Siis ihan oikeasti, miten näin sekopäät tekee lapsia?

Kannattaa joskus piipahtaa lähiöissä katsomassa miten paljon kaikenlaista paskasakkia hengaa ja lisääntyy.... netissä on kiva elää pumpulissa ja puolustaa kaikkea ja kaikkia ja olla niin ihanan epärastitinenkin kaiken kukkuraksi, jos ei koskaan oikeassa elämässä joudu kohtaamaan tollasta epämääräistä touhua.
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Kannattaa joskus piipahtaa lähiöissä katsomassa miten paljon kaikenlaista paskasakkia hengaa ja lisääntyy.... netissä on kiva elää pumpulissa ja puolustaa kaikkea ja kaikkia ja olla niin ihanan epärastitinenkin kaiken kukkuraksi, jos ei koskaan oikeassa elämässä joudu kohtaamaan tollasta epämääräistä touhua.
No minä asun lähiössä, olen aina asunut. :D
Mutta en ole vielä päässyt tuonlaista tapahtumaa näkemään.
Olen vain kuullut juttuja työkavereilta/ystäviltä sekä lukenut netistä.

On se kumma, kun tollasetkin vanhemmat tekevät lapsia. Ei kyllä kuulu tuonlaisille ihmisille mitkään lapsen kasvatukset...
 
Ainut mitä täällä päin näkee, on se että suurin osa vanhemmista päästää lapset ostoskärryihin (mikä on kiellettyä hygieniasyistä kaikissa kaupoissa, jotka vain tiedän) ja annetaan lasten kiivetä siihen "korokkeelle" missä pakataan ostokset. Onneksi joskus näkee niitä kunnon vanhempia, jotka sanovat: "POIS SIELTÄ! Se ei ole lapsille tarkoitettu. Siinä pakataan ostokset. NYT ALAS SIELTÄ!" :D
 
No minä asun lähiössä, olen aina asunut. :D
Mutta en ole vielä päässyt tuonlaista tapahtumaa näkemään.
Olen vain kuullut juttuja työkavereilta/ystäviltä sekä lukenut netistä.

On se kumma, kun tollasetkin vanhemmat tekevät lapsia. Ei kyllä kuulu tuonlaisille ihmisille mitkään lapsen kasvatukset...

Mä oon ikävä kyllä nähnyt vaikka mitä. Roskasakki tekee aina lisää roskaa.... yleistys on ihanaa I know, mutta kun siinä nyt vaan piilee sen totuus.
 
Mä oon ikävä kyllä nähnyt vaikka mitä. Roskasakki tekee aina lisää roskaa.... yleistys on ihanaa I know, mutta kun siinä nyt vaan piilee sen totuus.
Sen takia sanoinkin, että saisivat keksiä jonkun tavan, että kaikki eivät voi tehdä lapsia, kun kaikista ei ole vanhemmiksi. Minun mielestä vanhemmaksi ryhtyminen on etuoikeus, kuuluen vain niille, jotka osaa kasvattaa / haluaa oppia ne hyvät tavat kasvattaa ja noudattaa sääntöjä (mm. tämä ettei lasta laiteta ostoskärryihin!!!). :)
 
Sen takia sanoinkin, että saisivat keksiä jonkun tavan, että kaikki eivät voi tehdä lapsia, kun kaikista ei ole vanhemmiksi. Minun mielestä vanhemmaksi ryhtyminen on etuoikeus, kuuluen vain niille, jotka osaa kasvattaa / haluaa oppia ne hyvät tavat kasvattaa ja noudattaa sääntöjä (mm. tämä ettei lasta laiteta ostoskärryihin!!!). :)

Heh, mulla on ollut jo vuosia sellanen scifi-ajatus päässä et ihmisen yläkerta pitäisi jotenkin testata ennenkun laitettais on-nappula lisääntymiseen päälle.... :D
 
  • Tykkää
Reactions: SuzieQ.
vieras x
Olikohan mamu-äiti? Mä kerran kanssa huomautin yhdelle mamu-lapselle kun uitti käsiään kurkkupurkissa,niin meinas äiti käydä kimppuun. Tämä tosiaan tapahtui lähiössä,Siwassa.
 
