siis eikä... tääkin vielä. Isä Mitro menettää pappisoikeudet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AinaHarmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän poliisitkaan saa mennä univormussa muihin töihin, tai palomiehet kaikissa varusteissa, tai armeijan työntekijät univormussa siviilityöhön.. Pitäis papin ymmärtää ja olla haastamatta riitaa tollasilla typerillä "mua ei ole kutsuttu ajoissa"-kiukutteluilla.

Siis piipainkokous päättää omaehtoisesti saako Isä Mitro pappisvirkansa takaisin Eu-hommien jälkeen. Ellei saa, niin ei muuta kuin saarnaamaan toiseen kirkkoon! Noin hyvää miestä kyllä tarvitaan pappina olkoonpa uskontosuntaus mitä vaan!

Mun mielestä oikein. Koska jos lähtee johon sellaiseen kuin eu parlamenttiiin. niin voi keskittyä kahteen hommaan. Muutenkin isä mitro on esiintynyt julkissuudessa aika maallisesti esitellyt

Alkuperäinen kirjoittaja sharita:
Mun mielestä oikein. Koska jos lähtee johon sellaiseen kuin eu parlamenttiiin. niin voi keskittyä kahteen hommaan. Muutenkin isä mitro on esiintynyt julkissuudessa aika maallisesti esitellyt

Isä Mitrohan on maallinen ihminen, me kaikki olemme.

Harmillista. Mutta raamatun mukainen ajatus on "yleinen pappeus". Sen mukaan kuka vaan Jeesuksen oma on tavallaan pappi. Joten mitä siis muuttaa tuo, Jumalan edessä sen asema ei muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Harmillista. Mutta raamatun mukainen ajatus on "yleinen pappeus". Sen mukaan kuka vaan Jeesuksen oma on tavallaan pappi. Joten mitä siis muuttaa tuo, Jumalan edessä sen asema ei muutu.

Totta, Jumalan edessä ei muutu, mutta vanhoillisten ortodoksipiirien silmissä muuttuu paljonkin. Tämä näissä uskonnoissa tökkii.... Jumala ei ole rankaiseva, eikä kostava, eikä ahdasmielinen - ihminen on ja tekee Jumalastakin sellaisen, että voisi itsekin sellaisena jatkaa - Jumalan kuvia kun olemme.....

Yhteistyössä