Siis mä olen niin katkera sille PPSHP:n OYS:n lääkärille joka sanoi sukupuolen ultrassa väärin! :(

  • Viestiketjun aloittaja ei tullu eveliinaa
  • Ensimmäinen viesti
Peesailen. Ylipäätään sekä pojat että tytöt ovat YKSILÖITÄ. Tää saattaa tulla monelle prinsessaleikkiäidille yllätyksenä, mutta kaikki tytöt ei rakasta röyhelöitä! Eikä kaikki pojat ole kovaäänisiä Spiderman-riehujia. Eikö tää ole jo selvää vuonna 2010...

Joku sanoi, että ap ei harmittele vauvansa sukupuolta vaan annettua ennustusta. Eipäs! Eihän siinä ennustuksessa mitään vikaa ap:n mielestä ollut. Se vauva "vain" sattui olemaan väärä.
Tää on ihan totta. Kun ajattelee pojan serkkutyttöjä. Esikko on sellanen prinsessa röyhelöineen ja kuopus aivan toistamaata. Mennä rymyää eikä piittaa mekoista. Samalla tavalla serkkupojat ovat erilaiia toisiinsa nähden.
 
Kyse ei ollut siitä, että haluaa tyttöä. Vaan kyse on siitä, että monella naisella on tuollainen pakkomielteinen halu tunkea tyttövauvat pitseihin ja rusetteihin ja tehdä heistä söpöjä koriste-esineitä.
Tunnen monia naisia - itseni lisäksi - jotka siis ovat sitä tyttöä toivoneet eikä kaikki suinkaan ole olleet mitään pitsi- tai rusetti-faneja. :D Aika harva loppupelissä.
 
"huoh"
Tunnen monia naisia - itseni lisäksi - jotka siis ovat sitä tyttöä toivoneet eikä kaikki suinkaan ole olleet mitään pitsi- tai rusetti-faneja. :D Aika harva loppupelissä.
En minäkään ole, mutta rakas tyttärenipäs onkin. Hän haluaa pitsiä ja röyhelöä. Tälläkin hetkellä keikkuu täällä prinsessamekko päällä ja kiusaa isoveljeään. :heart:
 
...
Tunnen monia naisia - itseni lisäksi - jotka siis ovat sitä tyttöä toivoneet eikä kaikki suinkaan ole olleet mitään pitsi- tai rusetti-faneja. :D Aika harva loppupelissä.
Tässä ja toisessa meneillään olevassa keskustelussa vain moni on tuonut esiin sen, miten ihana on, kun voi ostella kaikkia niitä ihania vaalenpunaisia pitsiröyhelöitä yms... eli aika monella tuo pakkomielle tuntuu löytyvän.

Sitten ihmetellään silmät suurina, että "kyllä meidän matiladalla ainakin on ollut nuo prinsessaleikit ihan geeneissä"...
 
...
[QUOTE="HARMI";22494153]Ymmärrän täysin sinun harmituksesi. Kyllä ultraan pitäisi voida luottaa, jos teille on kuvaamallasi tavalla asia esitetty. Itse kävin kaikissa kolmessa raskaudessa 3D ultrassa ja siinähän sukupuoli voidaan sanoa 100 prsenttisella varmuudella.
Meillä talossa kolme tyttöä.
Nämä jotka ovat ilkeästi sinulle alkuun kommentoineet, ovat kaikki poikien äitejä joista vain tuntuu pahalta se että sinä toivoit tyttöä.[/QUOTE]

Meillä oli ennestään 2 poikaa ja ultrissa puhuttiin tytöstä, kävimme sitten vielä 3D ultrassakin, sielläkin sanottiin että tyttö.. Mutta kyllä meillä nyt 3 poikaa vaan on, oli se yllätys kun leikkaussalissa näytettiin mulle poikaa.. Eli ei ollu 100% varmaa tietoa.. Mutta ei tuo ole hetkeäkään haitannut.. Hän on mun rakas lapseni..

Kuinka joku voi ees noin sokeesti toivoa jotain tiettyä sukupuolta.. Toisille ei välttämättä siunaannu yhtään lasta ja toiset valittaa et sai väärän lapsen.. Huh huh..

