[QUOTE="vieras";22571379]Ei tässä kyllä mun mielestä päikkärilläkään ole asiat ihan ok, jos vain vieressä ihmettelee lapsen jäätymistä - on vaan niin mukavaa toisten asioita puhella takanapäin?! Omalla lapsella on siistit (uudet) vaatteet, lämpimätkin, mutta kyllä meiltä joskus unohtuu kotiin jokin villatakki, villasukat tms. Olen asian huomannut päiväkodissa ja hoitajalle asiaa päivitellyt, ja aina on sielä ollut jokin lainavaate jota käyttää JOS tarve tulee. En usko, että oikeasti on jossain hoitohenkilökuntaa joka ei itse uskalla vanhemmille sanoa jotain lasten vaatetuksesta? Onneksi meidän lapsi on päiväkodissa jossa ainakin muistutetaan vanhempia lapselta puuttuvasta tavarasta/vaatteesta. Suu auki vain.[/QUOTE]
Eivät nämä ole aina niin helppoja tapauksia päiväkodeillekaan. Itse työskentelen päiväkodissa, ja valitettavasti näitä aina silloin tällöin on. Esimerkkinä yksi tapaus; teimme perheestä pari lastensuojeluilmoitusta, syynä lasten rankka oireilu vanhempien mielenterveysongelmista johtuen sekä likaiset ja puutteelliset vaatteet, nälkä ym. Resurssipulasta johtuen asialle ei 1,5 vuodessa ehtinyt tapahtua vielä mitään sossun puolelta (pari sosiaalityöntekijän käyntiä kotona). Ennen ilmoituksia totta kai keskustelimme monta kertaa perheen kanssa. Lapsille laitettiin aina päiväkodista varavaatteita KUNNES varavaatteet alkoivat loppua -useampi asiakasperhe kun jättää ne palauttamatta. Esimerkiksi päiväkodin kolmesta-neljästä lainahaalarista "katosi" kolme.
Mitäs tällaisessa tapauksessa sitten vielä voi tehdä. Lopulta pakko todeta -ei paljon mitään. Muuta kuin tukea, keskustella, pitää lapsista hyvää huolta hoidossa.
Siinä tätöset teki väärin, että keskustelivat kovaan ääneen lapsen asioista pihalla.