia ei siis huku niihin). On selkeillä pluskäyrillä, pituudessa noin +12% joten jos 5-vuotias käyttää kokoa 122 hän on todella ikäisekseen ISO eikä todellakaan mikään kääpiö. Mihin vertaat??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syksy:
meidän 5-vuotias tyttömme oli 5-vuotisneuvolassa 113 cm pitkä ja käyttää vaatteita 116-120 (sopivia ei siis huku niihin). On selkeillä pluskäyrillä, pituudessa noin +12% joten jos 5-vuotias käyttää kokoa 122 hän on todella ikäisekseen ISO eikä todellakaan mikään kääpiö. Mihin vertaat??
3vuotiaaseen :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Syksy:
meidän 5-vuotias tyttömme oli 5-vuotisneuvolassa 113 cm pitkä ja käyttää vaatteita 116-120 (sopivia ei siis huku niihin). On selkeillä pluskäyrillä, pituudessa noin +12% joten jos 5-vuotias käyttää kokoa 122 hän on todella ikäisekseen ISO eikä todellakaan mikään kääpiö. Mihin vertaat??
Ilmeisesti siskonsa 3 vuotiaaseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syksy:
meidän 5-vuotias tyttömme oli 5-vuotisneuvolassa 113 cm pitkä ja käyttää vaatteita 116-120 (sopivia ei siis huku niihin). On selkeillä pluskäyrillä, pituudessa noin +12% joten jos 5-vuotias käyttää kokoa 122 hän on todella ikäisekseen ISO eikä todellakaan mikään kääpiö. Mihin vertaat??
milläköhän käyrillä me mennään kun pituutta nyt 2kk vajaa 4v ja kotimittauksessa noin 110cm....?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pupu tupuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Syksy:
meidän 5-vuotias tyttömme oli 5-vuotisneuvolassa 113 cm pitkä ja käyttää vaatteita 116-120 (sopivia ei siis huku niihin). On selkeillä pluskäyrillä, pituudessa noin +12% joten jos 5-vuotias käyttää kokoa 122 hän on todella ikäisekseen ISO eikä todellakaan mikään kääpiö. Mihin vertaat??
milläköhän käyrillä me mennään kun pituutta nyt 2kk vajaa 4v ja kotimittauksessa noin 110cm....?
Samoilla kun meidän pienempi, jouluna täyttää 4 ja saman kokoinen :wave:

*muoks* enkä silti käytä hällä 122senttisiä =)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No eikö ole paras että ostetaan lelu? :D
No ei mun mielestä. Siis jos toive on ollut 122 cm vaatteita, niin mikset osta niitä? Tai tarkista vielä niitä senttejä että ihanko oikeesti noin isoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No eikö ole paras että ostetaan lelu? :D
No ei mun mielestä. Siis jos toive on ollut 122 cm vaatteita, niin mikset osta niitä? Tai tarkista vielä niitä senttejä että ihanko oikeesti noin isoja.
Mä kysyin että oletko tosissas, meidän *** käyttää tota kokoa. Mua itseeni vaan ottais kupoliin saada hillitömän isoja vaatteita lapsille :D
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
No eikö ole paras että ostetaan lelu? :D
No ei mun mielestä. Siis jos toive on ollut 122 cm vaatteita, niin mikset osta niitä? Tai tarkista vielä niitä senttejä että ihanko oikeesti noin isoja.
Mä kysyin että oletko tosissas, meidän *** käyttää tota kokoa. Mua itseeni vaan ottais kupoliin saada hillitömän isoja vaatteita lapsille :D
No mutta jos tosiaan haluaa varastoon valmiiksi :). Kyllä mua ketuttais huomattavasti enemmän saada liian pieniä vaatteita lahjaksi B) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Syksy:
meidän 5-vuotias tyttömme oli 5-vuotisneuvolassa 113 cm pitkä ja käyttää vaatteita 116-120 (sopivia ei siis huku niihin). On selkeillä pluskäyrillä, pituudessa noin +12% joten jos 5-vuotias käyttää kokoa 122 hän on todella ikäisekseen ISO eikä todellakaan mikään kääpiö. Mihin vertaat??
Samaa ihmettelen näissä ketjuissa. Suurin osa tuntuu käyttävän viisivuotiailla vähintään kokoa 122, kun keskiverto viisivuotias ei ole lähelläkään 120 senttiä. Oma pitkä tyttöni oli 115 cm ja käyttää kokoa 116 tai 122,
 
Jep
Se on niin lapsesta kiinni.Esikoistytär oli 5v 119cm pitkä kun taas toinen tytär 5v 107cm ja kolmaskin on aika kitukasvuinen,mut esikoinen on aina ollut meidän mittapuulla pitkä.
Nyt esikoistytär on 8v ja pituutta piirun verran yli 130cm.
 
itkut
siis mitä ihmettä. Mulla on kyl kääpiölapsi.:eek: 5v poika käytttää kokoa 104. ( joissakin menee viel 98cm )
On siis 104cm pitkä ja hoikka,ku mikä.
Neuvola tulos justiin...saadaan varmaan taas kuulla kunniamme tuosta koosta.:(
 
vieras
Jännä pyyntö tosiaan. Eihän se mikään pieni 3v. ole, jos käyttää jo110 cm vaatteita. Mutta tosi nopeakasvuinen saa olla, mikäli jouluna tarttee 122cm.

Noh, käyttää meiänki 3v. joitain 110 vaatteita, mutta täyttääkin vielä ennen joulua 4 ja 122 ei tulis kyseeseenkään. Ei edes 116, joka siihen väliin mahtuu.

Mä tekisin ehkä niin, että ostaisin jonkun vaatteen kokoa 122 kun kerran pyydetty on, vaikka t-paidan ja lisäksi jonkun pienen lelun tyyliin palapeli.
 

Yhteistyössä