Siis minä en enää jaksa tuota vauvaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieni Lasienkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:
Voi elämä kun ei saa nukkua. En oo saanut nukuttua tämän yön aikana YHTÄÄN ja viime yönäkin jäi unet minimiin. Siis vittu. Minä en enää jaksa ymmärtää, että sillä on vattakipuja tai hampaat tulossa, minä en jaksa. Nukahtais edes hetkeksi, mutta ei. Ei nukuta. Ei vittu sitten ei.

:headwall: |O :'(

Ootko miettiny, et sie et saa vain nukkua? Lapsi ei pysty nukkumaan, häneen sattuu ja hän ei ymmärrä, et mahakipu menee ohi ja että hampaat ku on tullu, niin ei koske enää. Hän luulee, että se jatkuu vaan... Sellasta on olla äiti. Onnea!

Kiva varmaan tuomita, kun ei itsellä ole kokemusta :o

Tiedän tasan tarkkaan tuntemuksesi, ap. Meillä esikoinen on vähäuninen ja hänellä oli jaksoja, jolloin ei_vaan_nukkunut. Olin niiiiin kypsä koko lapseen, oli aivan ylimaallisen ärsyttävää, kun lopenväsyneenä kuvittelit, että hei, nyt se nukahtaa - vaan eipä, silmät äkkiä sepposen selällään ja eikun uutta virtaa koneeseen. Hui kamala, tuli ihan kylmät väreet yhä edelleenkin kun muistelen... Ja kun ainakin meidän tapaukselle sitten pahimmillaan riitti mikrounet, pari minuuttia ja sai uutta virtaa. Vaan äitipä ei saanut, ei.

missä se vauva on, kun sä olet koneella? Yöllä kuuluis olla pimeää ja suht koht hiljaista, että ymmärtäisi, että nyt on aika nukkua.
En ole vielä tavannut lasta joka pilkkopimeässä yksin kauaa hereillä on, kun kukaan ei lähde juttukumppaniksi...

Alkuperäinen kirjoittaja obossumi:
Voi elämä kun ei saa nukkua. En oo saanut nukuttua tämän yön aikana YHTÄÄN ja viime yönäkin jäi unet minimiin. Siis vittu. Minä en enää jaksa ymmärtää, että sillä on vattakipuja tai hampaat tulossa, minä en jaksa. Nukahtais edes hetkeksi, mutta ei. Ei nukuta. Ei vittu sitten ei.

:headwall: |O :'(

Ootko miettiny, et sie et saa vain nukkua? Lapsi ei pysty nukkumaan, häneen sattuu ja hän ei ymmärrä, et mahakipu menee ohi ja että hampaat ku on tullu, niin ei koske enää. Hän luulee, että se jatkuu vaan... Sellasta on olla äiti. Onnea!

Älä viitsi. Koko yön yritin rauhoitella, silittää vatsaa, laulaa tuutulauluja ja muutenkin tarjota lapselle parhaan mahdollisen olotilan jotta hän voisi nukkua yönsä hyvin. Otin syliin, otin vierelle toivoen, että josko siinä nukkuis. Välillä hän melkein nukahtikin, mutta sitten taas tuli parkua. Ja tämän kaiken tein univelallisena.

Lopulta sitten siirryin olkkariin, jotta edes mies sais nukuttua. Täälläkin yritettiin nukahtaa, tuloksetta. Yhdessä vaiheessa huomasin, että vittu, kello on jo kuusi enkä minä oo saanut nukkua ollenkaan. Sitten rupes vituttaan niin paljon, että oli pakko tulla purkamaan pahaa oloa tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
missä se vauva on, kun sä olet koneella? Yöllä kuuluis olla pimeää ja suht koht hiljaista, että ymmärtäisi, että nyt on aika nukkua.
En ole vielä tavannut lasta joka pilkkopimeässä yksin kauaa hereillä on, kun kukaan ei lähde juttukumppaniksi...

Joko nukkuu päikkäreitä, on sylissä tai leikkii vieressä lattialla.

Yöllä suurin osa vietettiin muuten makkarissa, joka on pimeä ja hiljainen. Koneelle tulin vasta kello kuusi aamulla. Että tiedoksi vaan.

ei auta muu kuin voimia ja haleja sinne lähettää!!!ei auta noi negatiiviset palautteet ,ajatelkaa vähän kun lähetätte!!Kyllä tämä äiti on varmasti kaikkensa tehnyt lapsen eteen..

Kummit asuu kaukana, samaten omat vanhempani. Anoppi ei kovin mielellään ota lasta hoitoon ja kovinkaan ihmeellisiä ystävyyssuhteita ei ole täällä ehtinyt vielä muodostua. Miehelle en uskalla antaa hoitoon, sillä hällä lyhyempi pinna kuin minulla ja hänkin on väsynyt. Paska tilanne joo tiedän.

Missäpäin asut? Aina meille yksi lisää mahtuisi muutamaksi tunniksi hoitoon, omien lisäksi.Mielelläni siis olisin avuksi,jos asuisist samalal suunnalla. Itä-Suomi siis.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei auta muu kuin voimia ja haleja sinne lähettää!!!ei auta noi negatiiviset palautteet ,ajatelkaa vähän kun lähetätte!!Kyllä tämä äiti on varmasti kaikkensa tehnyt lapsen eteen..

