Siis että langaton verkko pitäisi loihtia...

• Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
mutta alkaa olla käpy jäässä tällä oravalla. D-linkin joku vimpain (DWL-2100AP) tuolla odottaam, että jotain osaisin tehdä. Asennus-CD ohjaa kyllä, mutta siinä vaiheessa, kun pitäisi päästä määrityksiä tekemään, ei enää onnistu :headwall:

Toisaalta, eilen opin demoksaamaan digiboksilla tallennetut ohjelmat, autorisoimaan ja polttamaan ne DVD:lle. (Ja tarkoitus siis oli luoda langaton verkko käyttämällä sitä saakelin mötikkää, joka tulee korvaamaan edellisen, heikkotehoisen MUTTA toimivan systeemin)

Alkuperäinen kirjoittaja JonseredLaLoca:
mutta alkaa olla käpy jäässä tällä oravalla. D-linkin joku vimpain (DWL-2100AP) tuolla odottaam, että jotain osaisin tehdä. Asennus-CD ohjaa kyllä, mutta siinä vaiheessa, kun pitäisi päästä määrityksiä tekemään, ei enää onnistu :headwall:

Toisaalta, eilen opin demoksaamaan digiboksilla tallennetut ohjelmat, autorisoimaan ja polttamaan ne DVD:lle. (Ja tarkoitus siis oli luoda langaton verkko käyttämällä sitä saakelin mötikkää, joka tulee korvaamaan edellisen, heikkotehoisen MUTTA toimivan systeemin)
Paljonko tämmöselle tulee hintaa, jos saa kysyä?

Mikä sulla siis on ongelmana? Mä ehkä voisin osata auttaa.. Kytkin meille kans pari viikkoo sitten langattoman tukiaseman, sellaisen joka liitettiin tuohon jo meillä olevaan verkkopäätteeseen.meillä tuo tuki asema on merkiltään buffalo. jos sama merkki niin sitten vois onnistua helpostikin..

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja manskumamma:
Mikä sulla siis on ongelmana? Mä ehkä voisin osata auttaa.. Kytkin meille kans pari viikkoo sitten langattoman tukiaseman, sellaisen joka liitettiin tuohon jo meillä olevaan verkkopäätteeseen.meillä tuo tuki asema on merkiltään buffalo. jos sama merkki niin sitten vois onnistua helpostikin..

Ongelma on se, että SpeedStreamin späätelaitteen WLAN kantaa ainakin yhtä kauas, kuin tämä varta vasten ostettu vimpain, jota en pääse konfiguroimaan. Eli en saa mokomaan jästipäähän yhteyttä, kertoakseni, mitä salausta haluan käyttää ja sen sellaista... Edellisen verkon sain itse asennettua, mutta nyt siis tarvitaan lisää puhtia, että "ulkoistettu toimistorakennus" (lausutaan "sauna") ei jää pimentoon.

Eli olen kytkenyt verkkopäätteeseen piuhan, joka yhdistää access pointin ja päätteen, eli netti löytyy. ethernet-kaapeli tulee tälle koneelle verkkolaitteen persiistä ja toinen mokoma piuha siis menee tukiasemaan. Aseman kautta pääsee verkonraakileeseen, jota siis en pysty hallinnoimaan.

Laitanko verkkopäätteen siltaavaan tilaan vai en ja jos, niin miksi ja miten?
:ashamed:
Tai sitten pakkaan koko komeuden takaisin ja tungen sen myyjän ajuriin :saint:

Hinta oli muuten vähän enemmän, kuin Buffalolla (n.70 euroa) joita ei hyllystä löytynyt, ehkä kympin, viisitoista euroa enemmän. Ja aivan turhaan! |O *huomenna tulee Texasin ihme asentamaan, jos en yöllä onnistu*

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
ja mä tankkaan vielä tota jästä käpyä :D Onnea vaan... meillä kävi lopulta ihan ammatti-ihminen laittamassa langattoman verkon kun ei iteltä luonnistunut
Vituttaa kuin hampaatonta oravaa liukkaalla oksalla ja käpykin on jäässä! :D

Itellä tökki se ku olin unohtanu vaihtaa verkkokortille automaattiasetukset päälle tcp/ip asetuksiin niin en päässy boksiin käsiksi, mutta tuohon voi nyt olla mikä muukin tahansa syynä. Koitahan taistella sen kans.