Niin joo kyllä niitäkin näkee, että vanhemmat tuovat lapset esim. Prisman leluostalle "viihdyttämään itseään" ja vanhemmat itse menevät tekemään ostoksiaan. Siellä lapset sitten pompottelevat palloa ja leikkivät. Ei helkkari sentään... :headwall:

Ja kerran näin miten taas "ihana äiti" tuli postiin sellasen n. 1.5-2-vuotiaan lapsen kanssa. Lapsi otti hyllystä pehmolelun ja äiti antoi sillä leikkiä ja antoi lapsensa kuolata sen päälle. Sitten laitettiin pehmolelu takaisin hyllyyn, kun oma vuoro tuli ja ulos postista. HYI HELV! :x
 
äippä vaan
Enpä usko että asia on mennyt pelkästään noin, Jos lapsi on tehnyt väärin, niin minusta se on kyllä kaupan henkilökunnan asia puuttua siihen tai äidin. Ei muiden tai jos on omasta mielestään pakko niin kohteliaalla tyylillä. Vanhemmat naiset katsoo oikeudekseen sanoa mitä hyvänsä nuoremmilleen, sitten ihmettelevät reaktioita...
 
äide
Ainut mitä täällä päin näkee, on se että suurin osa vanhemmista päästää lapset ostoskärryihin (mikä on kiellettyä hygieniasyistä kaikissa kaupoissa, jotka vain tiedän) ja annetaan lasten kiivetä siihen "korokkeelle" missä pakataan ostokset. Onneksi joskus näkee niitä kunnon vanhempia, jotka sanovat: "POIS SIELTÄ! Se ei ole lapsille tarkoitettu. Siinä pakataan ostokset. NYT ALAS SIELTÄ!" :D
Asian ohi vähän menee, mutta en ole tiennytkään, että siinä korokkeella istuskelu olisi kiellettyä/huonoa käytöstä. Mihin perustuu tämä??
Itseä ei ole koskaan ärsyttänyt, että siinä lapset lapset notkuu (yleensä polvilteen). Jos ovat olleet pakkaamiseni tiellä olen nätisti pyytänyt, että väistätkö pikkusen. En ole kokenut sitä ikäväksi asiaksi. Aina olen tilaa saanut ja monesti on tullut muutakin sitten lapsen kanssa juteltua :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äide;28233485:
Asian ohi vähän menee, mutta en ole tiennytkään, että siinä korokkeella istuskelu olisi kiellettyä/huonoa käytöstä. Mihin perustuu tämä??
Itseä ei ole koskaan ärsyttänyt, että siinä lapset lapset notkuu (yleensä polvilteen). Jos ovat olleet pakkaamiseni tiellä olen nätisti pyytänyt, että väistätkö pikkusen. En ole kokenut sitä ikäväksi asiaksi. Aina olen tilaa saanut ja monesti on tullut muutakin sitten lapsen kanssa juteltua :)
Ne on rakennettu siihen sitä varten, että ostokset siinä pakataan, eikä sitä varten että lapset niissä istuu.

Minulle kyllä tämä asia kerrottiin jo lapsena, enkä itse siihen kiivennyt enkä ymmärrä sitä, miksi niin moni antaa lapsensa niihin kiivetä... Minä en siitä pidä enkä tule antamaan omieni lasteni niihin kiivetä, kun ovat tarkoitettu ostoksien pakkaamiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä vaan;28233444:
Enpä usko että asia on mennyt pelkästään noin, Jos lapsi on tehnyt väärin, niin minusta se on kyllä kaupan henkilökunnan asia puuttua siihen tai äidin. Ei muiden tai jos on omasta mielestään pakko niin kohteliaalla tyylillä. Vanhemmat naiset katsoo oikeudekseen sanoa mitä hyvänsä nuoremmilleen, sitten ihmettelevät reaktioita...
Kyllä mun mielestä siihen saa puuttua kuka tahansa, jos nyt esim. just uittaa käsiä kurkkupurkissa. En mä ainakaan haluaisi ostaa niitä kurkkuja enää. Kylä kasvattaa periaatteella ylilyönteihin ainakin voi ja saa ja pitääkin puuttua kenen vain. Mutta tosiaan, ei saa sanoa miten vaan.
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
ahahaa
Onkohan tää sama äiti ja lapsi josta aiemminkin puhuttiin täällä? :D Olivat tosin jossain isossa marketissa mutta siinäkin lapsi uitti kättään kurkkuastiassa ja teki kaikkea muutakin sopimatonta.
 
"vieras"
Voi luoja, mitä ghettomeininkiä. :D :D Onko espoo näin wt-aluetta?

