Siis olenko minä unohtanut jotain (vauvojen kiinteät)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on kolme lasta ja olen aina ollut aika tarkka kiinteiden aloittamisen suhteen ja aloitettuki vasta 6-7kk täysimetyksen jälkeen vähitellen niitä. Uusia makuja olen antanut 3-7 päivän välein jne.

Läheinen on antanut 4kk ikäisestä ja ihan miten sattuu. Kerralla monta uutta makua (esim. hedelmäsose jossa monta eri makua) ja lihatkin kun aloitti niin siitä vaan listalle heti kaikki jne.

Nyt oli ihan hiilenä, kun lapsen mummu oli antanut 7kk ikäiselle viinirypäleestä puristettua mehua. Sanoi minulle, että se ei ymmärrä ettei sitä ihan kaikkea voi vaan mennä antamaan.

En osannut oikein kommentoida. Oma kuopukseni on alle 2v mutta en kyllä muista, että viinirypäleet ois jotenki kiellettyjä. Sormiruokanakin niitä muistelisin antaneeni pienelle, mutta tosin pieniä paloja ettei tukehdu.

Oli jotenkin hassua, kun muuten on tosiaan antanut kaikkea, jopa jäätelöä ja kahvia.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
viinirypäleissä on paljon torjunta-aineita ja muita myrkkyjä. Siksi en ehkä antaisi.

No on joo, mutta on niitä muissakin hedelmissä yms. Ja jos kerran antaa maistaa viinirypäleen mehua niin ei se minusta ihan KOVIN ISO juttu ole. Siis jos kerran antaa jäätelöä ja kahviaki maistaa niin so.

NOinhan se menee,anoppien täytyy aina työntää sormensa soppaan ja saada ekana tyrkätä jotain uutta makua!! :p
Been there...
Mutta se varmaan enemmän siinä ärsyttää että ei kysynyt lupaa.Eihän vauva ole sen anopin eikä tuolloin pitäis omin päin mennä antamaan mitään uutta.

Oma anoppi samanlainen ja usein yhteen otettiin tuosta syystä.Lapseni oli vielä tosi allerginen ja sitten mietittiin aina että mitähän lapsi nyt saanut, ja anoppi joskus parin viikon päästä sivulauseessa heitti että joi kaakaota...
Jaaha...

Mä ymmärrän ton pointin.

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miks kaikki olettaa, että lapsen mummu on anoppi`?

Anopit tekee tuollasta!!
Siks mä oletin.Mun oma äiti ei tekis moista.

Anoppeja ja äitejä ne molemmat mummut on.

Ja meillä kyllä minun äitini tekee tuollaista. Tosin viinirypäleen mehu nyt on iha pikkujuttu. Äitini antaa suklaakeksejä jne. Anoppini taas ei ikinä tekisi.