Jos haluu 100% varmaa tietoa ni se on tehtävä lapsivesitutkimus.. Mikään ultra ei oo varma..

Nimim. kokemusta asiasta..
 
2 tyttöä ja poika
En minä luottanut rakenneultraan kun sanoivat et luultavasti tyttö.
Kävin rv 28 ultrassa ja kysyin et kumpi tulossa poikaa veikkasi samoin vielä rv 32 ultassa sanoivat pojaksi ja poika tuli. En todellakaan luottas rakenneultran veikkaukseen kun sikiö on vielä niin pieni ja sukupuolielimet kehittymättömät.
 
Kyllä mä ymmärrän, että voi olla järkytys jos on varautunut tiettyyn sukupuoleen ja etsinyt hyvät puolet juuri siitä asiasta ja vielä hehkuttanut tutuillekin että nyt tulee tyttö.... Ei toi ap:n vuodatus mun mielestä ole pettymystä lapseen, vaan pettymystä siihen ettei asiat mennyt sillain kuten oli varautunut niiden menevän.

Ehkä olis hyvä yrittää ottaa sellainen asenne, että otetaan mitä annetaan ja avoimin mielin katsotaan mitä tuleman pitää... Voi tietty olla vaikeaa jos vielä kaikki tututkin hiillostaa tekemään sitä tyttöä/poikaa, jota ei vielä ole.
 
Peesailen. Ylipäätään sekä pojat että tytöt ovat YKSILÖITÄ. Tää saattaa tulla monelle prinsessaleikkiäidille yllätyksenä, mutta kaikki tytöt ei rakasta röyhelöitä! Eikä kaikki pojat ole kovaäänisiä Spiderman-riehujia. Eikö tää ole jo selvää vuonna 2010...
Näinpä. Meillä kaksi tyttöä, toinen tykkää vihreästä ja keltaisesta vaatteissa ja eikä välitä kovin paljon vaaleanpunaisesta eikä pitsihörhelöistä varsinkaan arkikäytössä. Leikkii päiväkodissa mieluiten poikien kanssa, välillä autoilla ja välillä kotileikkiä.
Ja toinen haluaa olla aina pinkissä ja kimaltelevassa ja mieluiten hame/mekko päällä eikä tykkää autoleikeistä vaan ns "tyttöjen leikeistä".
 
Kuinka joku voi ees noin sokeesti toivoa jotain tiettyä sukupuolta.. Toisille ei välttämättä siunaannu yhtään lasta ja toiset valittaa et sai väärän lapsen.. Huh huh..
Ei se aina ole valittavissa mitä tunteet sanoo toiveiden suhteen. Hyvä jos oot niin järkevä että et anna tunteiden määrätä mitään. Aina se ei vaan onnistu. Mä olen itse jokaikisestä lapsestani toinut tyttöä. En edes tiedä miksi. Mulla on 10 lasta, 5 tyttöä ja 5 poikaa. Ja jokaista rakastan aivan yhtä paljon. Pojat tuntuu jopa helpommilta kasvattaa mutta silti aina rakaanaollessa on ollut olo "oispa tää tyttö". Ja yhä edelleen, vaikka olen lopettanut lasten "tekemisen", on milessä kaiherrus että jospa vielä yks tyttö. En usko että se toive menee ikinä ohi, kun ei ole vielä mennyt...olen sentään 14-vuotiaasta asti toivonut tyttölapsia.

Kaikki tunteet ei oo aina järjen selitettävissä ja musta on hyvä ainakin myöntää ja käydä ne läpi. Ei omaa itteään voi kuitenkaan pettää, jos joku tuntuu joltain niin se tuntuu, vaikka järki sanois mitä.
 
Meillä oli ennestään 2 poikaa ja ultrissa puhuttiin tytöstä, kävimme sitten vielä 3D ultrassakin, sielläkin sanottiin että tyttö.. Mutta kyllä meillä nyt 3 poikaa vaan on, oli se yllätys kun leikkaussalissa näytettiin mulle poikaa.. Eli ei ollu 100% varmaa tietoa.. Mutta ei tuo ole hetkeäkään haitannut.. Hän on mun rakas lapseni..

