Siis miksi seksiä niin pian synnytyksen jälkeen?

tuossa oli galluppi että koska seksiä synnytyksen jälkeen ja monilla oli kyse vain päivista ja joillain viikoista! Mutta minua taas kiinnostaa se, että miten ihmeessä kykenitte jo niin aikaisin??? Ja teittekö sen VAIN miehen takia???
Itselläni oli tosi vaikea ja pitkä synnytys. Meni päiviä ennenkuin nousin edes puoli-istuvaan tai kävelin...meinasin pyörtyä koska olin niin loppu(veri oli hyvä). Alapäässä oli iso eppariarpi(imukupin vuoksi), emätin ja kohdunsuu repesivät, häntäluu murtui ja suht pitkään pukamat ja suoli pullisteli ulkona \|O
Että ei tullu seksi mieleen pitkään aikaan ei todellakaan!!! Auts ja yöks ja zzz.
Oliko teillä kaikilla varhain aloittaneilla sitten helpot pikasynnytykset? Olen kade ;)
Mieheni kanssa touhuttiin eka kerta puolen vuoden päästä ja sekin vain miehen iloksi. Vaikka ruinasi aiemminkin, en suostunut koska haluja ei ollut ja olin kauan niin risanen.

No mulla oli semmoinen helppo pika synnytys. Seksiä harrastettiin varmaan kahden viikon päästä synnyksestä. Ja ihan itse sitä halusin. En todellakaan suostu seksiin koskaan vain meihen takia., jos itseä ei yhtään huvita. Saas nähdä kuinka pitkään meneetän kakkosen jälkeen tuo seksiharrastus. tuskin paljoon pidemmälle.

No sun tapauksessa se on ihan ymmärrettävääkin ettei pal vähempää vois kiinnostaa vällyjen välissä peuhaaminen, kun ite on niin remontissa, mutta jos kaikki kunnossa niin miksei? Ei kai sitä kukaann väkipakolla tee... tai toivottavasti ei...

Meilläkin meni ainakin parikuukautta ennenkuin jaksoi edes ajatella koko asiaa.Mullakin alapää oli yli puolivuotta "arka"rajun imukuppisynnytyksen jäljiltä.Mä en pitäny seksiä sillon missään arvossa ja mieskin väitti sen ymmärtävän vaikka ruinas aina sillontällön.Nyt vasta tuntuu melkein samalta kuin ennen ja seksi luistaa kun synnytyksestä lähes 10kk!

silja
se varmaan riippuu ihan siitä miten synnytyksestä toipuu. en minäkään olisi voinut kuvitella mitään hommia kun en pystyny istumaankaan ekaan 2 viikkoon. mut jotkut vaan toipuu nopeemmin.

mulla kaks ekaa oli keskiverto synnytykset, (kestot 23h ja 10,5h) ekasssa tehtiin eppari ja seksiä harrastettiin 2vkon kuluttua synnytyksestä..itellä halutti ja mieski "ruinas" =) toisen jälkeen seksiä harrastettiin viikko synnytyksen jälkeen, jälleen mun halusta. :ashamed: nyt kolmannen syntymästä tasan viikko...ja mulla haluttas, mut vaavi synty suunnitellulla sektiolla, haava parantunu kyl tosi hyvin, mut en tiiä millon uskaltas yrittää...ton haavan takia nääs. B) :xmas:

Mulla oli kai suht helppo synnytys,vaikka eppari tehtiinkin.Eka kerralla kyllä halutti,mut kävi sen verran kipeää että toiseen kertaan meni aikaa...Ja sittekin lähinnä ku mies halusi.Mut ei sitten enää tehnytkään kipeää,mitä nyt epparia vähän särki :D Nyt mietin koska taas uskaltas.Mut niin paljo en miestä sääli,et antasin jos ei tod.tee mieli.

alannah
Vaikka mun lapset on syntyny sektion kautta, en oo uskaltanu rakastella moneen kuukauteen. En ainakaan ennen ku jälkitarkastus on tehty. Eipä mieheni oo ees pahemmin ruinannu... :D

laulava lintukoira
Mulla meni reilusti puolivuotta,ennen kuin alkoi hommat innostamaan. B) saapa nähdä miten käy tän toisen taaperon kohdalla... Miehen puolelta (ex nyt) painostus oli aika moista. Ja koin lähinnä tilanteen ahdistavaksi. Mutta kun MITÄÄN tyydytystä tai mielihyvää en tuntenut,en halunnut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2004 klo 20:33 laulava lintukoira kirjoitti:
Mulla meni reilusti puolivuotta,ennen kuin alkoi hommat innostamaan. B) saapa nähdä miten käy tän toisen taaperon kohdalla... Miehen puolelta (ex nyt) painostus oli aika moista. Ja koin lähinnä tilanteen ahdistavaksi. Mutta kun MITÄÄN tyydytystä tai mielihyvää en tuntenut,en halunnut.
Sano sille että ottaa oman käden onnea :whistle: niin meillä jos ei mua huvita. Ketään ei siinä satuta kun itse touhuaa itekseen...vaikka toisen läsnä ollessa.

Mulla kolme normaalia synnytystä. Ensimmäisten jälkeen itsellä oli haluja jo piakkoin ja heti jälkivuodon loputtua (n.1kk) alettiin harrastaa petihommia (n.2krt/viikko). Mutta kolmannen jälkeen halut palasivat vasta lähes vuoden kuluttua, vaikka paikat olivatkin kunnossa. Miehen haluja kyllä tyydytettiin silloin tällöin.

