Siis mikä mun kielessä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Toissailtana söin hirveän kasan irtokarkkeja ja joukossa oli sellaisia happaman/kirpeän makuisia isohkoja karkkeja, osa niistä oli vieläpä sellaisia hiukan sinisävyisiä. Ihan candykingejä siis ne oli.

Sitten illalla huomasin, että kielen pinnassa on sellaista pientä punaista pistettä. Ei kipeä tai mitään muutakaan tunnetta.

Tänään mielestäni ne pisteet olleet jo vähenemään päin, mutta äsken söin barbeque sipsejä ja sitten jälkikäteen kurkkasin taas kieltä niin oli tullut pari punaista selvempää pistettä taas kieleen.

Onko se kieli nyt siis jotenkin ottanut nokkaansa noista kirpeistä karkeista ja on nyt ikäänkuin "rikki" vai mikä sitä vaivaa? Mutta siis edelleenkään ei kipeä tai esim. kirvele noi suolaiset sipsit.

Eikä ne ole mitään selvästi näkyviä mutta kun tarkkaan katsoo peilin edessä niin näkee ne.

Alkuperäinen kirjoittaja Höperö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko se kieli nyt siis jotenkin ottanut nokkaansa noista kirpeistä karkeista ja on nyt ikäänkuin "rikki" vai mikä sitä vaivaa?

Kyllä se on ottanut nokkaansa nyt. :D Mulle on käyny joskus samoin ja hävisivät ajan kanssa.

No kiitos! Mä jo tässä hätäilen, että mitä helvettiä. :D

Eilen huomasin, että pieniä pisteitä on edelleen kielessä. Ehkä ne hieman on vähentyneet, mutta en ole ihan varma. Ja nyt siis viikko tuosta tapahtuneesta. Olen kyllä viikolla syönyt myös sipsejä ja mausteista ruokaa eli hidastaisko se sitten tuota paranemista.

Kantsii koittaa välttää kaikkee mikä saattaa ärsyttää sitä kieltä. Tokihan ärsyyntyneenä ärtyy lisää, jos masuteita, suolaa ja kirpakoita nameja jatkuvasti syö. Ainakaan ei saa rauhassa parantua.

Vähän ot eikä kuulu mulle, mut syötkö sä tosiaan monena päivänä viikossa sipsejä?

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Kantsii koittaa välttää kaikkee mikä saattaa ärsyttää sitä kieltä. Tokihan ärsyyntyneenä ärtyy lisää, jos masuteita, suolaa ja kirpakoita nameja jatkuvasti syö. Ainakaan ei saa rauhassa parantua.

Vähän ot eikä kuulu mulle, mut syötkö sä tosiaan monena päivänä viikossa sipsejä?

No en syö tosiaankaan sipsejä kuin joskus aniharvoin, mutta miten nyt sitten sattunut että ollut tarjolla. En siis ole syönyt niitä paljoa ja tuota ruuan mausteisuutta en ole huomannut ajatella, koska unohdin kielen täysin. Karkkia syön kyllä paljon aina. :/ Tähän lisättäköön, että olen kuitenkin hoikka. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tuli enterorokossa kieleen punaisia pyöreäreunaisia alueita, kipeitä kuin mitkä. Lisäksi kieli oli turvonnut. Meni noin 8 päivää että ne katos.

Meillä oli enterorokko joulukuussa... silloin en huomannut kielessä mitään, mutta en toisaalta erikseen katsonutkaan. Eikö nytkään kielessä mitään tunnu, joten mistä tiedän että jos vaikka seon aina tuollainen.

Pyysin lapsia näyttämään tänään kieliään niin onhan niilläkin semmoista pistettä kielissä, mutta mulla ne pisteet vaan vähän punaisemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä oli enterorokko joulukuussa... silloin en huomannut kielessä mitään, mutta en toisaalta erikseen katsonutkaan. Eikö nytkään kielessä mitään tunnu, joten mistä tiedän että jos vaikka seon aina tuollainen.

Pyysin lapsia näyttämään tänään kieliään niin onhan niilläkin semmoista pistettä kielissä, mutta mulla ne pisteet vaan vähän punaisemmat.

Mulla oli enterorokko vain suussa, kielessä ja kurkussa, eli ei esim. kasvoissa tai käsissä.

mullo kans joku juttu kieles, aika sii käjes o sellane musta piste, mikä o ehkä vähä sillee turvonnu:D siis iha pieni ja on ollu aikasemminki ja lähti ittestää pois mut tuli takasi ja vähä kipee....

Yhteistyössä