Siis nyt menossa rv 11+3 ja maha alkaa jo näkymään!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kääk! Olen saanut hyvin pitkiä katseita mahan seudulle ja ihmiset on vihjaileet perheenlisäyksestä lähinnä tyyliin, että no eihän sitä koskaan tiedä jos teillekin vielä tulee!
Kukaan ei ole kuitenkaan iljennyt kysyä!
Yks kysy kuitenkin, että ai sulla on nätti mekko ootko ihan tälle kesälle hommannu? Sit tuihotti mahaa!
Ei tää kyllä kaikki turvotustakaan ole!

Mulla näky kans kolmoselta kymppiviikolla jo niin hyvin, että oppilaat huomasi. Ja mä kun olin kuvitellut pitäväni salassa joululoman yli, mutta ei, syyslomalle lähtiessä oli koko koulun tiedossa, että ope on pamahtanu paksuksi... :whistle:

10 viikon ikäinen alkio on noin 2-4 cm pitkä ja painaa noin 1-4 grammaa. Sikiöksi sitä aletaan kutsua rv 11 alussa, kuten sinun tapauksessasi. Kummallista, jos tuo jo näkyy ulospäin. Jotkut tietty ovat perin tarkkasilmäisiä.. Onnea kuitenkin raskauden johdosta:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin turvotusta mäkin aattelin, mut ku se on jo aamusta asti samanlainen ku illalla...ja kolmas raskaus mullakin

No ei se oikeesti vaaveli tossa vaiheessa vielä ole :)
Mitä useampi raskaus ni sitä paremminhan se tietty näkyy, varsinkin jos on ennestään jo jonkinlainen masu, ettei ihan litukka ole!

Mulla ainakin omaan ja miehen silmään näkyi jo viikolla 8. Ja siis vielä ihan ekasta raskaudesta. Juuri ja juuri mahduin housuihini. Ulkopuoliset eivät tosin vielä huomanneet, mutta nyt epäilen, että alkaa olla lähellä, että jotkut huomaavat. Vaatteilla menee vielä peittoon, mutta jos mekon laittaisin päälle, niin ihan takuulla useampi tuttu huomaisi.

Mitä väliä sillä on onko se turvotusta vai ei? Kai nyt kaikki tajuaa ettei niin pienen pieni sintti voi ulospäin näkyä. Siis se sikiö sinänsä. Mutta vauvamaha on vauvamaha, jos se turvotus johtuu raskaudesta. Minun mielestä. :xmas:

Niin ja mun ekassa raskaudessa farkunnappi ei menny kiinni enää rv7 tienoilla. Olen tosi hoikka, ja raskaus turvottaa heti.

Mulla rv 12 alko työkaverit huomaamaan...vaikka kauheet kaavut on töissä päällä...ja hoikka olen...Ja ite kyllä huomas jo rv 9, kun hääpuku ei mahtunukaan päälle...se onkin tarina erikseen. Mutta kaipa se turvotusta oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Hansu:
10 viikon ikäinen alkio on noin 2-4 cm pitkä ja painaa noin 1-4 grammaa. Sikiöksi sitä aletaan kutsua rv 11 alussa, kuten sinun tapauksessasi. Kummallista, jos tuo jo näkyy ulospäin. Jotkut tietty ovat perin tarkkasilmäisiä.. Onnea kuitenkin raskauden johdosta:)

Mulla on tasan 9 viikkosena ollu 22,7 mm pitkä ja maha näkyy jo. Siihen päälle sit vielä sikiöpussi.Omat housut ei pakkaa mahtua jalkaan ja maha pullottaa aamusta iltaan. Kyllä se joillakin vaan kerää sitä nestettä jo heti alussa. Yksi ihminen jopa sanonut mulle ihan suoraan, et olenko pieniin päin, kun oon näin yhtäkkiä pyöristynyt.
Kattokaa vaikka Lindan kuvia kun oli JO toisella kuukaudella.

Tässä sinullekin "turvotusta", heh heh:

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Katja_F&album_id=2817990

Edellinen raskauteni taas ei näkynyt ulospäin kuin vasta loppumetreillä.

Pakko hieman korjata. :)
Sikiö ei ole 10 viikon ikäinen rv11+3 vaan 9 viikkoa ja kolme päivää. Toisekseen ap on raskausviikolla 12. Eli kahdestoista viikko on meneillään 11+3, jolloin sikiö on noin reilut 5 cm. Vaihtelee toki. Vatsan kokoon vaikuttaa myös lapsivedenmäärä, keltarauhaset,lisääntynyt verenkierto sekä kohdun asento. Jos kohtu on kovasti eteenpäin kallistunut näkyy luonnollisesti aikaisemmin kuin selkään päin pyöristyvä kohtu. Se että raskaus näkyy vähän jo viikolla 12 ei ole kummallista,päinvastoin aika yleistä.

Joo mutta se maha turpoo ja kyllä se vaan masu alkaa toisilla näkyä hyvinkin aikasin, vaikka se sikiö vielä pieni onkin..