siis lapset ja alkoholi ei sovi yhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Williviini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Williviini

Aktiivinen jäsen
01.09.2005
6 620
0
36
Vantaa
Moni tuohon jussiketjuun kirjoitti alkoholi aiemmin kuuluneen jussiin. Lasten syntymän jälkeen ei enään.

Tarkoittaako tämä; ettei suomalaiset osaa ottaa sivistyneesti vähän, vaan aina pitää ottaa räkö poskella.

Vai pienikin määrä alkoholia on pahasta jos on lapsia?

Se tarkoittaa sitä, että osalle ihmisistä ei ole olemassakaan sellaista asiaa kuin kohtuullinen alkoholinkäyttö. Heille vaihtoehdot ovat totaalikieltäytyminen tai kaatokännit.

Ja jotkut pelkäävät, että lapset menevät pilalle, jos vanhemmat ottavat jussina saunan jälkeen oluen ja grilliruoan kera pari lasia valkkaria.

Lapset ja alkoholi ei sovi yhteen. Lasten VANHEMMAT ja alkoholi sopii. Humala ja lasten vanhemmat ei.

Kohtuudella voi ottaa, annoksen tai kaksi ruuan kanssa/saunan jälkeen/hellepäivän kunniaksi mutta humalassa EI OLLA lapsen nähden.

Me otetaan pari kun lapsi on mennyt unille, mies saattaa ottaa esim. saunaoluen jo lapsen ollessa hereillä mutta mä vasta kun on oma rauha, lapsi nääs haluais tottakai maistaa äitin tölkistä.....

mun mielestä on hyvä olla joku selvä ajamaan autoa, jos vaikka jotain sattuu ja jos ollaan kaukana ambulanssista esim. mökillä korvessa...

mun mielestä vanhempien on otettava niin että lapset eivät vanhemmista huomaa, eli sen verran että ei humallu... lapsilla on oikeus viettää juhlapyhät fiksujen vanhempien kanssa, ottakoon ne ketkä osaavat ja ne jotka vetää heti aina lärvit niin miettiköön kaks kertaa, ja vaikka kolmannenkin kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Lapset ja alkoholi ei sovi yhteen. Lasten VANHEMMAT ja alkoholi sopii. Humala ja lasten vanhemmat ei.

Kohtuudella voi ottaa, annoksen tai kaksi ruuan kanssa/saunan jälkeen/hellepäivän kunniaksi mutta humalassa EI OLLA lapsen nähden.

Tätä meillä sovelletaan vahvasti

Ei ne oikein sovi, ei.

Vaikka kyllä aikoinaan vauvoillekkin oli valmisteita, jotka sisälsivät alkoholia. Lupasivat, että sitä annettaessa vatsan toiminta paranee ja nukkuu paremmin.

No meillä lapsi vasta 1v niin en ole kokenut vielä viinaa "tarpeelliseksi". Aiemmin kyllä otin, mutta lapsen myötä alkoholi ei ole kiinnostanut. Ihan hyvä näin. Varmasti kun lapsi on isompi, saatan ottaa viiniä ruuan kanssa, niinkuin ennen lastakin. Mutta päihdyksissä lapsi ei tule minua koskaan näkemään. Alkoholi ja lapsi voivat siinä tapauksessa "sopia" yhteen, mikäli vanhempi ei päihdy ts. ottaa vain vähän. :)

sitä monet ihmiset ei ymmärrä että mikä on sitä sivistynyttä kohtuu käyttöä... Lasten kanssa ei "sivistyneesti kohtuukäytetä" pulloa punkkua tai 12-packiä kaljaa illan aikana... Tuskin kukaan tuollaisesta määrästä kaatokänniin tulee, mutta ei se ole "sivistynyttä kohtuukäyttöä"...

Jep jep, kun vastaan, että meillä juodaan jussina alkoholia myös muina viikonloppuina ja joskus jopa viikollakin ja lapset ovat aina kotona, niin mehän olemme alkoholisteja ja erittäin vastuuttomia vanhempia, lapsetkin pitäisi huostaanottaa.

no vaikka en olisikaan raskaana niin mun täytyy olla aina ajokunnosa silloin kun muksu on kotona tai ollaan muksun kanssa liikenteessä. meidän neiti on niin onnettomuusaltis, et pitää olla koko ajan valmis lähtemään päivystykseen, ja mulla on nollalinja ajamisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Se tarkoittaa sitä, että osalle ihmisistä ei ole olemassakaan sellaista asiaa kuin kohtuullinen alkoholinkäyttö. Heille vaihtoehdot ovat totaalikieltäytyminen tai kaatokännit.

Ja jotkut pelkäävät, että lapset menevät pilalle, jos vanhemmat ottavat jussina saunan jälkeen oluen ja grilliruoan kera pari lasia valkkaria.

Juuri näin :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
sitä monet ihmiset ei ymmärrä että mikä on sitä sivistynyttä kohtuu käyttöä... Lasten kanssa ei "sivistyneesti kohtuukäytetä" pulloa punkkua tai 12-packiä kaljaa illan aikana... Tuskin kukaan tuollaisesta määrästä kaatokänniin tulee, mutta ei se ole "sivistynyttä kohtuukäyttöä"...

eikä se ole lähinnä kiinni missä ajassa sen alkoholin juo? Eikä suoraan määrässä..?

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

Musta on ihan hyvä, että lapset näkee miten alkoholia otetaan nätisti. Ja juuri sen ettei aina tartte olla se räkä poskella, vaan muitakin vaihtoehtoja on.

Kyllä minä jussina ajattelin juoda muutaman siiderin tai lonkeron, vaikka tuo lapsi onkin kotona. Itse en parista humallu näkyvästi, toisekseen mulla menee yhdessä siiderissä tunnin verran, että saan sen juotua, joten ei sitä montaa ehdi illan aikana ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Musta on ihan hyvä, että lapset näkee miten alkoholia otetaan nätisti. Ja juuri sen ettei aina tartte olla se räkä poskella, vaan muitakin vaihtoehtoja on.

Myös allekirjoitan tämän. Meillä voi ottaa lapsen nähden lasin viiniä, saunan jälkeen siiderit tms. Oppivat just sen oikean sivistyneen seurustelukäytön aikuisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja KS:

Myös allekirjoitan tämän. Meillä voi ottaa lapsen nähden lasin viiniä, saunan jälkeen siiderit tms. Oppivat just sen oikean sivistyneen seurustelukäytön aikuisilla.

muunlaista örvellystä näkee kyllä sitten tarpeeks muuallakin.

vai niin, luuletko että lapsesi on teininä tai aikuisena 100% kohtuukäyttäjä vain koska Te olette näyttänet miten sivistyneenä juodaan. Mä en taju tätä että lapsille pitää muka opettaa jotenkin alkoholin käyttöä., niin että nenän edessä juodaan : "katsons niko näin me juodaan oikeaoppisesti" ..tää on joku nykymutsien juttu että sitä viinanjuontia puolletaan sillä että lapset näkevät muka miten juodaan "nätisti" kyllä minä yhden siiderin/lasin viiniä ymmärrän mutta en enempää, LASTEN AIKANA!

Yhteistyössä