Siis mikä nimi on Skye??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Katsoin vuosi sitten Satuhäissä naimisiin menneen Suvin profiilia facebookissa. Heillä näköjään lapsi ja edelleen ovat yhdestä, mutta lapsen nimi on Skye...siis mistä sellainen nimi oikein juontaa juurensa?

[QUOTE="vieras";23327303]taivaasta?[/QUOTE]

Ainakin mun käsittääkseni se on alunperin Briteistä. Skotlannin Isle of Skye on yksi tausta, Googlesta löysin myös alkuperäksi nimen Skyler-lyhennöksen. Kiva nimi, mutta ehkä Suomessa vähän hankala kun äännetään erilailla kuin kirjoitetaan... Tuo taivas (sky) on kanssa yksi juuri tälle nimelle.

Itse asiassa aika kaunis nimi! Joskin itse olen sitä mieltä, että "vierasperäinen" nimi vain silloin, jos toinen vanhemmista ulkomaalainen, mutta sepä vain minun mielipide...

Mun nimi on myos Suvi ja tyttareni on Skye - en kuitenkaan mielestani ole esiintynyt Satuhaat ohjelmassa mutta nyt herasi mielenkiinto! Itse asun Englannissa - onko tan naisen mieskin suomalainen? Oma mieheni on britti ja lapsemme nimi lausutaan skai. Ei varmasti kaikkien mieleen mutta emme tule varmaan koskaan asumaan Suomessa eli site ei sen kummemmin mietitty mita Suomessa ollaan nimesta mielta ;)

Yhteistyössä