Kuinka joku voi ees noin sokeesti toivoa jotain tiettyä sukupuolta.. Toisille ei välttämättä siunaannu yhtään lasta ja toiset valittaa et sai väärän lapsen.. Huh huh..

Jos haluu 100% varmaa tietoa ni se on tehtävä lapsivesitutkimus.. Mikään ultra ei oo varma..

Nimim. kokemusta asiasta..
Niimpä. Edes se 3D tai toi Bruno ei oo 100% varma. Vai tietääkö joku että hän ei koskaan ikinä oo erehtrynyt? Uskon että vain tuo vesitutkimus tietää varmasti sekä vauvan haaroväli sitten synnyttyä.
 
Fleur de la Cour
Minä en ensinnäkään itse olisi halunnut asiaa tietää, ymmärrän kyllä silti jos joku ei malta odottaa lahjapakettiin saakka ja haluaa asian tietoonsa, mutta miksi sitten pitää asiaa joka puolelle kertoilla, miksei voi pitää perheen omana tietona. Itse vaivaudun joka kerta kun isomahainen odottaja sanoo, että juu tiedän että on tyttö tulossa tai poika tulossa. Miksi se pitää kertoa, minusta se sukupuoli kerrotaan vasta kun vauva syntyy. Tällä ajattelutavalla säästyy myös pettymyksiltä varmemmin. ja itse kun toivoin tyttöä, juu uskallan myöntää, että toivoin tyttöä, koska mieheni suvussa niitä ei ollut juuri siihen mennessä syntynyt niin valmistauduin koko ajan pojan saamiseen, ilo oli kaksinkertainen kun saimmekin terveen tytön!
 
"vieras"
mä tänään just tota mietin. ystävä odottaa viimesillää ultran mukaan poikaa. hänellä kaksi tyttöä ennestää ja kovasti odottaa poikaa. minä olen antanut hänelle meidän pojan pieniksi jääneitä vaatteita. entä jos tollasessa tilanteessa se vauva onkin sitten toista sukupuolta. vaikka ystävä tietää ettei ultran arvio ole 100prosenttinen niin kyllä se vauva pojaksi on kaikkien päässä muodostunut. entäs jos hän synnyttääkin tytön. entäs jos itse olisi kumminpäin tahansa samassa tilanteessa. tuntuisiko se vauva heti omalta lapselta kun se oma lapsihan oli toista sukupuolta.. mielikuva kuitenkin on muodostunut niin voimaakkaksi että pettymys voi olla suuri.

meillä on tyttö ja poika. jos mulla olisi vaan poikia niin olisi tyttären kaipuu suuri, joten ymmärrän ap:ta. minä toivoin vaan tyttöjä, mutta minä en tiennyt pojan sukupuolta häntä odottaessani ja minulla oli vahva poika tunne niin tuntui se heti oikealta olla pojan äiti kun vauva syntyi. varmasti tilanne olisi ollut toinen jos ultrassa olisi sanottu mun odottavan tyttöä.

tsemppiä ap, äläkä välitä näiden tekopyhien äitien haukuista. sun tunteet on mun mielestä ihan normaalit
 
tytön ja pojan äiti
Tunnen monia naisia - itseni lisäksi - jotka siis ovat sitä tyttöä toivoneet eikä kaikki suinkaan ole olleet mitään pitsi- tai rusetti-faneja. :D Aika harva loppupelissä.
joo tyttöjä mäki oon toivonu eikä meidän tytöllä pitsihörhelöitä päälle ikinä tulla laittamaan. mekotkin on ihan perusmekkoja, yksinkertasia ja nättejä. ihme käsitys että niitä tyttöjä voi toivoa van siksi että pääsis leikkimään niillä nukkeleikkejä ja pukemaan hörhelöhin. meidän tytär on ainakin paljon muuta kuin joku pieni mallinukke.
 
