Siis ettekö te ymmärrä, kuinka kalliit asunnot ovat Espoo, Helsinki, Vantaa - alueella?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja asuja:
Te usein puhutte vain asunnoista, minä mietin myös sitä ympäristöä missä se asunto on.
Hullua maksaa omaisuus jostain asunnosta jos vielä ympäristö on ruma/vastenmielinen.
Aion joskus asua kauniin maiseman keskellä.
Pk-seudulla asumisesta ei hyödy kuin muutamat ihmiset eli ne rakennusyhtiöt ja välittäjät
sekä maanomistajat.
Ja kansahan menee ja asuttaa näitä kallimpia paikkoja. Siis jotkut.
Sitten valitetaan hillitöntä velkataakkaa...

Ja pk-seudulla ei ole kauniita ympäristöjä vai mitä tarkoitit?

Alkuperäinen kirjoittaja asuja:
Te usein puhutte vain asunnoista, minä mietin myös sitä ympäristöä missä se asunto on.
Hullua maksaa omaisuus jostain asunnosta jos vielä ympäristö on ruma/vastenmielinen.
Aion joskus asua kauniin maiseman keskellä.
Pk-seudulla asumisesta ei hyödy kuin muutamat ihmiset eli ne rakennusyhtiöt ja välittäjät
sekä maanomistajat.
Ja kansahan menee ja asuttaa näitä kallimpia paikkoja. Siis jotkut.
Sitten valitetaan hillitöntä velkataakkaa...

Me asutaan metsän laidassa ikkunasta näkyy oikeastaan vain puita. Mutta palvelut ovat kävely matkan päässä. Hyvin rauhallinen paikka on tämä asua ja asumme Helsingissä ja lähiössä.

Mua ei kyllä tämän pidemmälle maalle saisi muuttamaan.

Hesan joku johtaja oli vailla. lisää rahaa kun mamut käyvät kalliiksi. Eikös niiden pitänyt olla kultamunia jotka tuovat rahaa?

Kannattaa muuttaa Savoon tai Kainuuseen, saa paremman elämänlaadun halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja omaa tyhmyyttä:
Hesan joku johtaja oli vailla. lisää rahaa kun mamut käyvät kalliiksi. Eikös niiden pitänyt olla kultamunia jotka tuovat rahaa?

Miten tuon työpaikan saa siirrettyä sinne???

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän ok-talo maksoi 13 000 ? :)

Toki tää on monen mielestä peppureijässä :D

Ja toki remonttia pitää tehdä ainakin 20 000 ?:lla. Mutta ei tästä uutta aioita tehdäkään.

No, tuo sopis mullekin, saanen kysyä mistä päin löytyi noin halpa talo?
Sopis mun budjettiin.... :)

Täällä pohjoisessa.
Ei tarvi tehdä niin rankasti töitä, kun ei ole asuntovelkaa ollenkaan :)

Vantaa on hieman halvempi, mutta esim. 120 m kämppä Vantaalla, suht uudessa talossa maksaa helposti noin 390 000 e

Niinpä. Asun rivarissa Vantaalla. Talo rakennettu 1984
Taloyhtiössämme on kämppä myynnissä 3 h+k 71,5 m2
lähtöhintapyyntö 205.000,00 Ja tää on vielä halpaa aluetta....

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Minuakin huvittaa kun jokaiseen asuntoketjuun tulee joku kauhistelemaan hintoja ja selittää itse asuvansa uudessa yli 100 neliön omakotitalossa joka maksanut jonkun 110 000. Sitten paljastuu että asuu jossain jumalan hylkäämässä peppureiässä.

Onko kaikki muut paikat paitsi pääkaupunkiseutu peppureikiä? :D

Tälläsen löysin nyt nopsasti omalta kotiseudultani (autolla Helsinkiin n. 1,5 h) : Hinta 119 000 ?, "Mukavassa lähiössä -59 rakennettu siistikuntoinen, viihtyisä 100 m2 koti.Tilat;4 huonetta, keittiö,kph,sauna, varastot. Katto, putket, ikkunat,sähköt uusittu.Varaava kaakelitakka öljylämmityksen lisänä.Pihassa huvimaja sekä erillinen rakennus, jossa autotalli ja puuliiteri.Oma tontti 1230 m2."

Ei tää nyt varmaan ollu hinta-laatusuhteeltaan aivan paras esimerkki, mutta ensimmäisenä silmään osunut ei-peppureiässä sijaitsevä ~110 000 maksava omakotitalo.

Olen asunut Kainuussa 20 vuotta, ja elämänlaatu oli kyllä kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja terveisiä peppureiästä:
Tälläsen löysin nyt nopsasti omalta kotiseudultani (autolla Helsinkiin n. 1,5 h) : Hinta 119 000 ?, "Mukavassa lähiössä -59 rakennettu siistikuntoinen, viihtyisä 100 m2 koti.Tilat;4 huonetta, keittiö,kph,sauna, varastot. Katto, putket, ikkunat,sähköt uusittu.Varaava kaakelitakka öljylämmityksen lisänä.Pihassa huvimaja sekä erillinen rakennus, jossa autotalli ja puuliiteri.Oma tontti 1230 m2."

