Siis hohhoi tuota pojan syömistä

Meijän poika tulee 21 päivänä 4kk. Pari viikkoo sit ollaan alotettu bonan syönti. Iltapalaks saa peruna porkkanavellii, ja päivällä siis syö tuota bonaa ja tuttelii. yöllä se heräilee aina 2-3 tunnin välein syömään, tuntus että tuo velli pitäs paremmin nälkää mut ei. Yöllä ku herää niin kokeillaan että jos rauhoittus tuttiin, mut pitää käydä aina lämmittämässä maitoo ku ei rauhotu.
Toivottavasti ajan mittaan rupeis pitemmät yöunet tulemaan, kyl on rasittavaa itse nousta yöllä AINA 2-3tunnin välein lämmittelee maitoo.
 
No joo, meillä ikää kohta 7kk, edelleen nukutaan öisin max 4h putkeen (ja se 4h on melko harvinainen määrä).
Eikös se 6kk iässä normaaleilla vauvoilla ole, ettei tarvitse välttämättä enää yösyöntejä? Sullahan on kovin nuori laps vielä.
 
Juu meillä ollut aivan samanlaista ja on yhä. ;) Tyttö kohta 5 kk ja yhä herätään 3 h välein syömään. Meillä ei velli ainakaan pidä nälkää yhtään sen enemäpää kuin maitokaan, mutta silti tavan vuoksi öisin hörpitään velliä. Kiinteiden aloitus toi muutosta hetkeksi, mutta pian palattiin normaali tahtiin. Itse olen ajatellut sitten reilun 6 kk iässä koittaa saada vähennettyä neidin yösyöntejä, mutta vielä tyydyn tähän tahtiin. Meneehän se näinkin. :p
 
Kuten jo aikaisemmat kommentoijat ovat sanoneet: Ihan normaalilta tuo kuulostaa!

Eihän tuon ikäisetä edes saa/tarvites vaatia pitempiä unipätkiä. Välttämättä tuo kiinteiden aloitus ei alussa pidennä yöunia lainkaan ja joillakin vaikutus on ihan päinvaistainen(masuvaivoja).

Voithan kokeilla helpottaa yösyöttöjä totuttamalla vauvan syömään huoneenlämpöistä korviketta. Otat sänkysi viereen pulloja ja korviketta(tarvittaessa sakset) yöllä tarvittava määrä. Lapsen herätessä vain kaadat korvikkeen pulloon ja syötät. Ei tarvitse nousta lämmittämään =)

Mellä tyttö on jo reilu 7kk ja herää yöllä 3-4 tunnin välein ja se on mulle ihan ok :D
 

Yhteistyössä