Siis MITEN taaperon nenän saa auki???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sädetikku harmaana :
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Sädetikku en ole saanut kauhean syvältä, kun mimmillä on niin pieni nenä. Ja sehän toki inhoaa koko operaatiota... Mutta ei kai se auta kuin yrittää nyt näitä teidän neuvoja. Kiitokset.

Mua vaan pelottaa, että me ollaan kohta osastolla kun syöminen loppuu kokonaan..... Kokemusta on.

juu se on kurja toimenpide ja yleensä se jääkin hiukan hätäiseksi suoritukseksi. Mä ajattelen itse niin, että mitä tehokkaamman puhdistuksen saan, sitä helpompi lapsen on olla, vaikka se toimenpide on lapsesta ällöä.
Eli lapsi syliin, pää toiseen kainaloon ja kädet jonnekkin hus pois ( vaikka isä pitämään käsistä ) ja sitten letkua n. cm verran nenään ( itse kyllä huomaat miten pitkälle voi laittaa ) ja imemään vetäen samalla letkua ulos päin, uusi pari kertaa. Puhele lapselle rauhoittavasti.
Meillä muutaman päivän jälkeen puoli vuotias antoi tehdä toimenpiteen ilman vastarintaa kun varmaan huomasi sen auttavan =0)

Ja siis sä puhut nyt jostain apteekin "räkäimurista"?

kokeile sitkeän, venyvän rään poistamiseen pumpulipuikkoa, siis sellaista korvapuikkoa. Sitä pyörittelet nenässä, niin siihen tarttuu räkä, ja sitten vain vetämään räkä naru pihalle. Ja sitten taas uusi kuiva pumpuli ja toista useaan kertaan.

Ja kuinkahan vanha lapsesi on? Opeta lapsesi niistämään. Meidän 1v3kk vanha poika osaa niistää kummankin sieraimen vuorotellen, kun laitan paperin nenän eteen ja suljen toisen sieraimen sormella painamalla.. Näytä esimerkkiä ilman paperia, tuhisemalla nenällä. Ja sano että: puhalla nenällä. Meillä ainakin oppi kertaheitolla niistämään.

Alkuperäinen kirjoittaja iina:
kokeile sitkeän, venyvän rään poistamiseen pumpulipuikkoa, siis sellaista korvapuikkoa. Sitä pyörittelet nenässä, niin siihen tarttuu räkä, ja sitten vain vetämään räkä naru pihalle. Ja sitten taas uusi kuiva pumpuli ja toista useaan kertaan.

Ja kuinkahan vanha lapsesi on? Opeta lapsesi niistämään. Meidän 1v3kk vanha poika osaa niistää kummankin sieraimen vuorotellen, kun laitan paperin nenän eteen ja suljen toisen sieraimen sormella painamalla.. Näytä esimerkkiä ilman paperia, tuhisemalla nenällä. Ja sano että: puhalla nenällä. Meillä ainakin oppi kertaheitolla niistämään.

1,5v on. Olen opettanut, ja mimmi osaa kyllä silloin kun nenä ei ole tukossa. Mutta nyt se vissiin tuntuu niin inhottavalta, ettei se halua edes yrittää.

Toi pumpulipuikkojuttu tuskin toimii, koska tämää räkä on TODELLA syvällä.