Siis niin turhaa on ollut ostaa tuolle lapselle ulkovaatteet, jotka pitää vettä! (valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja On se niin vaikeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

On se niin vaikeeta

Vieras
Olen ostanut tuolle sekä talvi- että välikausihaalarin jotka on tuulen- ja vedenkestävää materiaalia. Siis goretexiä ja vaikka mitä muuta. Ja kyllähän ne toimii. Jos vaan lapsi sais niitä käyttää.

Kun hoidossa tädit kiskoo sille raukalle joka perkeleen päivä kurikset niskaan. Vaikka mä oon sanonut joka ainoa päivä, että se ei tartte niitä, puku pitää vettä ihan oikeasti (ja on testattu kotona asia moneen otteeseen). Mut ei mene jakeluun. Viimeksi tänään asiasta taas sanoin, niin tätskä sanoi että "no, jos sä haluut pestä tuon näköisiä (viittasi päiväkodin kuriksiin jotka riisuin pojalta pois) vaatteita joka päivä niin.." Sanoin, että ihan sama se on pesenkö mä niitä kuriksia vai haalaria.. ja taas täti sanoi että "mutta kyllähän se haalari kärsii siitä jatkuvasta pesusta, säästää ne kurikset haalareita" . Joo, niinpä. Sanoin että käyttöä varten olen haalarit ostanut, eikä meillä ole pienempiä lapsia joille tarttis niitä edes säästellä. Että ihan sama.

Mut ei. Lyödäänkö vetoa, että taas huomenna ja ylihuomenna ja joka hemmetin päivä tuolle lapselle on tungettu päikkärin kurikset haalarien päälle?!! :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja On se niin vaikeeta:
Mut ei. Lyödäänkö vetoa, että taas huomenna ja ylihuomenna ja joka hemmetin päivä tuolle lapselle on tungettu päikkärin kurikset haalarien päälle?!! :headwall: :headwall:

todennäköisesti on. meillä ainakin, erona tosin se että ne kurikset on omat, ei päiväkodin kun kyllästyin siihen että sen lisäksi että lapselle puetaan kurikset, puetaan vielä epäsopivat kurikset |O

Mitä haittaa siitä on, ei mitään. Toisaalta mä ymmärrän niiden kuristen päälle laittamisen, sillä paikoittain on tällä hetkellä niin märkää ja kuraista, että en minä viitsisi koko ajan olla välikausipukua pesemässä ja ihan oikeasti se puku kärsii siitä jatkuvasta pesusta. Toisekseen parempi jälleenmyyntiarvo sillä puvulla on jos se on siistissä kunnossa.

Mulle sanottiin tänään että on pakko olla kurahousut. Piti esitelmän siitä kuinka vanhempien pitää muistaa tuoda kuravaatteet. Ei auta täysin kosteussuojatut vaatteet.

Ei siihen auta sitten mikään.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Vie kurikset pois päiväkodista? Sitten ei ole mitä pukea haalareitten päälle.

En ole vienyt koko kuriksia sinne, mutta päikkärissä on varakuriksia jotka kiskotaan päälle.. joten mieluummin vien huomisesta lähtien pojan omat ja sopivat kurikset kun ne kerran on pakko päälle vetää.

Mitä hemmetin iloa noista kalliista puvuista sitten on, jos niitä pitää kuitenkin päällystää kuriksilla ja suojata?! Samalla logiikalla mä oisin voinut ostaa ihan tavispuvut murto-osan hinnalla, kun joka tapauksessa kurikset on vedettävä päälle. Mä en vaan tajua tätä hommaa.

noh, oikeasti kauhean kuraisella kelillä ne kurikset vaan on parhaat =) oikeasti vedenpitävä puku ei kauheasti pesusta tykkää että en joka päivä pesisi kyllä mitään ticketin haalaria..... =)

Ovat ajattelleet sinun parastasi, eihän tuo ole mitenkään kamalaa.
Tiedätkö miten monenlaista mielipidettä tästä asiasta on vanhemmilla? Toiset on vihaisia, jos lapset ovat ilman sadevaatteita tai jos rukkaset on vähänkään kosteat sisäpuolelta vanhemman hakiessa lastaan. Ja onneksi on sitten niitä vanhempia, joita kiinnostaa oleellisemmat asiat!

