Siis mistä johtuu alaselkäkipu raskauden jälkeen?

ei oo enne ollu tämmöstä vaivaa. Raskausaikana kipeytyi useasti, ja mä ajattelin et se on jotain raskausvaivaa, mutta se jatkuu edelleen vaikka synnytyksestä 6 kk :/
Onko muilla tällästä? Alaselkä menee kipeäksi istumisesta ja kumartelusta varsinkin.
 
Hopping
Varmaan sulla vain on nivelet löystyneet raskauden myötä, samoin syvät vatsalihakset ei varmaan ole vielä järin timmit. Se vie aikansa, että ne vahvistuu taas...
Mulla alaselkäkivut ovat jatkuva vaiva, koska mulla on yliliikkuvat nivelet. Tämä ongelma näkyy nimenomaan alaselässä, joka on heikko. Syvien vatsalihasten (ns. korsettilihakset) hyvä kunto on mulla ainakin hyvinvoinnin a ja o. Jos niitä ei jatkuvasti treenaa, selkä kipeytyy. Sulla on tosiaan varmaan samasta ongelmasta kyse, koska raskaus on rasittanut näitä lihaksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Varmaan sulla vain on nivelet löystyneet raskauden myötä, samoin syvät vatsalihakset ei varmaan ole vielä järin timmit. Se vie aikansa, että ne vahvistuu taas...
Mulla alaselkäkivut ovat jatkuva vaiva, koska mulla on yliliikkuvat nivelet. Tämä ongelma näkyy nimenomaan alaselässä, joka on heikko. Syvien vatsalihasten (ns. korsettilihakset) hyvä kunto on mulla ainakin hyvinvoinnin a ja o. Jos niitä ei jatkuvasti treenaa, selkä kipeytyy. Sulla on tosiaan varmaan samasta ongelmasta kyse, koska raskaus on rasittanut näitä lihaksia.
Joo, siis jälkitarkastuksessa kaikki oli ok. Mä olen kyllä tehny vatsalihaksia, syviä ja päällimmäisiä, mutta en varmaan tarpeeks sitte :/
 
vieras
käy jäsenkorjaajalla tarkistuttamassa ettei raskaus ja synnytys ole saannut selkää ja lantiota väärään asentoon. mulla oli näin. kivut loppui, kun saatiin paikat paikoilleen.
 
Hopping
Alkuperäinen kirjoittaja vadelma ballerina:
Joo, siis jälkitarkastuksessa kaikki oli ok. Mä olen kyllä tehny vatsalihaksia, syviä ja päällimmäisiä, mutta en varmaan tarpeeks sitte :/
No mulla ainakin ne on tosiaan työn ja tuskan takana ja muistan, että raskauden jälkeen vasta olikin... Taas on ollut yön ajan selkä kipeä kun ajettiin 600km eilen...pitkä istuminen tekee ongelmia. Ja mä treenaan paljon, käyn 5-6krt viikossa erilaisissa jumpissa, pilatesta ym. Fysioterapeutti suositteli mulle sellaisia "keinukenkiä" (MTB), jotka vahvistaa syviä lihaksia kävellessä ja niitä on paljon käyttänyt. Liikkeistä fysioterapeutti suositteli mulle erityisesti erilaisia lankkuasentoja, mutta pitää olla tarkka siinä, ettei ole asennossa yhtään sen pidempään kuin selkä jaksaa! Mä tunnen lankkuasennossa kun "pito menee" (selkä tavallaan notkahtaa, mutta niin vähän ettei sitä peilistä näe), jolloin rentoutan lihakset ja aloitan taas alusta.
 
vieras
Minulla oli puoli vuotta synnytyksen jälkeen alaselkä tosi kipeä, esim. istumisen jälkeen. Synnytyksestä puoli vuotta nostin vauvaa lattialta kyykkyasennossa ja voi taittarallaa mikä paukaus kuului alaselästä. Mietin, et uskallanko nousta, jos meni joku rikki. Mutta tuon paukauksen jälkeen selkäkivut meni, ilmeisesti siellä oli joku (??) jumissa tms. ja meni oikeaan asentoon. Tähän ehkä liittyi se, että kaaduin kuukautta ennen laskettua aikaa ja just alaselkä otti isoimman tällin.
 

Yhteistyössä