Siis ettekö te ymmärrä, kuinka kalliit asunnot ovat Espoo, Helsinki, Vantaa - alueella?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis täällähän asunnot maksavat maltaita. Etelä-Espoo, oli asunto uus tai vanha, kerrostalo tahi ei, niin sellaisesta noin 120 neliöisestä asunnosta saa maksaa noin 400 000 - 600 000 e.

Jos mielii Helsinkiin, hinnat on samaa luokkaa.

Vantaa on hieman halvempi, mutta esim. 120 m kämppä Vantaalla, suht uudessa talossa maksaa helposti noin 390 000 e.

Niin ja Helsingin kalleimmilla alueilla ne hinnat on ihan luokkaa 1 miljoona euroa ja päälle. Eli Etelä-Helsingissä jossain Punavuoressa 120 m asunto voi maksaa jopa 1 900 000 e.

Aika tylsää, kun olen täältä kotoisin ja sit ku tänne haluaa jäädä, ku on juuret täällä, vanhemmat, sukulaiset, kaikki kaverit, työt sun muut, niin täytyy ottaa loppuelämäks jumalaton velkataakka. koska en halua muualle. en tunne muuta seutua.

Tottakai ymmärretään. Onhan uutisissa vähän väliä ettei monilla ole enää varaa asua pk-seudulla. Itse en muuttaisi sinne kuin äärimmäisen pakon edessä. Kehä kolmosen ulkopuolellakin on onneksi lääniä vaikka millä mitalla.

Ja vuokratkin ihan älyttömiä, jotkut ei sitä tunnu tajuavan. Mua aina naurattaa lukea Hesarista niitä 'vuokralle halutaan'-juttuja kun siellä on aina tyyliin 'Halutaan vuokrata Helsingin kantakaupungista asunto, vähintään 50 neliöö, vuokra max. 500e/kk' :D Vaikka tollasen 50 neliöö saadakseen voi varautua maksamaan melkeinpä vähintään tonnin kuussa vuokraa..

Minuakin huvittaa kun jokaiseen asuntoketjuun tulee joku kauhistelemaan hintoja ja selittää itse asuvansa uudessa yli 100 neliön omakotitalossa joka maksanut jonkun 110 000. Sitten paljastuu että asuu jossain jumalan hylkäämässä peppureiässä.

Espoo, yli 120 neliön kämpät myynnissä tällä hetkellä: http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/portal/eo/realties/residences/apartments/search/public/item/itemlist.jsp?list_id=12820459898280&listorder=debtfreepricebase_eok_d&count=20&supplier_items=&itemgroup_id=50.1&portal=eo

Joo ja se kommentti että tuolla hinnalla maksais jo omaa! Kun ei maksa!!! Jos asuntojen lähtöhinta on 200 000e nii siihen menee yli tonni pelkästään korkoihin ja lyhennykseen (joka ei tohon summaan ole edes paljon...) ja siihen vastikkeet päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Onhan uutisissa vähän väliä ettei monilla ole enää varaa asua pk-seudulla.

Se tosin johtuu siitäkin, ettei kaikki halua asua kerrostalossa vaan pitää saada vähintään OMAkotitalo. Ja jokaiselle tietysti oma huone ja vieraille myös.

Kyllä mä tiedän pääkaupunkiseudun asuntojen hintatason. Aika pösilö saisi olla, jos ei sitä tietäisi.

Itse hämmästelen sitä, että ihmiset tosiaan ovat valmiita maksamaan sellaisia hintoja taloistaan ja valmiita velkaantumaan loppuiäkseen vain saadakseen jonkin tönön tapaisen "omaksi".

Alkuperäinen kirjoittaja x:
pitäiskö asua sit työttömänä maalla?

Pk-seudun ulkopuolella on muutakin kuin maaseutua.
Eikä pk-seudun ulkopuolinen työttömyys kuitenkaan ihan 100 prosenttiin yllä, että eiköhän sielläkin jotain töitä olisi tarjolla...?

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Kyllä mä tiedän pääkaupunkiseudun asuntojen hintatason. Aika pösilö saisi olla, jos ei sitä tietäisi.

Itse hämmästelen sitä, että ihmiset tosiaan ovat valmiita maksamaan sellaisia hintoja taloistaan ja valmiita velkaantumaan loppuiäkseen vain saadakseen jonkin tönön tapaisen "omaksi".

Ei ole vaihtoehtoja. Täällä on työ, ystävät, koulut jne.
En halua muuttaa työttömäksi pummiksi vaikkapa Pietarsaareen vaikka sieltä saisi ilmaisen kämpän.

Juu toki. Mutta jos rahat eivät riitä siihen Eirassa olevaan upouuteen loft-asuntoon, kannattaa katsoa jotain toisenlaista eri kaupunginosasta.

Meillä oli Helsingissä jotakuinkin mainitun kokoinen, oikein toimiva erillistalo erinomaisten kulkuyhteyksien varrella. Hinta alle 300 000 e.

On Helsingissäkin kohtuuhintaisia vuokra-asuntoja. Esim. 500-600 saa jo kolmion tai neliön vuokrattua. Sijainti ei ole keskusta, mutta silti hyvien kulkuyhteyksien lähellä ja palveluita on myös näissä lähiöissä.

Yhteistyössä