Siis nyt mua kyllä nyppii ja lujaa toi ukko!!!!

  • Viestiketjun aloittaja voi vee
  • Ensimmäinen viesti
voi vee
Illalla kun oli iltapesujen aika,siis lasten,niin ukkoapa ei taas näkyny missään.Eli ihan tavallista meillä että minä yksin sitte hoidan nuo lasten hampaiden yms.pesut.Jos vaan tota ukkoa edes näkyis siinä niin huikkaisin tekeen(mun mielestä)oman osuutensa siitä hommasta,yhteisiä kun nuo lapset ovat!
Noh,nyt kun tääläkin päin alkoi nuo koulut,niin minäpä sit nousin kukonlaulun aikaan katsomaan ja herätteleen koululaisia etteivät myöhästy jne.Nuorimmat jäivät nukkumaan isänsä kanssa.Puol9 sitte ukko käveli nuorimmaisen kanssa keittiöön ja antoi lapsen syliini-äitiä kun usein aamusella kaipailee...Pistin sitte uudet kahvit poriseen kun aattelin et'ukko saa tuoretta kahvia...No,nyt se kahvi edelleen tuola pannussa oottelee-ei tuoreena enää ja ukkoapa ei näy!!!!Se anto siis nuorimman lapsen mulle ja meni ite takas nukkuun!!!!!Mä oon niin raivona etten ees haluu mennä huutaan sitä tuolta ylös!Kun se herää...kun joskus jaksaa nousta,niin sit kyllä sanon sille.....!!!On siis lomalla,ei töissä nyt ollu moneen viikkoon!
Mä oon miettiny et'jätän sen muutamaks arkiaamuks ja illaks yksin kaikkien lastensa kanssa ja ite meen jonnekin tutulle LOMAILEEN ja NUKKUUN!!=)=)Ei siinä et'mua itteä nuo heräämiset haittais,mut toi ettei ukko voi nousta sit ku nuorinkin!?!Oonko turhan nipo vai onko teistäki epäreilua tollanen??
Sori tää paasaaminen..mut...ARGH!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja voi vee:
Illalla kun oli iltapesujen aika,siis lasten,niin ukkoapa ei taas näkyny missään.Eli ihan tavallista meillä että minä yksin sitte hoidan nuo lasten hampaiden yms.pesut.Jos vaan tota ukkoa edes näkyis siinä niin huikkaisin tekeen(mun mielestä) oman osuutensa siitä hommasta,yhteisiä kun nuo lapset ovat!
Noh,nyt kun tääläkin päin alkoi nuo koulut,niin minäpä sit nousin kukonlaulun aikaan katsomaan ja herätteleen koululaisia etteivät myöhästy jne.Nuorimmat jäivät nukkumaan isänsä kanssa.Puol9 sitte ukko käveli nuorimmaisen kanssa keittiöön ja antoi lapsen syliini-äitiä kun usein aamusella kaipailee...Pistin sitte uudet kahvit poriseen kun aattelin et'ukko saa tuoretta kahvia...No,nyt se kahvi edelleen tuola pannussa oottelee-ei tuoreena enää ja ukkoapa ei näy!!!!Se anto siis nuorimman lapsen mulle ja meni ite takas nukkuun!!!!!Mä oon niin raivona etten ees haluu mennä huutaan sitä tuolta ylös!Kun se herää...kun joskus jaksaa nousta,niin sit kyllä sanon sille.....!!!On siis lomalla,ei töissä nyt ollu moneen viikkoon!
Mä oon miettiny et'jätän sen muutamaks arkiaamuks ja illaks yksin kaikkien lastensa kanssa ja ite meen jonnekin tutulle LOMAILEEN ja NUKKUUN!!=)=)Ei siinä et'mua itteä nuo heräämiset haittais,mut toi ettei ukko voi nousta sit ku nuorinkin!?!Oonko turhan nipo vai onko teistäki epäreilua tollanen??
Sori tää paasaaminen..mut...ARGH!
Korjasin ton silmäniskun tuolta pois!

 
ap
Sanotaanko että sillon ku nuo ensimmäiset on ollu pieniä eli n.10v.sitten!!!On siis enempi ollu mukana noissa hommissa.Töissä käy siis tavallisesti,mut nyt ollu kesälomalla ja sit perään lomautettuna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sanotaanko että sillon ku nuo ensimmäiset on ollu pieniä eli n.10v.sitten!!!On siis enempi ollu mukana noissa hommissa.Töissä käy siis tavallisesti,mut nyt ollu kesälomalla ja sit perään lomautettuna.
jos sillä käy luonnon päälle tuo lomautus ja "masentaa" ?
Ja tiedän, ei se ole puolustus sille, että ei tee mitään, mutta koitan vaan miettiä "syitä", jos mies ei kuitenkaan ole läpeensä kusipäinen( heh :ashamed: )
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä sä olet kyllä aika nipo. Kyllä pitäis joustaa välillä puolin ja toisin, eikä laskea mitä kukin tekee.
Kerrohan mitä tarkotat tällä??"...joustaa välillä.."???Mutta kun se on jo menny siihen et'mä teen oikeestaan aina noi iltapesut yms.Ja mitä tiiät et'mitä ukkoni tekee lasten kanssa???Kerro ja selitä pointtisi!!??

 
myy
Ootko koittanu ap asiallisesti sanoa millasta apua ja käytöstä odotat ukoltas? Olen vaan omani kohdalla huomannu, että aika lailla saa rautalangasta vääntää asiat, miehet vaan ei aina tajua vinkkejä, omani ainakin mielummin haluaa että sanon asiallisesti suoraan, jos joutuu tulkitsemaan mitä minä toivoisin niin tekee sen omasta näkökulmastaan ja sitten usein nämä näkemykset eivät ole samoja. Yksinkertaistettuna siis säästyy monelta harmilta kun ei oleta mitään vaan puhutaan suoraa.
 
