Siis kertokaa mulle nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tyhmä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tyhmä"

Vieras
että kun mulla on broilerin fileepihvejä. Ja jos kiedon niiden ympärille pekonia, niin montako per pihvi? Kuinka ne pysyy? Paistanko eka pannulla vai voiko heittää suoraan uuniin? Mihin asteisiin ja kuinka pitkäks aikaa? Entä kun pitäs toi kerma käyttää, meneekö pekoni löllöks? Auttakaa nyt tyhmää!

Yleensä olen täyttänyt pihvejä jollakin (feta, aura, yrtit) ja käärinyt pari pekonisiivua ympärille. Tökännyt cocktailtikulla tai parilla kiinni pekonit kanaan. Pyöräyttänyt ihan nopeasti paistinpannulla, sen verran että pekoni ottaa väriä. Vuokaan ja kermat kanssa. 200 astetta ja ehkä noin puolisen tuntia.

Laita kiinni hammastikuilla jos on tarvis, mutta varmaan ne pysyy ilmankin. 1-2 pekonisiivua per pihvi. 175-200 astetta ja 25-35min.
Laita suoraan uuniin.Jos sulla on säilykkeessä tai pakasteessa esim. herkkusieniä, tee kermasta kastike. Mausteeksi mustapippuria, hieman sinappia, curryä, sakeuta vehnäjauhoilla tai perunajauhoilla.

[QUOTE="tyhmä";24834646]mulla on tuolla aurajuustoa, mutta mies ei voi sietää sitä, eli en ainakaan kaikkia pihvejä voi sillä täyttää.. muuta ei oikein ole täytteeksi.. :)[/QUOTE]

Ei niitä tarvitse väkisin täyttää :) Vähän pippuria kerman sekaan tai vähän kulotat sipulia samalla kun pekonikanoja pannulla ja ne antavat makua kermallekkin :)

Yhteistyössä