Ei tää nyt varmaan ollu hinta-laatusuhteeltaan aivan paras esimerkki, mutta ensimmäisenä silmään osunut ei-peppureiässä sijaitsevä ~110 000 maksava omakotitalo.

Niin no 1,5 h on mulle liian pitkä työmatka. Nyt on 15 minuuttia

Kyllä ne hinnat pääkaupungisskin vaihteel. On alueita mistä saa halvemmalla ja sitten pitää maksaa ihan "sairaasti" toisilla alueilla. Kukin elää siellä mihin varaa. Ja jotkut ottaa asuntolainaa liikaa, niin ettei koskaan elämässä saa sitä maksettua.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:

Hyi hemmetti!!!! Kainuussa 15 vuotta kärsineenä voin sanoa että juuri sitä tarkoittaa syrjäseudun ahdasmielinen peräreikä. Suomen hirvein junttipaikka.

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Aika moni muu muuttaa pois syntymäseuduiltaan ja sukunsa luota esim. työn, opiskelun, puolison tai vaikkapa hyvän asunnon perässä. Jotkut jopa huvikseen... Mutta ymmärrä kyllä pointtisi, onhan se vaikeata varmasti lähteä tai edes ajatella sellaista vaihtoehtoa, jos on kovin jumahtanut paikoilleen.
Joskus se jumahtaminen voi olla kaukonäköisyyttäkin. Olen elämäni aikana kuullut monilta keski-ikäisiltä naisilta kertomusta siitä, millaista naisen elämä pahimmillaan niinä ruuhkavuosina on. Murrosiän kuohuissa elävät teinit, viidenkympin villitystään elävä puoliso, paineet työpaikalla, ensimmäiset kuumat aallot ja hormonimyrskyt.... ja sitten tulee SE puhelu. "Kuulepas kun minä en nyt muista, oliko minulla lääkäri tiistaina vai torstaina ja minkäs takia minun sinne lääkäriin mennäkään? Olikos se nämä sydänlääkkeet kun tämä purkki on taas tyhjä ja kun hukkasin silmälasini, niin en tiedä, onkos tämä nyt edes se sydänlääkepurkki? Voisitkos sinä tulla minun mukaani sinne lääkäriin?". Se puhelu tulee äidiltäsi satojen kilometrien päästä eikä tule jäämään viimeiseksi.

Mulla on juuri tälläkin hetkellä ystävä, joka koittaa taiteilla oman perheen, työn ja kaukana asuvan äitinsä kanssa. Pari kertaa kuussa ystäväni ajaa 500 km:n päähän äitinsä luokse hoitamaan milloin mitäkin asioita. Äiti ei ole kuitenkaan vielä niin huonokuntoinen, että mitään laitospaikkaa saisi. Kotipalvelu taas ei tee kaikkia niitä asioita, mihin äiti apua tarvitsee.

Kun mä olin vastavalmistunut nuori sairaanhoitaja, silloinen esimieheni, nelikymppinen nainen, osasi varoittaa mua asiasta. Naisen rooli on sellainen, että kun omat lapset saa hoidettua, tulee hoidettavaksi omat vanhemmat ja kun heidät saa laitokseen tai hautaan, edessä on lastenlasten hoitaminen :D

Asun 40km päässä Helsingin keskustassa.Ajan töihin 30min.
Asun lähellä riittäviä palveluita, saan juoda aamukahvit rauhassa omalla 4800neliön tontilla,jonka vieressä kyllä naapureita,muttei näköetäisyydellä,voin pulahtaa järveen uimaan joka aamu vaikka nakuna. Talossa on tilaa hyvin 5hhen perheellemme = 370neliötä ja kolmen auton tallit. Säilytystilaa löytyy runsaasti. Oma tenniskenttä ja uima-allas löytyy. Sekä omalta rannalta rantasauna.Koen eläväni paratiisissa.Jos tekee mieli kaupunkiin Helsinki vaivaisen 30min ajomatkan päässä. Koko paratiisi on arvoltaan n. 2,4miljoonaa.

Arvaa miksi muutimme Helsingin munkkiniemestä, 120neliön omakotitalosta,jossa oli 800neliön tontti tänne?

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:

Miten tuon työpaikan saa siirrettyä sinne???

Ammattisi? Lääkäreistä on kova pula ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja terveisiä peppureiästä:

Niin no 1,5 h on mulle liian pitkä työmatka. Nyt on 15 minuuttia
ja kun ruuhka-aikaan se 1,5h ei tosiankaan ole 1,5 h vaan 2h. meiltä ajaa kaupunkiin puolisen tuntia ruuhkan ulkopuolella ja ruuhkassa menee reilusti yli tunti.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
no kertokaas sitte mistä saa halpaa tonttia ja taloa..ja palvelujakin (+) pitäs olla kanssa.+

:xmas:

Mikä on sinulle halpa?
Me ostettiin vuosi sitten tontti Nummelasta 180 000e ja tontin koko 1700.Palvelut 1km päässä.taajama-alue.Kiva paikka.

Kun talo rakennettiin ,tuli koko paketille hintaa noin 390 000e.

Edullisen hinnan takia ostettiin.

Yhteistyössä