:eek:

Todella ikävän kuuloista... Jos ukko olisi sairauslomalla, niin sitten olisi jollain lailla ymmärrettävää (jos nainekin saisi samat oikeudet samassa tilanteessa). Mutta kai yleensä suurimmaksi osaksi nainen hoitaa kaiken lastenhoitoon ja -asioihin liittyvän... :/

Ja sitten kun nainen kiehuu ja napisee, niin mies hakee lohtua sinkku-naiselta, joka ei kitise ja ymmärtää ukkomiehen kamalaa vaimoa (eikös joskus näin?)... :eek:

Pitäisi saada sinun miehesi ymmärtämään MITEN PALJON sinä teet. :hug:
 
Olemme molemmat miehen kanssa aamu-unisia, joten meillä on ollut käytössä systeemi, että vapaapäivinä vuorotellaan sillä, kumpi saa nukkua pidempään. Mukaan tasapulista, eikä tule kummallekaan olo, että aina minä. Kokeile ehdottaa miehellesi sellaista systeemiä. Ja arkena tottakai, molemmat ylös vaikka olisittekin molemmat kotona. Se on tosi kova homma, laittaa useampi lapsi valmiiksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja MahtiMajava:
Meillä toimi kun sovittiin vuoroillat noihin nukkumaanlaittohommiin :) Sinun täytyy tehdä selkeä työnjako, että mitkä asiat ja milloin kuuluvat miehelle.

Niinpä,pitää koittaa jos"vanhan koiran sais oppimaan uuden tempun"!!!On jo niin kauan tuntunu oleen mun hommana noi ja heräämiset etten tiiä miten ukko tottuis uusiin systeemeihin.Mut koitetaan...Se vaan aina valittaa et'sitä väsyttää eikä se tekis varmaan ku parina iltana/aamuna nuo "omat osuutensa"ja sit taas se lipsuis mulle.Mut olisin ite kyl kovana ja en tee"sen hommia".Työpäivinä vielä ymmärtäisin et'on väsyny,mut nyt jo ollu yli kk.kotona ja saanu nukkua/levätä...

 
naisen alku 86
Hei!:) Minä oon just eilen 23 v. täyttäny tuleva yksinhuoltaja mamma...laskettuunaikaan on viikko aikaa. Lapsen isä on viimesen päälle vastuuton renttu, josta ei muuten ole oikeestaan ollut ikinä muuta kuin harmia...onneksi ei olla oltu yhdessä pitkään aikaan.Ei edes silloin kun lapsi sai alkunsa. Kun neuvolasta kysyttiin, että yksinkö aijon lapsen kasvattaa niin vastasin että lapsen isä on niin vastuuton yms että oikeestaan parempi kun ei ole kuvioissa, että sitten ois kaks lasta hoiettavana,jos isäkin olisi kuvioissa...ei kyselly sen jälkeen mitään isyyteen liittyen, vaikka utelias neuvolatäti onkin.

Meinaan vaan että tuli mieleen että jokainen tekee itse sen päätöksen että ottaako härkää sarvista ja sanooko suoraan että nyt riitti!Mies saattaa laskea sen varaan, että nainen ei ryhdy kapinoimaan, koska ei halua yksinhuoltajaksi, mutta ei yksinhuoltaja elämä vaikuta ainakaan olevan niin kamalaa mitä voisi kuvitella.Itse olen seurannut vierestä nuoren läheisen ystäväni yksinhuoltaja elämää (vauva 7 kk) sen jälkeen kun heitti laiskan ja kettumaisen ukkonsa ulos ni sillä ja vauvalla on mennyt paremmin sen jälkeen. Kaveri sai tarpeekseen silloin kun hän oli vatsataudissa.Toisessa kädessä sankko, toisessa vauva ja istui pöntöllä. Edes yhden kerran olisi halunnut käydä oksentamassa niin ettei tarvitsisi lapsi kainalossa oksentaa niin ukko oli vaan huutanu että hoida ite kersas sinähän sen halusitkin, minä haluan nukkua!Kuvitella miten törkeetä!

Pointtini siis on, että jos ei aukaise suutansa niin mikään ei muutu. Jämäkästi vaan nostamaan kissa pöydälle ja asiat voisi olla huonomminkin. Mun isäpuoli ja äiti ei tehny niin ja nyt äiti asuu uuden alkoholisoituneen äijän kanssa ja soittelee vähän väliä, että isäpuolen pitäisi hakea se takaisin kotiin. Kaikki vain siksi ettei isäpuoli olevinaan ymmärtänyt ottaa äitiä huomioon, mutta mitäs ei kertonut että jokin oli vialla...oma moka ja maksakoot nyt siitä.

Totta kai tilanne on hankala, jos on monta lasta ja isännältä ei hirveemmin apua heru, mutta aukase hyvän tähen se suusi ja sano isännälle asiasta, vaikka siitä riita tulisikin niin ompahan ainakin mainittu asiasta...ei voi isäntä sitten sanoa jos tilanne kärjistyy että miks sä et sanonu mitään.En ole ajatusten lukija...
 

Yhteistyössä