Ja siis kyllä kuka tahansa saa puuttua huonoon käytökseen ja pitääkin, ettei ne urpot aina pääse törkeästä käytöksestä kuin koira veräjästä.

Helpompi se on puuttua jos näkee itse tilanteen, myyjän kädet on tietyissä tapauksissa sidotut jos ei tilannetta ole nähnyt ja kamerakaan ei jokaista tilannetta ikuista.
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
äide
Ne on rakennettu siihen sitä varten, että ostokset siinä pakataan, eikä sitä varten että lapset niissä istuu.

Minulle kyllä tämä asia kerrottiin jo lapsena, enkä itse siihen kiivennyt enkä ymmärrä sitä, miksi niin moni antaa lapsensa niihin kiivetä... Minä en siitä pidä enkä tule antamaan omieni lasteni niihin kiivetä, kun ovat tarkoitettu ostoksien pakkaamiseen.
Ookei...hym.. kaikkea sitä oppii täällä palstallakin... Enpä ennen osannut kuvitella, että tuollainen ketään voisi ärsyttää.

Nyt hieman kärjistäen, mutta pitäisiköhän avata ikkuna ja huutaa tuonne siwan pihaan, jossa n.3v istuu pyörätelineen päällä kun äiti juttelee jonkun kanssa "ei saa istua siinä kun se on tehty pyöriä varten".

No me ollaan kaikki erillaisia. Itsekkin arvostan hyviä tapoja. Tuo pakkauspaikalla istuminen ei vaan koskaan ole tullut mieleenkään. Eikä kyllä ärsytä jatkossakaan. Omat on jo niin isoja etteivät siinä istu, mutta aikoinaan kyllä :)
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja äide;28233564:
Ookei...hym.. kaikkea sitä oppii täällä palstallakin... Enpä ennen osannut kuvitella, että tuollainen ketään voisi ärsyttää.

Nyt hieman kärjistäen, mutta pitäisiköhän avata ikkuna ja huutaa tuonne siwan pihaan, jossa n.3v istuu pyörätelineen päällä kun äiti juttelee jonkun kanssa "ei saa istua siinä kun se on tehty pyöriä varten".

No me ollaan kaikki erillaisia. Itsekkin arvostan hyviä tapoja. Tuo pakkauspaikalla istuminen ei vaan koskaan ole tullut mieleenkään. Eikä kyllä ärsytä jatkossakaan. Omat on jo niin isoja etteivät siinä istu, mutta aikoinaan kyllä :)
Uusi juttu oli minullekin :D Tuon toki tiesin, että kärryihin ei nykyään enää saa pistää, mutta harvassapa ovat ne lapset, jotka eivät siinä pakkauspaikalla notku :D En oo edes ajatellut, että ois jotenkin kiellettyä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äide;28233564:
Ookei...hym.. kaikkea sitä oppii täällä palstallakin... Enpä ennen osannut kuvitella, että tuollainen ketään voisi ärsyttää.

Nyt hieman kärjistäen, mutta pitäisiköhän avata ikkuna ja huutaa tuonne siwan pihaan, jossa n.3v istuu pyörätelineen päällä kun äiti juttelee jonkun kanssa "ei saa istua siinä kun se on tehty pyöriä varten".

No me ollaan kaikki erillaisia. Itsekkin arvostan hyviä tapoja. Tuo pakkauspaikalla istuminen ei vaan koskaan ole tullut mieleenkään. Eikä kyllä ärsytä jatkossakaan. Omat on jo niin isoja etteivät siinä istu, mutta aikoinaan kyllä :)
Et ole siis kuullut, että sitä ei ole tarkoitettu lasten istuttavaksi? Piditkö lapsia myös ostoskärryissä, kun et siinäkään nähnyt mitään väärää?

Ainakin meidän kaupoissa, missä pyörin (Prismat, Alepat jne) niin en ole ainut, jota ärsyttää. Moni lapsi menee istumaan siihen puolelle, minne toisen asiakkaan ostoksetkin tulevat ja eivät liiku, vaikka vanhemmat sanovat että tule pois. Ku muksu haluaa istua siinä niin muksuhan istuu. :D Monesti ovat joutuneet nämä toiset asiakkaat hätyyttämään niitä lapsia pois tieltä, että pääsevät pakkamaan, kun vanhempia ei vain kiinnosta ojentaminen.
 

Yhteistyössä