Siis ihanko TOSISSAAN joku luulee, et joku activia-jugurtti on TERVEELLISTÄ?!


Mulle on ihan *askan hailee mitä muut syö, mut tuli vaan mieleen. Itse niin vallan terveellisiä suklaavanukkaita lamppasin koriin ni kuulin vaan sivu korvalla, kuinka joku nainen ihan pokkana selitti (ilmeisesti) miehelleen, että syö niitä activioita kun ne on niin tervellisiä ja hän on laihiksella. :eek:
 
Miksei se olis? Tämä maustamaton versio :whistle: :D
Mun käsityksen mukaan jugurtti on terveellistä. Paitsi maustetut välttämättä, kun on niin sokeroituja...

Mulla oikeesti vatsa voi paremmin kun vedän activioita ja actimeleja. Muuten oon turvoksissa :|
 
wh
En oo ikinä ostanut tai edes perehtynyt niihin jugurteihin. Itse syön harvoin jugurttia, mutta lapselle ostan yleensä luonnon jugurttia mihin sotken hedelmäsosetta. Välttelen muutenkin tuotteita missä on makeutusaineita.
 
No jestas
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
niissä on hirveästi sokeria.. ja jossain terveysohjelmassa sanottiin että ne EI ole terveellisiä
Kaikissa maustetuissa on, ellei ole sitten täynnä makeutusaineita... Kaikissa maustetuissa ei kuitenkaan ole maitohappobakteereja.
Voihan ne maitohappobakteerit ottaa ihan erikseen tabuina ja syödä jugurtin natuna, jolloin se on terveellistä, muutoin ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Minuli
vieras
No esim siinä maustamattomassa activiassa on rasvaa 3,4g ja hiilihydraattia 5,1g
josta sokereita 5,1g.

Taas esim. Ingmanin luonnonjogurtissa on rasvaa 2,5g ja hiilihydraattia 5,1g.

Eli ei ole mitenkään päin yhtään sen terveellisempää kuin muutkaan jogurtit. Itse en taas usko maitohappobakteerien vaikuttavan aikuisen ihmisen suolistobakteereihin mitenkään.
 
vieras
mä kärsin todella kovasta vatsasta ja olen kuin turvonnut ilmapallo vatsani kanssa, mutta nyt kun olen syönnyt activia jugurttia, niin on vatsa toiminut joka päivä ja turvotus poissa=) eli mä uskon
 
harmaa
vanha kansa sanoo, että ruuan jälkeen makean nauttiminen edistää vatsan toimintaa ja siksi on aikoinaan tehty jälkiruokakin.
sokeri ei pieninä määrinä ole epäterveellistä, eri asia jo juot litran jotain activia jugurttia tai syöt suklaa levyn kerralla.
uskon vanhan kansan viisautta enempi kuin nykyajan tutkimuksia jotka muuttuu parin vuoden välein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Jospa se nainen muuten söi niitä vanukkaita ja aatteli nyt ostaa jugurttia.. vai korostiko nimenomaan sitä merkkiä?
Siis painotti oikeen, että hän "syö ACTIVIAA, kun on TERVEELLISTÄ". Kuulosti vielä ihan siltä, et tosissaan selitti, eikä mitenkään läpällä. :whistle:

Mut hyvähän mä oon puhumaan. Mut mä en kuitenkaan uskottele itelleni, et noi mun vanukkaat on mitään muuta ku moskaa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Jospa se nainen muuten söi niitä vanukkaita ja aatteli nyt ostaa jugurttia.. vai korostiko nimenomaan sitä merkkiä?
Nii... Luulisin että jugurtissa on kuitenkin vähemmän sokeria ku vanukkaassa. Eihän se voi olla toisinpäin? :eek:
Jotkut vanukkaat ovat keinomakeutettuja, eli oikeaa sokeria ei ollenkaan ja sitten toisaalta joissakin jogurteissa on sokeria ylenmäärin.
 
AnniHelena
Kovasti ne tuota Aktiviaa tv:ssä markkinoivat, katsoin just kaupassa että joihinkin on mainonta tehonnut- yhdellä naisella oli kärry puolillaan Aktiviaa :D Itse olen skeptikko- tuskin se muista (esim. Asidofilus tms.) jugurteista enemmän eroaa.
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Kovasti ne tuota Aktiviaa tv:ssä markkinoivat, katsoin just kaupassa että joihinkin on mainonta tehonnut- yhdellä naisella oli kärry puolillaan Aktiviaa :D Itse olen skeptikko- tuskin se muista (esim. Asidofilus tms.) jugurteista enemmän eroaa.
etsii pypy sanaa haltin puku silmissään?
 

Yhteistyössä