En ole vienyt koko kuriksia sinne, mutta päikkärissä on varakuriksia jotka kiskotaan päälle.. joten mieluummin vien huomisesta lähtien pojan omat ja sopivat kurikset kun ne kerran on pakko päälle vetää.

Mitä hemmetin iloa noista kalliista puvuista sitten on, jos niitä pitää kuitenkin päällystää kuriksilla ja suojata?! Samalla logiikalla mä oisin voinut ostaa ihan tavispuvut murto-osan hinnalla, kun joka tapauksessa kurikset on vedettävä päälle. Mä en vaan tajua tätä hommaa.

no ei ne kuriksia pue sitten kun on vaan kosteeta, silloin on hyvä jos on kosteussuojattu puku ettei läpi kostu

Kait se lapsi muullakin ulkoilee kuin päikyssä. Päikyssä päikyn tavalla ja kotona sitten omalla tavalla.

Mitenniin on helpompi vetää päälle haalarit ja siihen päälle kurikset kuin että laittais pelkän haalarin?

Ei mun elämä tähän kaadu eikä lapsenikaan kasva kieroon asian takia, mutta en mä käsitä miksi tuommoisia goretex ja vaikkamikätex-pukuja myydään, jos ei niitä voi käyttää kuin kotipihalla ilman kuriksia. :headwall:

Niinpä,olisit ostanut sen halvemman puvun.
Näistä on iänkaiken jauhettu täällä että ei tuo aivan varmaan ihan yllätys ole että päiväkoti laitaa kurikset.

Mitenniin on helpompi vetää päälle haalarit ja siihen päälle kurikset kuin että laittais pelkän haalarin?

Ei mun elämä tähän kaadu eikä lapsenikaan kasva kieroon asian takia, mutta en mä käsitä miksi tuommoisia goretex ja vaikkamikätex-pukuja myydään, jos ei niitä voi käyttää kuin kotipihalla ilman kuriksia. :headwall:

no siten että kun ne haalarit on hihoihin asti kurassa, niin kurikset on helpompi huuhtasta vedellä. Ne ensinnäkin kuivuu nopeemmin, HALOO

Juu, meilläkin on vedenpitävät vaatteet..kurikset on silti laitettava.
Itse aikoinaan olin päiväkodissa töissä ja silloin kurispakkoa perusteltiin sillä että kaikilla lapsilla ei ole vedenpitävät puvut. Käytännössä siis helpottaa sitä kuravaatesotaa (mikä ulos lähtiessä vallitsee) kun kaikki pukee ne kurikset ja sillä siisti!

Alkuperäinen kirjoittaja gdgsdf:
Jotkut valittaa kun ei pueta kuriksia, jotkut siitä, että puetaan.

No sepä se. Mä olen kuitenkin kauniisti sanonut monen monta kertaa, että mun lapselle ei tarvitse pukea kuriksia ja perustellutkin asian. Onko siis liian vaikeeta toimia sen mukaan, mitä vanhemmat toivoo?

Ja ei, mua ei kiinnosta mikä jälleenmyynti arvo puvulle jää vai jääkö mitään. Mä olen ostanut hyvät ja kalliit ulkoiluvaatteet mun lapselleni sen takia, että hän vois ulkoilla säällä kuin säällä siten kun lapset ulkoilee. Olen valinnut vaatteet sen mukaan, että ne kestää leikkiä, kiipeilyä, konttaamista, kuraa, loskaa ja pakkasta. En sitä varten, että lapsen pitäis varoa ja olla pihalla kuin nukke, ettei vaan haalari mene rikki/kulu/likaannu/jne.

Kyllä kosteussuojatun kanssa on pakko näillä keleillä pitää kuriksia. Reimatecit ja vastaavat pitävät kyllä vettä, mutta auta armias minkä näköinen lapsi on sitten sisälle tullessaan kuraisessa haalarissaan! Vaikka haalari ei kastu sisältäpäin niin ulkokangas tulee ihan märäksi ja kylmäksi ja niitähän ei saa edes kuivattaa kuivauskaapissa. Itse ainakin puen lapsille näillä keleillä kurikset oli se alla oleva haalari mikä tahansa. Teen näin jo ihan omaa siivousmäärää vähentääkseni =) Kurikset on helppo huuhtaista ja ne kuivahtavat äkkiä "käyttövalmiiksi" iltapäiväulkoilua varten. Jos on vain vähän kostea ilma niin silloin en kuriksia laita.