"vieras"
Meillä oli ennestään 2 poikaa ja ultrissa puhuttiin tytöstä, kävimme sitten vielä 3D ultrassakin, sielläkin sanottiin että tyttö.. Mutta kyllä meillä nyt 3 poikaa vaan on, oli se yllätys kun leikkaussalissa näytettiin mulle poikaa.. Eli ei ollu 100% varmaa tietoa.. Mutta ei tuo ole hetkeäkään haitannut.. Hän on mun rakas lapseni..

Kuinka joku voi ees noin sokeesti toivoa jotain tiettyä sukupuolta.. Toisille ei välttämättä siunaannu yhtään lasta ja toiset valittaa et sai väärän lapsen.. Huh huh..

Jos haluu 100% varmaa tietoa ni se on tehtävä lapsivesitutkimus.. Mikään ultra ei oo varma..

Nimim. kokemusta asiasta..
Ja tässä taas nähdään vain mustaa ja valkoista. Ihmisillä on erilaisia odotuksia ja toiveita. Toiset tahtovat tyttöjä, toiset poikia ja joku voi tahtoa perheeseensä molempia.

Toki kahden pojan jälkeen ap voi toivoa sitä tyttöä. Toki äiti voi pettyä siihen, että tulikin kolmas poika. Siinä ei ole mitään väärää. Vasta sitten asia on minusta tuomittavaa, jos äiti alkaa inhoamaan lastaan sukupuolen vuoksi.

Ihmisillä on erilaisia toiveita ja odotuksia. Siinä ei ole mitään väärää! Siis mun mielestäni se menee näin!

Siinä ap meni metsään, kun uskoi ultraajaa! Maltti on valttia!
 
"Vieras"
Ap:lle tsemppiä! Kyllä nuo alun tunteet ovat ihan ok. Jos johonkin orientoituu, voi olla vaikea tehdä ajatustyö "uusiksi". Meillä oli neljä tyttöä. Suku toivoi viidennestä poikaa. Itse en huomannut toivovani mitään, mutta kun varma lapsivesipunktion tieto tytöstä tuli, itkin pitkään ja hartaasti - ilosta ja helpotuksesta. Ei siksi, etten olisi poikaa halunnut, vaan siksi, että tyttö tuntui tutulta ja turvalliselta. Eihän siinä järjen kanssa mitään tekemistä ollut, vaan tunteiden. Jos olisi poika tullut, olisin ollut innoissani, mutta jännittynyt - ja kaikkihan perustui vain yleistyksiin "pojista villeinä vilpertteinä" ja "tyttöihin hiljaisina söpöliineinä". Nyt meillä on sitten varsin vilkas, autoista pitävä jääräpäinen ihana villikkotyttö ;).
 
mielikuvamainontaa
[QUOTE="HARMI";22494197]yksinkertainen olet sinä!!! mene ja googleta bruno cacciatore 3d-ultra ja lääkäriasema femeda. ihan tasan satavarmana saa tiedon lapsen sukupuolesta!!! Ko lääkäri itse meille ultratessa sanoi että tyttö tulee sata prosenttisella varmuudella.[/QUOTE]

Tai niin he ainakin mainostavat, jotta saisivat kaksplusmammoja asiakkaikseen. Markkinointi puree.
 
ruygtyuj
Mä en tyttölapsia luultavasti haluais, ihan sen takia koska melkein kaikki tuntuu kasvattavan omistaan just sellasia ärsyttäviä vikisijä-prinsessa-märisijöitä. Ja olettavat tietysti että kaikkien muidenkin pitää omansa kasvattaa niin, muuten se ei ole tyttö vaan viallinen. YäK!

En todellakaan haluais dissata omaa sukupuoltani, koska naiset/tytöt on ollut jo ihan tarpeeks alistettuna. Mutta miksi ihmeessä tytöistä lähes väkisin tehdään sellaisia ärsyttäviä kitisijöitä?? Tytöiltä sallitaan ihan erilainen käytös kuin pojilta, pojat usein opetetaan reippaiksi mutta tytöt just tällasiks... Kaupassakin aina ne leluhyllyllä tms. vinkujat on tyttöjä. 'Mä haLUUUUUUUUUUUUUUnnnn äiiiiitiiiiiiiiiiiii ooooostaaaaaaa........!!!'
 

Yhteistyössä