Siis kuinka paljon odottavat vetää massaa, kun sormukset ei mahdu raskausaikana käteen saatikka synnytykseen mennessä

• Viestiketjun aloittaja äitiiiiiiii
  • Ensimmäinen viesti
+
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Turvotus ja lihominen on tosiaan ihan sama asia :whistle: :headwall: :LOL:
no eikös se esim. liika suolaisen syöminen, suolaisten herkkujen, juuri kerrytä sitä nestettä kroppaan. Ja tietty, jos ei liiku yhtään. Suurin osa odottavista äideistähän jää aikaiselle saikulle kun sattuu sinne ja tänne.

Mä olen saanut olla onnellinen kun mihinkään ei sattunut koko aikana eikä tarttenu narista. Mutta mä kyllä liikuinkin ja söin terveellisesti. Herkkuja ehkä max 1x/kk ja paljon hedelmiä etc. Joskus tosi rasittavan kuuloista kun odottavat äiti sanoo jo alkuviikoilta lähtien, että nyt sattuu sinne ja nyt tänne. Ymmärrän niitten miehiä, että eihän sellaista kukaan jaksa kuunella 9 kk. Kantsis varmaan pitää huolta itsestään.

5-7kg
Sanos muuta, itsellä aina ollut raskausajan sormukset sormissa ja synnytyksessä ja on yksi raskausmyrkytyskin takana ilmasn turvotusta, painoa valkuaista, vain korkea verenpaine ja näköhäiriöt.

vuh
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Juu, sellaista ei tarvii tajuta, mitä itelle ei tapahdu! :kieh: t. nimim. Turvotus
No mä en tarkottanut, ettei tarttis oikeesti tajuta. Hölmö toi ap.
En tarkoittanut tosiaankaan sua mollata vaan sitä, ettei ap voi tajuta, että jotkut turpoaa!! =)

Rukoilijasirkka
Juu, sellaista ei tarvii tajuta, mitä itelle ei tapahdu! :kieh: t. nimim. Turvotus
En tarkoittanut tosiaankaan sua mollata vaan sitä, ettei ap voi tajuta, että jotkut turpoaa!! =)
Ei ku mä aattelin, että ku mä sanoin, ettei tartte tajuta, jos ei oo itse turpoillut. :D Meinasin, että sehän kuulosti vähän tyhmältä kommentilta, ku lukee sen ruudulta, eikä nää kuinka mä sen sanoisin.

vieraspahallapäällä
mä en varmaa saisi "tehdä" enempää lapsia kun olen turvonut kaikista niin ettei sormukset mahtunu sormen viereenkää... raskausmyrkytys ja eneaikaiset supistukset on varmasti joo mun toivomia juttuja ettei tarttis harrastaa liikuntaa...?

Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Turvotus ja lihominen on tosiaan ihan sama asia :whistle: :headwall: :LOL:
no eikös se esim. liika suolaisen syöminen, suolaisten herkkujen, juuri kerrytä sitä nestettä kroppaan. Ja tietty, jos ei liiku yhtään. Suurin osa odottavista äideistähän jää aikaiselle saikulle kun sattuu sinne ja tänne.

Mä olen saanut olla onnellinen kun mihinkään ei sattunut koko aikana eikä tarttenu narista. Mutta mä kyllä liikuinkin ja söin terveellisesti. Herkkuja ehkä max 1x/kk ja paljon hedelmiä etc. Joskus tosi rasittavan kuuloista kun odottavat äiti sanoo jo alkuviikoilta lähtien, että nyt sattuu sinne ja nyt tänne. Ymmärrän niitten miehiä, että eihän sellaista kukaan jaksa kuunella 9 kk. Kantsis varmaan pitää huolta itsestään.
Kultarakas, jotkut turpoo vaikka mitä tekisivät tai söisivät :)
Ja joskus niitä kipujakin voi olla alusta asti. Koita nyt kestää vaan oman täydellisyytes kans meitä muita vähemmän täydellisiä. :hug:

elli
Eli siis ap lihos 7 kg. Ja sen läskin päälle vauva, lapsivedet ym, eli paino tais nousta sen normaalin 12-15 kg :D Sitäpaitsi jotku on niin hoikkia ja timmejä, että jonnekin sen ylimääräisen on kerryttävä, eli toisilla sit vaik sormiin! Ap:lla tais alunperinkin olla paksut sormet ja iso sormus, niin se ei huomannu turvotusta (joka siis on ihan eri asia kuin lihominen tai raskaudenaikainen painonnousu...)

Ja ajatella, joillakuilla se turvotus iskee vasta pari päivää synnytyksen jälkeen :eek: . Ei mahtunut sairaalasta lähtiessä jalkaan ne kengät, joilla sinne kävelin. Sormus oli aika lailla jumissa...

vuh
Ei ku mä aattelin, että ku mä sanoin, ettei tartte tajuta, jos ei oo itse turpoillut. :D Meinasin, että sehän kuulosti vähän tyhmältä kommentilta, ku lukee sen ruudulta, eikä nää kuinka mä sen sanoisin.
Ööh, en tajua enää mitään... Ehkä mun "turvotus" onkin aivomassa, joka on siirtynyt sormiin...?! :D

Yhteistyössä