Siis ettekö te ymmärrä, kuinka kalliit asunnot ovat Espoo, Helsinki, Vantaa - alueella?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Linnea:
Asun 40km päässä Helsingin keskustassa.Ajan töihin 30min.
Asun lähellä riittäviä palveluita, saan juoda aamukahvit rauhassa omalla 4800neliön tontilla,jonka vieressä kyllä naapureita,muttei näköetäisyydellä,voin pulahtaa järveen uimaan joka aamu vaikka nakuna. Talossa on tilaa hyvin 5hhen perheellemme = 370neliötä ja kolmen auton tallit. Säilytystilaa löytyy runsaasti. Oma tenniskenttä ja uima-allas löytyy. Sekä omalta rannalta rantasauna.Koen eläväni paratiisissa.Jos tekee mieli kaupunkiin Helsinki vaivaisen 30min ajomatkan päässä. Koko paratiisi on arvoltaan n. 2,4miljoonaa.

Arvaa miksi muutimme Helsingin munkkiniemestä, 120neliön omakotitalosta,jossa oli 800neliön tontti tänne?

Arvaan että tykkäätte tuollaisesta, päinvastoin kuin minä.

Ensimmäinen syy oli lisätilan tarve ja kun myimme Munkan talomme päätimme katsoa mitä sillä rahalla saa alle 50km säteellä. Kun tuo kaunis tontti tuli kohdallemme, ei siinä enää muu kelvannut.Vaikka rehellisesti sanottuna emme koskaan olleet kuvitelleet muuttavamme Espoota kauemmaksi.
Parasta tässä koko asiassa oli se, että hinnalla millä ostimme tontin ja rakennutimme talon tuli sen verran edulliseksi suhteessa myymäämme Munkan taloon että samalla olimme täysin velattomia.Uskomatonta mutta totta.

Mutta jos omistaa jo valmiiksi 120 neliön talon Munkkiniemestä, ei ole ihan rahaton noin niinkuin ensialkuunsa. Jolloin siis asumisvalinta ei hirveesti tainnut riippua rahasta, vaan muista toiveistanne. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Samaa mieltä kuin edellinen, että itse asiassa aika suuri osa ihmisistä muuttaa jossain vaiheessa pois syntymäseudultaan. Niin olen minäkin tehnyt. Opiskelut veivät muualle ja tarpeeksi pitkään kun asuu muualla, oma elämä alkaakin löytyä sieltä eikä oman äidin ja isän luota.

mä veikkaan, että sä olet muuttanu pienestä suurempaan. mä luulen, että ne jotka tulee perähikiäkyliltä pk-seudulle sopeutuu HUOMATTAVASTI PAREMMIN kuin toisin päin. olenko oikeessa?

No eipä tosiaankaan välttämättä sopeudu. Pääkaupunkiseudulta puuttuu väistämättä niin paljon sellaista, mitä kaikkialla muualla Suomessa on, että Helsingin seudulle en kyllä ikävöi. Oma ihanteeni on jos nyt ei ihan perähikiä, niin keskikokoisen kaupungin reunusalueet ja maaseutu tai vanhat, väljät omakotitaloalueet. Ja tosiaan suuremmasta pienempään muuttanut ja kovasti kärsisin, jos isompaan kaupunkiin pitäisi mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Juu tiedän hyvin miten kalliita ne on. Ja siitä syystä asumme vuokralla.

Mä olen maksanut asuntolainani pois 20v kuluttua. Sä maksat sittenkin vielä vuokraa. Ja mitä jää käteen, saati perinnöksi lapsille?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä voisin oikeastaan alkuperäiseen kysymykseen vastata, että ei...en varmaan oikein ymmärrä. Mä olen asunut koko ikäni eli pian 50 vuotta pääkaupunkiseudulla. Ainahan täällä on ollut kalliimpaa kuin jossain kauempana. Täällä jos haluaa asua, niin hankkii sellaisen asunnon ja sellaisesta paikasta, mihin rahat riittää. En ole ikinä haaveillut omakotitalosta pääkaupunkiseudulla. Pitkään asuin kerrostalokaksiossa. Helsingissä asumisesta olen haaveillut, mutta vain, jos saisin lottovoiton. Olen tyytynyt Vantaaseen eikä tämä mitenkään paska paikka ole ollut asua.

Joskus sitä huvittaa itseään katselemalla etuovicomista erilaisia asuntoja, mutta en mä siitä katselusta mitään traumoja saa. Tosin kuulun siihen sukupolveen, jolle oli ihan normaalia, että ensin asuttiin yksiössä, sitten kaksiossa lapsen ja puolison kanssa, sen jälkeen kolmiossa lapsilukumäärän kasvaessa ja jotkut ehkä vielä hankkivat neliönkin. Mä en nuorempana koskaan edes ajatellut, että jonain päivänä vielä asuisin rivitalossa, vaan elämä kerrostalossa olisi ollut ihan ok sekin. Vaikka suomalaiset perinteisesti arvostavatkin omakotitaloasumista, ei läheskään kaikki kaupunkilaiset kaipaa kerrostaloistaan yhtään minnekään.

Et tietenkään kaipaa, koska et tiedä paremmasta!!

