Siis mitä h********?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cothis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cothis

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
21 297
0
36
Tök-tök-tökkii koko palsta.. joo, uutta.. mutta mikä ihme yli-innokkaiden moderaattoreiden virta tänne on iskenyt? Mitä ihmettä täällä tapahtuu :o

*testaa samalla iskeekö sensuuri otsikkoon* :saint:

moderaattori muokkasi otsikkoa

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku; ei pääse kirjautuun....:
Ei kai mun Kottarainen täälä kiukuttele?

No en varmana, kunhan ihmettelen ku potkittiin pihalle eikä pääse enää takas sisään. Täällä on kylmä täällä ulkona :D

Ei helvetti, saatana ja perkele ole kirosanoja. Helvetti on paikka ja saatanaksi tai perkeleeksi kutsutaan heeboa, joka siellä paikassa asuu. Jos noi olisi kirosanoja, miksi papit käyttäisivät niitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei helvetti, saatana ja perkele ole kirosanoja. Helvetti on paikka ja saatanaksi tai perkeleeksi kutsutaan heeboa, joka siellä paikassa asuu. Jos noi olisi kirosanoja, miksi papit käyttäisivät niitä?

Toi on muuten totta*kopsaa muistiin*

Papitko tällä kirjoittelee?
On varmaan vähän eriasia, kun noi sanat mainitsemissasi yhteyksissä kuuluu oikeasti aiheeseen.
Mutta kun ne on jotenki että saatana ku on kylmä, helvetti kun mua vituttaa, tai mitä perkelettä?
Miten noi paikannimet ja heebo liittyy ko. asioihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
On varmaan vähän eriasia, kun noi sanat mainitsemissasi yhteyksissä kuuluu oikeasti aiheeseen.
Mutta kun ne on jotenki että saatana ku on kylmä, helvetti kun mua vituttaa, tai mitä perkelettä?
No voi jeesus sun kanssas :D Tuliko jeesuksestakin nyt kirosana? ;)

No voi jeesus sun kanssas :D Tuliko jeesuksestakin nyt kirosana? ;)

No mulle siitä tulee aika ikävä olo, enkä varmasti ole ainut.
Kymmenessä käskyssähän kielletään turhaan lausumasta...
Mutta sähän oletkin kertomasi mukaan pakana.
Jeesuskin sanoi, Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä tekevät.
Mä ajattelen aika monessa kohtaa samoin. :)
Olen kyllä aika pettynyt tähänkin sun kommenttiisi, olen pitänyt sua fiksuna ja kohteliaana naisena. Mutta erehtyäkin näköjään voi.

Olen kyllä aika pettynyt tähänkin sun kommenttiisi, olen pitänyt sua fiksuna ja kohteliaana naisena. Mutta erehtyäkin näköjään voi.
Ihmiset ovat erehtyväisiä :hug: Mutta et myöskään huomannut näköjään pointtiani. Eli sitä, että jos joku sana erotetaan sen alkueräisestä tai oikeammasta asiayhteydestä, muuttuuko se sana silloin kirosanaksi?

Ihmiset ovat erehtyväisiä :hug: Mutta et myöskään huomannut näköjään pointtiani. Eli sitä, että jos joku sana erotetaan sen alkueräisestä tai oikeammasta asiayhteydestä, muuttuuko se sana silloin kirosanaksi?

Sä tiedät kyllä itsekin tuon.
Joskus joku pappi oli sanonut nuorelle miehelle, ettäälä poika manaa, vaikka mies oli sanonut papin lähettyvillä, että voi kukkasen kukkanen.
Siis jo se, mihin tarkoitukseen sanaa käyttää, kertoo sen, onko se kirosana vai ei... Jokainen tietä, että esimerkin miehen teki mieli sanoa jotain ihan muuta, mutta ei papin kuullen kehdannut. Pappikin tiesi sen ja nuhteli siksi.

Yhteistyössä