Mom82
Toi on ihan jokaisella henkilökohtaista, toiset ei voi harrastaa seksiä koko raskauden aikana pahoinvoinnin ym takia ja sit voi mennä kauan synnytyksen jälkeen ennen ku tekee edes mieli. Itellänikin oli helppo synnytys ja meni 2vk ni oli kaikki kunnos, mut ei se kaikil oo niin helppoa. Sit ku on ite siihen valmis! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2004 klo 13:33 Mehiläinen kirjoitti:
Mutta SIIIS MIKSI?? :LOL:
No voi luoja, miksiköhän... Varmaankin syöt, jos on nälkä...ja ruokaa!Varmaankin nukut, jos nukuttaa!
Niin ;) mutta olen vain ollut ällikällä päähän lyöty.. että miten kykenette niin aikaisin? Ja Miksi...tarkoittaa että miehenne takia vai ihan omasta halusta??? Sitä tarkoitin. =)

kaheli 81
mua rupes jo haluttumaan sairaalassa vaikka poika oli noin 5h vanha mies sano mulle että onneksi ei ollut paikalla sillon ekan kerran touhuttiin olikohan poika 1vko:ikäinen ja sit kunnolla kun se oli noin 2vkon ikäinen ja mies oli aivan kauhuissaan että sua sattuu mä sanoin kyllä sanon jos sattuu nyt ootan toista lasta jonka pitäis syntyy 30.4.05 ellei mee yli aikaseksi :) :) :)

Mä olen sitten tainnut toipua keskimääräistä nopeammin synnytyksestä. Synnytys kesti noin 8h(josta ponnistusvaihe 50min). Imukuppia käytettiin ja väliliha leikattiin. Mulle tuli kolmannen asteen repeämä, koko emätin repesi pitkittäissuunnassa ja myös välilihaan tuli kaksi repeämää. Reilu viikko synnytyksen jälkeen epparihaava tulehtui ja söin antibioottikuurin. Mulla olisi seksihaluja ollut jo pari viikkoa synnytyksen jälkeen, mutta mies ei uskaltanut kun pelkäsi jotain käyvän. Taisi sille vähän traumoja jäädä kun sairaalassa toitottivat koko ajan miten rankka synnytys oli ollut ja miten pahasti olin revennyt. "Vihdoin" sitten tasan viisi viikkoa synnytyksen jälkeen harrastimme ensimmäisen kerran seksiä. Mihinkään ei koskenut yhtään ja aivan samalta seksi tuntui kuin ennen synnytystäkin, ellei jopa paremmalta. En olisi kyllä itsekään uskonut, että näin nopeasti toivun.

jimin ?iti
mulle tehtiin hätäsektio, josta toivuin tosi nopeasti. Viikko leikkauksesta halusin seksiä, suurelta osin sen takia, että kaipasin mahdollisimman lähelle miestäni ja tietysti halusin seksiä. Olimme myös varautuneet siihen, ettei seksiä olisi pystytty edes miettimään piiitkääään aikaan.

Niin ;) mutta olen vain ollut ällikällä päähän lyöty.. että miten kykenette niin aikaisin? Ja Miksi...tarkoittaa että miehenne takia vai ihan omasta halusta??? Sitä tarkoitin. =)
[/quote]

Meillä oli nyt tästä viimosesta se 4 päivää,mutta mie olen synnyttäny nää kaksviimosta alle 2 tunnin ensimmäisestä supistuksesta. Ja tältä viimoselta ei tullut yhtään tikkiä,1 pieni nirhauma joka parani päivässä. Mie en vaan mahtanu itelleni minkään kun halutti niin kovasti,mies kyllä olis ootellut kun sitä pelotti et jos sattuu tai jotain. Eli itsekkäästi omasta halusta seksiä noin nopeasti :ashamed:

meillä joillakin vauvansaanti vaikuttaa hormooneihin niin että haluttaa seksiä harrastaa mahd.pian ja usein jos tulisi uudestaan raskaaksi.Järkeähän siinä kai ei ole mutta eipä nuo hormoonit sitä kuuntelekaan..

Ai miksi? No siksi, kun panetti niin jumalattomasti, ettei voinut odottaa pidempään!! Meillä tosin oltiin melkein koko raskausaika ilman seksiä, että ehkä sitten kun sai mahan pois, niin alkoi heti tehdä mieli!! Mulla tyssäsi halut heti kun vauva alkoi potkia ja liikkua, en pystynyt keskittymään seksiin ja sitten oltiin loppuaika lähes ilman ja 2 viikkoa synnytyksen jälkeen minun aloitteesta aloitettiin seksihommat.

Ja ei ollut helppo pikasynnytys: eka synnytys, avautumisvaihe kesti melkein 2 vuorokautta (nopeutettiin oksitosiinitipalla), ponnistus 23 minuuttia. Poika oli 4340 g ja eppari leikattiin, 6 tikkiä ja peräpukamat. Mutta kun himottaa, niin himottaa, minkäs sille mahtaa!! :p

Mä oon joskus miettiny tota samaa juttua ku ap kirjoittaja. Ekan lapsen jälkeen mulla oli hirveet repeämät enkä voinu kuvitellakaan seksiä moneen viikkoon, ei tehnyt edes mieli. Tais mennä 2-3kk ennen kuin harrastettiin seksiä. Toisen jälkeen halut tuli jo parin kolmen viikon päästä ja olisin varmaan fyysisestikin voinut, mut meillä ei yksinkertaisesti ollu siihen mahdollisuutta: oltiin tosi väsyneitä kun vauva valvotti yöllä ja esikoinen päivällä! Jossain välissä oli pakko nukkuakin et jaksoi. Enkä halunnut ekan synnytyksen jälkeisen kerran olevan mikään pikapano jossain vessan nurkassa, joten taas se 3kk siinä sujahti. Poika on nyt 5 kk ja vieläkin ollaan välillä niin väsyneitä ettei vaan jaksa vaikka mieli tekisikin...

Yhteistyössä