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
no kertokaas sitte mistä saa halpaa tonttia ja taloa..ja palvelujakin (+) pitäs olla kanssa.+

:xmas:

No Kainuusta saa okt:n maalta 50-70 tonnilla, 700-sarjan Bemari tai iso Mersu 70 tonnia, talveksi vielä lomapaikka välimereltä 70 tonnia eli vasta 210 tonnia mennyt. Saatte päättää itse mitä teette toisella 200 000 eurolla jotka Hesassa menisi. Aktiviteetteja (esim lunta) löytyy ihan eri tavalla kuin loskaisesta Hesasta.

Äläs nyt, viime talvenahan täällä oli lunta... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Stadista:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
no kertokaas sitte mistä saa halpaa tonttia ja taloa..ja palvelujakin (+) pitäs olla kanssa.+

:xmas:

No Kainuusta saa okt:n maalta 50-70 tonnilla, 700-sarjan Bemari tai iso Mersu 70 tonnia, talveksi vielä lomapaikka välimereltä 70 tonnia eli vasta 210 tonnia mennyt. Saatte päättää itse mitä teette toisella 200 000 eurolla jotka Hesassa menisi. Aktiviteetteja (esim lunta) löytyy ihan eri tavalla kuin loskaisesta Hesasta.

Vain Kainuulainen puhuu noin. Arvot on kovin erilaiset. Kainuussa on hienoa omistaa bemari ja ok-talo. Helsingissä kulttuuri, sosiaalisuus ja ihmiset on elämän ravintoa.

Niin no JOS mä muuttaisin Kainuuseen niin en mäkään sitä bemaria ostais, enkä varsinkaan lomapaikkaa välimereltä. Mä käyttäisin tuon ylimääräisen rahan asuntolainan lyhennykseen mieluummin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Asun 40km päässä Helsingin keskustassa.Ajan töihin 30min.
Asun lähellä riittäviä palveluita, saan juoda aamukahvit rauhassa omalla 4800neliön tontilla,jonka vieressä kyllä naapureita,muttei näköetäisyydellä,voin pulahtaa järveen uimaan joka aamu vaikka nakuna. Talossa on tilaa hyvin 5hhen perheellemme = 370neliötä ja kolmen auton tallit. Säilytystilaa löytyy runsaasti. Oma tenniskenttä ja uima-allas löytyy. Sekä omalta rannalta rantasauna.Koen eläväni paratiisissa.Jos tekee mieli kaupunkiin Helsinki vaivaisen 30min ajomatkan päässä. Koko paratiisi on arvoltaan n. 2,4miljoonaa.

Arvaa miksi muutimme Helsingin munkkiniemestä, 120neliön omakotitalosta,jossa oli 800neliön tontti tänne?

Arvaan että tykkäätte tuollaisesta, päinvastoin kuin minä.

Ensimmäinen syy oli lisätilan tarve ja kun myimme Munkan talomme päätimme katsoa mitä sillä rahalla saa alle 50km säteellä. Kun tuo kaunis tontti tuli kohdallemme, ei siinä enää muu kelvannut.Vaikka rehellisesti sanottuna emme koskaan olleet kuvitelleet muuttavamme Espoota kauemmaksi.
Parasta tässä koko asiassa oli se, että hinnalla millä ostimme tontin ja rakennutimme talon tuli sen verran edulliseksi suhteessa myymäämme Munkan taloon että samalla olimme täysin velattomia.Uskomatonta mutta totta.

Uteliaisuutta kysyn paljonko siitä Munkan kämpästä sitten saitte?

No ette te tässä tapauksessa ole missään vaiheessa kovin köyhiä olleet, sillä 120 neliön asunto munkassa EI ole mikään halpa... Minä veikkaisin että saitte siitä n. 600 000 ?

Huom. omakotitalo Munkassa. Ei riitä.

[/quote]

980 000e v. 2006.
Normaali duunariperhe ollaan;yrittäjiä.[/quote]

Normaali duunariperhe jolla oli ennen miljoonan talo ja nyt 2,4 miljoonan talo... Noi on mulle niin käsittämättömiä summia etten osaa ees ajatella, ja itsekin olen normaali duunariperheestä. Kotitaloni arvo olis nyt ehkä 100 000 - 140 000. Aikanaan kun vanhempani sen ostivat niin maksoi paaaaljon vähemmän.

Teidän nykyisen talon hinnalla sais helposti 20 normaalia taloa :D

980 000e v. 2006.
Normaali duunariperhe ollaan;yrittäjiä.[/quote]

Normaali duunariperhe jolla oli ennen miljoonan talo ja nyt 2,4 miljoonan talo... Noi on mulle niin käsittämättömiä summia etten osaa ees ajatella, ja itsekin olen normaali duunariperheestä. Kotitaloni arvo olis nyt ehkä 100 000 - 140 000. Aikanaan kun vanhempani sen ostivat niin maksoi paaaaljon vähemmän.

[/quote]

Tämä oli siis lainaus Linnealta "980 000e v. 2006.
Normaali duunariperhe ollaan;yrittäjiä."

Alkuperäinen kirjoittaja lottovoittoa ei näy... Tosin en lottoa :):

980 000e v. 2006.
Normaali duunariperhe ollaan;yrittäjiä.

[/quote]

Tämä oli siis lainaus Linnealta "980 000e v. 2006.
Normaali duunariperhe ollaan;yrittäjiä."[/quote]

Tuota mäkin ihmettelin. Taitaa olla peritty talo?

Yhteistyössä