Voi kiitos, nyt tuli jo ihan itku liikutuksesta. Ei saa välittää. :'( :heart:

Kiitos muuten kaikille, jotka on lähettäneet haleja ja/tai kertoneet kokemuksistaan/vinkkejään. Auttaa tosi paljon, kun tietää, ettei ole ainut väsymyksen kanssa sinnitellyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Kummit asuu kaukana, samaten omat vanhempani. Anoppi ei kovin mielellään ota lasta hoitoon ja kovinkaan ihmeellisiä ystävyyssuhteita ei ole täällä ehtinyt vielä muodostua. Miehelle en uskalla antaa hoitoon, sillä hällä lyhyempi pinna kuin minulla ja hänkin on väsynyt. Paska tilanne joo tiedän.

Missäpäin asut? Aina meille yksi lisää mahtuisi muutamaksi tunniksi hoitoon, omien lisäksi.Mielelläni siis olisin avuksi,jos asuisist samalal suunnalla. Itä-Suomi siis.

Valitettavasti en asu siellä päinkään.

Jos lapsella on vaikeuksia nukkumisen kanssa ja nuo perinteiset tassuttelua yms. ei auta, kannattaa miettiä olisiko sen valvomisen taustalla jokin syy. Meillä oli ensin allergian aiheuttamaa refluksia, joka vaivasi erityisti makuuasennossa. Aika useilla vauvoilla on myös rakenteellinen refluksi, joka polttaa ruokatorvea varsinkin nukkuessa. Sitten alkoi astma vaivaamaan ja se loppui astmalääkkeillä. Yhteen aikaan satunnaisesti valvottivat korvatulehdukset. Nykyään onneksi jo aika hyvin nukutaan, kun on edellä mainitut hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oikein "mukava" otsikko luettavaksi heti ekana aamulla:( Vaikka kuinka ottaa pattiin niin yrittäkää edes hiukkasen hillitä pahimpien kirosanojen käyttöä.
Tajuatko yhtään mitä on väsymys?
Väsymys silloin kun ei saa nukuttua vaikka viikkoon sen silmällistäkään kun vauva on kipeä tms?
Sillon totta helvetissä on kärsivällisyys ja ajatukset pinnassa.Ja parempi se on keskustelupalstalla purkaa ne paineet pois ja vaikka vähän kiroillakkin kuin tehdä vauvalle jotain(eiliset uutiset).
Jos ei tykkää lukea niin silmät kiinni tai punainen rasti tuolla ylhäällä.
Kyllä mä tiedän mitä väsymys on. Ehkä jopa paremmin kuin moni muu palstalta. Ihmisen todellinen luonne tulee esiin äärimmäisen rasituksen ja väsymyksen alaisena. Voimia ap:lle.

Jaa, en kyllä usko että ihmisen todellinen luonne tulis esiin väsyneenä. Kaikkihan taitaa olla tosi vihasia ja ärtyneitä väsyneenä. Että koko ihmiskuntako on sitten ärrinmurreja??

Onks tää uniongelma jatkunu pitkään vai nyt vaan pari yötä? Meil oli korvatulehdus joka vaivasi makuuasennossa.

Pari yötä kestänyt. Tosin välillä on ollut kausia, että lapsi on heräillyt yöllä. Ei kuitenkaan ikinä valvonut koko yötä.

Mutta nyt se taas nukahti. Minä meen kans takas nukkumaan.

Onks tää uniongelma jatkunu pitkään vai nyt vaan pari yötä? Meil oli korvatulehdus joka vaivasi makuuasennossa.

Tulikin mieleen mullekin aikoinaan fiilikset, kun pojilla oli korvatulehduksia. Kun oikeesti oli tehnyt jo mieli melkein lyödä..ja sitten lääkärissä selvisi korvatulehdus. :ashamed:

ei myöskään nukuttu pari yötä sitten ollenkaan, aina kun laitoin makuulle, 1-vuotiaamme alkoi huutaa. Ei myöskään suostunut juomaan maitoa pullosta, kun yritin tarjota. Laitettiin sitten suppo ja vaan koetettiin kestää yö (lapsi suostui olemaan vain sylissä pystyasennossa ja silloin oli ihan tyytyväinen), aamulla sitten soitin päivystävälle ajan ja korvatulehdushan siellä tosiaan oli.

Eli korvatulehdus tosiaan voi oireilla myös pelkässä makuuasennossa (paineenvaihtelu) ja kun se on oikein kipeä, niin tuttipullosta juominenkaan ei onnistu (imeminen sattuu). Samoin voi koettaa vetää lapsen korvalehdistä alaspäin, siihenkin lapsi yleensä reagoi, jos korvat kipeät.

Pari yötä kestänyt. Tosin välillä on ollut kausia, että lapsi on heräillyt yöllä. Ei kuitenkaan ikinä valvonut koko yötä.

voiko hänellä olla korvatulehdusta??? meillä tyttö reagoi ain avain yöunilla kun hänellä oli korvatulehdus..eli yöllä vain huusi.

Pari yötä ja olet jo noin hermona? Meillä lapsi 1v4kk ja olen nukkunut noin 10 yötä täyden yön. Tavallisina öinä lapsi herää 1-5 kertaa yössä. Että vois ne asiat sulla pahemminkin olla.