Siis mitä niille hoitajille pitäisi viedä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Lapsilla alkaa kesäloma siis, päiväkotia mietin. Vienkö jotain/enkö vie? Hoitajia on ainakin 7.. plus lisäksi yksi säännöllinen sijainen, josta lapsi kovasti pitää. Molemmat lapset kyllä jatkaa samassa päiväkodissa, ja vain yksi hoitaja on lopettamassa (oikeastaan vaihtaa vain ryhmää), mutta jotenkin olis kiva muistaa.. mutta toisaalta.. noita hoitajia on vaan liikaa, ei millään riitä rahat ostamaan kaikille jotain hienoa. Ideoita? :D

Pullaa kahvitauolle =)

Tee yhteinen herkkukori hoitajien taukohuoneeseen. Koriin vois laittaa esim kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, keksejä, suolakeksejä jne

:O Siis mä ymmärrän, että sillon muistetaan, kun lapsi jää kokonaan pois hoidosta ( tai vastaavasti joku "omahoitaja" ), mutta, että pelkän kesäloman takia... *päätä pyörittävä hymiö* Meinaatteko kalastella noilla lahjuksilla jotain parempaa hoitoa seuraavalle kaudelle, vai mikä idea niitä on raahata joka välissä?

[QUOTE="vieras";23832599]:O Siis mä ymmärrän, että sillon muistetaan, kun lapsi jää kokonaan pois hoidosta ( tai vastaavasti joku "omahoitaja" ), mutta, että pelkän kesäloman takia... *päätä pyörittävä hymiö* Meinaatteko kalastella noilla lahjuksilla jotain parempaa hoitoa seuraavalle kaudelle, vai mikä idea niitä on raahata joka välissä?[/QUOTE]

No en nyt tässä mitään ole kalastelemassa, mutta joulujuhlissa näytti, että me oltiin melkein ainoa perhe, joka ei mitään vienyt. :) Kuten voit ensimmäisestä viestistäni lukea, jos luet joka rivin tarkkaan, niin mielelläni kuitenkin jollain lailla kiittäisin ihmisiä, jotka tekevät korvaamattoman arvokasta työtä hoitaen lapsiani. :) Jos tämä on sinusta kamalaa, niin olkoon niin, mutta uskon, etten ole ainoa ihminen, joka näitä pohtii.

Juu aina kaikki kahvitarjottavat varmasti kelpaavat.
Ainakin meidän muksun hoitotädeille aina välillä jotakin leipomuksia vien ja kovasti ovat mielissään.
Nauravat jo valmiiksi kun näkevät, että taas se tulee tuon astian kanssa :)

meidän iskä joutui viime jouluna poikaa hakiessa syömään niitä leipomuksia joita oli hoitajille tuotu...
Ihan hyvää siis oli, niitä oli vaan niin paljon, ettei hoitajat jaksaneet syödä ja ei ne olis säilyneet tammikuulle asti...

Eli mites jos veisit jotain, mikä säilyy, jonka voi käyttää sitten kun tahtoo? Vaiks just sitä kahvia/teetä.

No en nyt tässä mitään ole kalastelemassa, mutta joulujuhlissa näytti, että me oltiin melkein ainoa perhe, joka ei mitään vienyt. :) Kuten voit ensimmäisestä viestistäni lukea, jos luet joka rivin tarkkaan, niin mielelläni kuitenkin jollain lailla kiittäisin ihmisiä, jotka tekevät korvaamattoman arvokasta työtä hoitaen lapsiani. :) Jos tämä on sinusta kamalaa, niin olkoon niin, mutta uskon, etten ole ainoa ihminen, joka näitä pohtii.

No, joulun ( eli kerran vuodessa ) nyt jotenkin käsitän, koska sillon jotkut ostelee kaikille kummin kaimoillekin, mutta tuo kesäloma... :O Joten lahjuksia pitäs antaa kaksi kertaa vuodessa + tietty lapsen syntäripäivät ja muut kissanristiäiset päälle... Mut no, ei se ole multa pois, jos joku tykkää jakuvasti olla hoitajille jotain antamassa, mutta ne saa sentään työstään palkan, eikä mun palkka riitäis jatkuvasti olla jotakin lahjusta heille raahamassa. Hyvä kun saan sen pakollisen "kaikille yhteisen" joulusuklaarasian. Juu, en kiellä, etteikö he arvokasta työtä tee, mutta tuota lahjusten määrää en ymmärrä.

[QUOTE="vieras";23832717]No, joulun ( eli kerran vuodessa ) nyt jotenkin käsitän, koska sillon jotkut ostelee kaikille kummin kaimoillekin, mutta tuo kesäloma... :O Joten lahjuksia pitäs antaa kaksi kertaa vuodessa + tietty lapsen syntäripäivät ja muut kissanristiäiset päälle... Mut no, ei se ole multa pois, jos joku tykkää jakuvasti olla hoitajille jotain antamassa, mutta ne saa sentään työstään palkan, eikä mun palkka riitäis jatkuvasti olla jotakin lahjusta heille raahamassa. Hyvä kun saan sen pakollisen "kaikille yhteisen" joulusuklaarasian. Juu, en kiellä, etteikö he arvokasta työtä tee, mutta tuota lahjusten määrää en ymmärrä.[/QUOTE]

No mä taas ymmärrän jotenkin paremmin tän, kun ensimmäinen hoitovuosi on takana ja asiat mennyt hyvin, kuin sen joulun. :) Nyt ollaan kuitenkin melkein kolme kuukautta poissa, joulu on vaan sellainen välivaihe. Laoset saivat synttäreinään tarjoilla kavereilleen jotain päiväkodissa. Mutta jos sä et ymmärrä että hoitajille viedään kahvipaketti tai pari, niin se on ihan ok mulle. :) Mä en taas välttämättä aina ymmärrä sitä iänikuista suklaarasiaa. :) Kukin tavallaan, toinen hoitaja tykkää varmaan sun, toinen mun tyylistä. Itse en ole missään sanonut lahjovani hoitajia kaikissa kissanristiäisissä, sitä en tiedä mistä sen olettamuksen vedit, mutta mulla ei tosiaan tapana ole toimia niin. :)

[QUOTE="vieras";23832555]Pullaa kahvitauolle =)

Tee yhteinen herkkukori hoitajien taukohuoneeseen. Koriin vois laittaa esim kuivattuja hedelmiä, pähkinöitä, keksejä, suolakeksejä jne[/QUOTE]

Tätä suosittelen minäkin :)

[QUOTE="vieras";23832690]meidän iskä joutui viime jouluna poikaa hakiessa syömään niitä leipomuksia joita oli hoitajille tuotu...
Ihan hyvää siis oli, niitä oli vaan niin paljon, ettei hoitajat jaksaneet syödä ja ei ne olis säilyneet tammikuulle asti...

Eli mites jos veisit jotain, mikä säilyy, jonka voi käyttää sitten kun tahtoo? Vaiks just sitä kahvia/teetä.[/QUOTE]

ai kauhee :laugh: Pistikö ne todella lapsen isän syömään ne leipomukset? :D Ehkä mä en leivo mitään... :p mut joo, toi kahvi ym. kuulostaa oikein kivalta.. ehkä mä alan kallistua siihen...

Yhteistyössä