Siis mitä h********?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Sä tiedät kyllä itsekin tuon.
Joskus joku pappi oli sanonut nuorelle miehelle, ettäälä poika manaa, vaikka mies oli sanonut papin lähettyvillä, että voi kukkasen kukkanen.
Siis jo se, mihin tarkoitukseen sanaa käyttää, kertoo sen, onko se kirosana vai ei... Jokainen tietä, että esimerkin miehen teki mieli sanoa jotain ihan muuta, mutta ei papin kuullen kehdannut. Pappikin tiesi sen ja nuhteli siksi.
Ymmärrän tuon ja tuohan koskeekin kristittyjä. Kyllähän täällä palstalla puhutaan minuakin loukkaavasti asioista, mutta en mä siitä mitään älämölöä nosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sä tiedät kyllä itsekin tuon.
Joskus joku pappi oli sanonut nuorelle miehelle, ettäälä poika manaa, vaikka mies oli sanonut papin lähettyvillä, että voi kukkasen kukkanen.
Siis jo se, mihin tarkoitukseen sanaa käyttää, kertoo sen, onko se kirosana vai ei... Jokainen tietä, että esimerkin miehen teki mieli sanoa jotain ihan muuta, mutta ei papin kuullen kehdannut. Pappikin tiesi sen ja nuhteli siksi.
Ymmärrän tuon ja tuohan koskeekin kristittyjä. Kyllähän täällä palstalla puhutaan minuakin loukkaavasti asioista, mutta en mä siitä mitään älämölöä nosta.
En äkään ole mitään älämölöä nostanut, mutta tuskin suakaan loukkaavia asioita on silti jatkuvasti monta kertaa päivässä isolla kirjoitettuna otsikossa?
Ja jos kirosanat pitäis olla hyväksyttäviä, miksi niin monet ei-kristitytkin yrittävät kasvattaa lapsensa siten, että eivät kiroilisi?

En äkään ole mitään älämölöä nostanut, mutta tuskin suakaan loukkaavia asioita on silti jatkuvasti monta kertaa päivässä isolla kirjoitettuna otsikossa?
Ja jos kirosanat pitäis olla hyväksyttäviä, miksi niin monet ei-kristitytkin yrittävät kasvattaa lapsensa siten, että eivät kiroilisi?
Mä kommentoin vain kolmea sanaa, kirosanojahan riittää pilvin pimein raamatun ulkopuoleltakin. Enkä mä sitä sano, etteikö niidenkin kolmen sanan käyttö otsikoissa ja teksteissä voitaisi kieltää. Kunhan vaan totesin, että kyse on paikasta ja eräästä heebosta, joka siellä paikassa asuu. Vaikea sitä olisi opettaa lapsilleenkaan kristittyjen näkemystä kuoleman jälkeisiin asioihin, jos noita sanoja ei voisi käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
[Vaikea sitä olisi opettaa lapsilleenkaan kristittyjen näkemystä kuoleman jälkeisiin asioihin, jos noita sanoja ei voisi käyttää.

Voihan sitä taivaasta ja helvetistä kertoa, samoin Jumalasta ja saatanasta, vaikka niitä ei kirosanoina käyttäisikään.

Alkuperäinen kirjoittaja mii-menossa jo:
Voihan sitä taivaasta ja helvetistä kertoa, samoin Jumalasta ja saatanasta, vaikka niitä ei kirosanoina käyttäisikään.
Voi toki. Mutta mä en miellä noita sanoja samalla tavalla kirosanoiksi kuin joitakin muita.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
tökkii,tökkii..jos helvetti ei oo kirosana :whistle: mitähän sille yhdelle yli-innokkaalle modelle tapahtu :xmas: princess jotain tais olla nikki..

se tais ottaa sen toisen nikkinsä käyttöön vaan

http://kaksplus.fi/keskustelu/profiili-7d8b4e5c-8e8b-4a99-9699-20fa3fe6a9c1

Ainuttakaan ketjua ei ole profiilissa.
Vai tökkiiköhän nuo profiilit taas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
tökkii,tökkii..jos helvetti ei oo kirosana :whistle: mitähän sille yhdelle yli-innokkaalle modelle tapahtu :xmas: princess jotain tais olla nikki..

se tais ottaa sen toisen nikkinsä käyttöön vaan

http://kaksplus.fi/keskustelu/profiili-7d8b4e5c-8e8b-4a99-9699-20fa3fe6a9c1

Ainuttakaan ketjua ei ole profiilissa.
Vai tökkiiköhän nuo profiilit taas.

Miksiköhän ei ole modella ketjuja profiilissa?

Yhteistyössä