No juu, muakin korpes tossa keväämmällä kun oli kurikset talvipuvun päällä. Nyt on saanu välikausipuvun kanssa olla ilman kuriksia kun sanoin ettei tarvii... Ja meillä vielä sen verran lunta ettei "kuraannu", katsotaan sitten kun kurakelit tulee, eiköhän se lapsi siellä kuriksissa törötä kun meen hakeen. Tosiaan, kyllä sinänsä harmittaa ostaa kalliit puvut, että lapsen ois kiva leikkii ilman hiostavii kuriksia, ja eikun hoidossa ne tumpataan päälle. Ihan sama kun ostais halpislaarin puvun ja that´s it, eikun kurista päälle ja hikoilemaan....

Öö, tota... päiväkodissa ulkoillaan sekä aamu- että iltapäivällä. Jos aamupäivällä on kuraista ja haalarit likaantuu, ne täytyy saada siinä välissä pestyä tai sitten on koko päiväkodin eteinen hiekassa ja kuivuneessa kuraas. Siis se sama eteinen, jossa lapset kierii ja pyörii harjoitellessaan itse pukemista. Parinkymmenen lapsen kurahousujen pesu ja kuivaus iltapäiväulkoilua varten on huomattavan paljon helpompaa ja vähemmän tilaa vievää kuin parinkymmenen goretxreimatec -haalarin. Eli terveisiä kaikille: Kyllä ne oikeesti ajattelee lasten parasta siellä päiväkodissa, eikä vanhempien kiusaks keksi älyvapaita käytäntöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Kyllä kosteussuojatun kanssa on pakko näillä keleillä pitää kuriksia. Reimatecit ja vastaavat pitävät kyllä vettä, mutta auta armias minkä näköinen lapsi on sitten sisälle tullessaan kuraisessa haalarissaan! Vaikka haalari ei kastu sisältäpäin niin ulkokangas tulee ihan märäksi ja kylmäksi ja niitähän ei saa edes kuivattaa kuivauskaapissa. Itse ainakin puen lapsille näillä keleillä kurikset oli se alla oleva haalari mikä tahansa. Teen näin jo ihan omaa siivousmäärää vähentääkseni =) Kurikset on helppo huuhtaista ja ne kuivahtavat äkkiä "käyttövalmiiksi" iltapäiväulkoilua varten. Jos on vain vähän kostea ilma niin silloin en kuriksia laita.

Mein omat on ainakin rumpukuivattavat, kestää siis myös kuivauskaapin.

Alkuperäinen kirjoittaja kevään kurashow:
Öö, tota... päiväkodissa ulkoillaan sekä aamu- että iltapäivällä. Jos aamupäivällä on kuraista ja haalarit likaantuu, ne täytyy saada siinä välissä pestyä tai sitten on koko päiväkodin eteinen hiekassa ja kuivuneessa kuraas. Siis se sama eteinen, jossa lapset kierii ja pyörii harjoitellessaan itse pukemista. Parinkymmenen lapsen kurahousujen pesu ja kuivaus iltapäiväulkoilua varten on huomattavan paljon helpompaa ja vähemmän tilaa vievää kuin parinkymmenen goretxreimatec -haalarin. Eli terveisiä kaikille: Kyllä ne oikeesti ajattelee lasten parasta siellä päiväkodissa, eikä vanhempien kiusaks keksi älyvapaita käytäntöjä.

No kuinka paljon vaikeampaa on huuhtaista se haalari kun ne kurikset? Pakko ne kuriksetkin on huuhtoa ettei sitä hiekkaa ole iltapäivällä pukiessa pitkin ja poikin....

Pakko vielä jatkaa, että kyllä ne lapset leikkii ja leikkii kurikset jalassa just tasan yhtä hyvin kuin ilmankin, kyllä ne on nykyään niin keveitä ja taipuisia. Jos vanhemmat ei tee asiasta numeroa, niin ei lapset niistä ole moksiskaan. Ja tämä on kokemuksen syvä rintaääni kun puhuu.

Yhteistyössä