-Garfield-
laita se uusi asema yksinään verkkokaapelilla koneen verkkokorttiin kiinni, pitäis konffaukset onnistua. en ymmärrä tuota sun selitystä. Tuleeko ensin tietsikka, siitä verkkokaapeli langatomalle tukiasemalle ja viimeisenä ADSL-päätelaitteelle. Molemmat siltaava ja reitittävä käy, jos langaton tukiasema tukee reitittävää. Reitittävässä ei tarvi erikseen yhdistää nettiin, purkki hoitaa sen itse, siltaavassa taas pitää

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja -Garfield-:
laita se uusi asema yksinään verkkokaapelilla koneen verkkokorttiin kiinni, pitäis konffaukset onnistua. en ymmärrä tuota sun selitystä. Tuleeko ensin tietsikka, siitä verkkokaapeli langatomalle tukiasemalle ja viimeisenä ADSL-päätelaitteelle. Molemmat siltaava ja reitittävä käy, jos langaton tukiasema tukee reitittävää. Reitittävässä ei tarvi erikseen yhdistää nettiin, purkki hoitaa sen itse, siltaavassa taas pitää
Olen tuotakin jo yrittänyt, siis että kytkin purkin suoraan tietokoneeseen, vaan ei onnostunut. väitti, että yhteys on vajaa... Ja niin alan olla minäkin. Vaan ei muuta, kuin tappelemaan uudelleen. Tämä on paljastunu hyvin kiehtovaksi peraatioksi, samaa luokkaa kuin se, kun koneesta poistettiin lähes 60 000 virus-kopiota :D

Ja taas väntämään! Palaillaan kohta asiaan... jos en ole räjäyttänyt mitään

Olen tuotakin jo yrittänyt, siis että kytkin purkin suoraan tietokoneeseen, vaan ei onnostunut. väitti, että yhteys on vajaa... Ja niin alan olla minäkin. Vaan ei muuta, kuin tappelemaan uudelleen. Tämä on paljastunu hyvin kiehtovaksi peraatioksi, samaa luokkaa kuin se, kun koneesta poistettiin lähes 60 000 virus-kopiota :D
Ja taas väntämään! Palaillaan kohta asiaan... jos en ole räjäyttänyt mitään
Montako verkkokaapelin paikkaa on siinä langattomassa tukiasemassa?
Vajaa se onkin jos et kytke ADSL päätelaitetta, siitä tekstistä ei kannata välittää... kirjoita vaan selaimen osoiteriville se ohjeessa oleva ip, pitäis yhdistyä

JONSERED Karhunkantaja
Konffaus onnistui, mikään muu ei :LOL: eli loin pysyvn IP-osoitteen, sain yhteyden perhanan purkkiin, vaihdoin asetukset ja luulin osanneeni oikein... vaan ei. Nyt ei läppärillä pääse nettiin, ei langattomasti eikä langallisesti. Pöytäkone pelittää kyllä.

Ja joo, on langaton nettiyhteys siinä koneessa, jolla yritin vääntää.

Konffaus onnistui, mikään muu ei :LOL: eli loin pysyvn IP-osoitteen, sain yhteyden perhanan purkkiin, vaihdoin asetukset ja luulin osanneeni oikein... vaan ei. Nyt ei läppärillä pääse nettiin, ei langattomasti eikä langallisesti. Pöytäkone pelittää kyllä.

Ja joo, on langaton nettiyhteys siinä koneessa, jolla yritin vääntää.
Läppärin päässä siis vika. Pääsetkö toisella koneella langattomasti nettiin? Vai pelkän verkkokaapelin kautta? Kokeile langatonta ensin ilman salauksia, ja kun linjat pelaa, sitten vasta salaus päälle, helpompi hakea vikaa jos ei onnistu.

Yhteistyössä