Siis mikä tää juttu on? (Facebook-ylläpidosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli kaveripyyntö joltain (suomalaiselta) tyypiltä. Hylkäsin sen ja tää tyyppi laitto uuden ja laittoi viestiä että mun täytyy se hyväksyä koska hän työskentelee Facebookin ylläpidossa. No hyväksyin ja huomasin että hänellä lukee työpaikkana "Facebook Security". Hänellä näkyi olevan kavereita yli 2500 ja yhteisiäkin kavereita meillä näkyi olevan.

Hän alkoi sitten Facebookissa "tökkiä" ja alkoi "spammaamaan". Kommentoi kaikkia tiloja ja kuvia, laitteli omituisia yksityisviestejä ym. Sanoin että poistan hänet kavereista. Hän sanoi että vaikka poistan, niin mun tiedot ei häneltä poistu. Sanoin että "Sittenhän voin poistaa, jos pystyt kuitenkin tarkkailemaan". Hän sanoi "Et voi poistaa. Ei onnistu". Sanoin että "Katsotaan". Siihen hän sanoi "Älä poista!" ja että hänen täytyy tarkkailla käyttäjien turvallisuutta.

Onko muut törmänneet tällaiseen?

Hahah, en oo aiemmin kuullutkaan. :D:D Siihen työpaikkakenttäänhän voi kirjottaa ihan mitä vaan. Ja ylläpito varmasti näkee sun tiedot olematta kaveri. Poista ihmeessä häirikkö, ilmota siitä vaikka oikeelle ylläpidolle.

kuka vaan voi laittaa minä vaan yrityksen tietoihinsa. miksi ihmeessä tarvitsisi sut kaverikseen. ei tommosia pidä uskoa. äkkiä tyyppi pois listalta. vastaus kysymykseen en ole kuullut moisesta

Tee ilmoitus ylläpidolle ja poista tyyppi kavereista ja lisää estolistalle. Suosittelen liittymistä sivustolle, jonka nimi on FB:n vaarat ohjesivusto, sieltä saa varoituksen muistakin huijauksista. Sinuna ilmoittaisin ylläpidolle ja poistaisin moisen tyypin.

Yhteistyössä