Siis oikeesti, eikö kaikki tosiaan tiedä mitä ovat proteiinit, hiilihydraatit...?

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimoska:
Monipuolisestikin syömällä lihoo, jos energian saanti on liian suurta. Lihomiseen vaikuttaa vain ja ainoastaan syöty kalorimäärä.

Hyvän ravitsemustilan saavuttaminen ja ylläpito on asia ihan erikseen. =)
No varmasti lihoo jos syö liikaa kulutukseensa nähden, mutta kuinka moni muka syö luonnostaan liikaa monipuolista ruokaa?

Itse syön niin, että vatsani tulee täyteen, en rajoita syömisiäni. En mieti paljonko hiilareita nyt vedän tms. Syön kaikkea. Voin hyvin, enkä liho.
Aika moni ihminen, joka harrastaa lohtusyömistä. Sitä voi tehdä erittäin monipuolisesti.
Jaa. Ja miten se nyt sitten auttaisi lohtusyöjää, jos hän tietäisi, että lihasta saa proteiinia?
Ei mitenkään, sä sekotit nyt kaksi asiaa. Tuo mun ekan esimerkin henkilö ei harrastanut lohtusyömistä, hän vain söi yksipuolisesti.

Kaikki kun ei syö monipuolisesti, ja toisilla se johtuu tiedon puutteesta.

En tiedä enkä ole jaksanut perehtyä aiheeseen, koska se ei kiinnosta. Olen kuitenkin kasvissyöjä ja tiedän mitä kaikkea pitää syödä, mikä on terveellistä ja mikä ei. Ei vaan kiinnosta joku hössöttäminen hiilareista ja kaloreiden laskeminen, ihan turhaa.

Minä en tiedä eikä mua oikeestaan edes kiinnosta. Minä rakastan ruokaa yleisesti ottaen, musta on ihanaa laittaa ruokaa ja leipoa herkkuja.
Mä olen koko ikäni ollut jojoilija painoni kans, välillä mennään reilusti alle 50kilossa ja välillä vähän normaalissa eli 52.
Mun periaate syömisen suhteen, sekä oman että muiden, on saada maha täyteen hyvällä ruualla. Kasviksia kuluu paljon ja leipää en syö ikinä. Lapset kyllä syövät.

Sen sijaan että alkaisin miettimään hiilari ja proteiinimääriä mietin sitä miten vatsa toimii, onko nälkä vartin päästä, tuleeko maha täyteen ja kasvaako muksut? Ja se että syödään vähempi kuin kulutetaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Kaverin kanssa oli näistä puhetta, eikä hän osannut luetella ruokia, joissa on paljon proteiinia. Ei ihme, että kansa lihoo kun ei tiedetä edes perusasioita.

Uskaltaako joku tunnustaa ettei tiedä?
Miten se muka saisi kansan lihomaan, jos ei tiedä mitä tarkoittaa proteiini?
Hehheh...
Ap huhuu?
En minä nyt joka hetki täällä palstalla jouda kykkimään! =D

No yleensä ottaen sanottakoon kansankielellä näin, että runsaasti pelkkiä hiilihydraatteja ja rasvaa sisältävät ruoat lihottavat herkemmin. Esim. hampurilaiset kuuluvat tähän kategoriaan. Toisaalta sitten taas proteiinipitoiset safkat kuten kana, paistijauheliha, raejuusto ja maitorahka (vain muutamia mainitakseni) maksaa ihan sikana, joten ehkäpä moni tyytyy ei niin terveelliseen vaihtoehtoon, joka siis sisältää pelkkiä hiilareita ja rasvaa.

karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja karppauksesta elin voimaa saava äippä:
karppausta voin puolustaa vahvasti, ei tarvii syödä mitään keinotekoisia light tuotteita kun voi nauttia kunnon ruuasta hyvällä omalla tunnolla. ja laihtuakkin siinä sivussa viel sitte
Juu, tää on karppauksen paras puoli. Se vaan vähä mietityttää, ku pitäis syödä niin paljo lihaa, melkeinpä joka päivä. Kun toisaalta järki sanoo, että pitäis vähentää.
Mikä järki sanoo vähentämään? Lihahan on mitä parhainta ravintoa.

karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
:LOL: että karppaus kuuluu yleissivistykseen. No, katotaan kymmenen vuoden päästä. Silloin tää villitys on unohdettu TAI meillä opetetaan karppausta yliopistossa omassa tiedekunnassaaan ;)
Kyllä tuolloin opetetaan karppausta yliopistossa, tuskin kuitenkaan omassa tiedekunnassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kah Lori:
Kyllä sillä on väliä mistä kaloreita kauhoo. Hiilareista tulee todella helposti paaaljon kaloreita. Jos taas vaihtaa 2 lasia kevytmaitoa 2 lasiin rasvatonta, niin eipä säästy montaakaan kaloria. Lisäksi vars. sokerit on sellainen äkillinen energiapommi, joita nautittua on kuitenkin melko pian nälkä. Siksi ei ole tosiaankaan samantekevää, saako saman määrän kaloreita munakkaasta vai voileivästä.
Mutta 100 kcal on 100 kcal, tuli se sitten leivästä, lihasta tai rasvasta.

karppi on
Alkuperäinen kirjoittaja Kah Lori:
Kyllä sillä on väliä mistä kaloreita kauhoo. Hiilareista tulee todella helposti paaaljon kaloreita. Jos taas vaihtaa 2 lasia kevytmaitoa 2 lasiin rasvatonta, niin eipä säästy montaakaan kaloria. Lisäksi vars. sokerit on sellainen äkillinen energiapommi, joita nautittua on kuitenkin melko pian nälkä. Siksi ei ole tosiaankaan samantekevää, saako saman määrän kaloreita munakkaasta vai voileivästä.
Mutta 100 kcal on 100 kcal, tuli se sitten leivästä, lihasta tai rasvasta.
Teoriassa kyllä, käytännössä ei.

vieras
Ei todellakaan tiedä, varsinkaan naiset.

Mulla on kavereita, joiden ruokavalio koostuu lähinnä leivästä ja jogurtista. Sitten ihmetellään kun ei kiinteydytä, vaikka salilla kuluu kymmenen tuntia viikossa.
mää en kans ymmärrä tuota leipäjugurttihommaa ja sitte katotaan kauhulla ku mä syön töiden jälkeen toisen lämpimän aterian..

Ei todellakaan tiedä, varsinkaan naiset.

Mulla on kavereita, joiden ruokavalio koostuu lähinnä leivästä ja jogurtista. Sitten ihmetellään kun ei kiinteydytä, vaikka salilla kuluu kymmenen tuntia viikossa.
mää en kans ymmärrä tuota leipäjugurttihommaa ja sitte katotaan kauhulla ku mä syön töiden jälkeen toisen lämpimän aterian..
Mua katotaan kauhulla kun syön kolmannen. :D Ne ei vaan voi uskoa että olen näin hoikka, vaikka syön niin "paljon". Eihän 6 kertaa päivässä ole paljon. :saint:

Yhteistyössä