siis eihän tää näin voi mennä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
suunnitelma oli se että talo ja laina ovat minun nimissä niin kauan kun mies opiskelee ja sitten kun pääsee töihin niin tasaa minulle tuota summaa minkä olen sitä lainaa jo maksanut ja sitten talo ja laina tulisi molempien nimiin.

Tää voisi olla kyllä oikea perustelu tuolle järjestelylle koska KUN sun miehelle lainaamasta summasta (koroton tai asuntolainan koron suuruinen) on paperi, sä otat isomman lainan pankista asuntoon MUTTA koska asuntolainan korot on paljon pienempi kuin tuohon tarvittavan kulutus-/joustoluoton korot JA ne on verovähennyskelpoisia, talouteenne jäisi näin enemmän käytettävissä olevaa rahaa. Paperiasta kannattaa kyllä hoitaa pankissa senkin takia että kaikki on muodollisesti oikein. Jos veloittavat siitä esim 50-100 eur se on vähän mielenrauhasta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Tuttu on lentäjäkoulussa ja hän maksaa sen niin että kun valmistuu ja työskentelee niin otetaan palkasta vähitellen pois 90000e.
Ei tarvi edes lainaa.

toihan olisi kyllä vielä parempi vaihtoehto tuolle lainanotolle.Onko hän porissa?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ukon mielestä olisi kiva jos sinä maksaisit sekä hänen opiskelunsa että teidän asuntolainan. Hänen ei tarvitsisi muuta kuin lennellä. Oletteko ajatelleet miten uuden talon omistussuhteet silloin menisivät jos sinä maksaisit yksin asuntolainaa? Ei ainakaan enää 50/50.

Toisaalta onhan monia avo-/aviopareja, joissa nainen on kotona vuosia lapsia hoitamassa kotihoidontuella ja mies maksaa lainat siltä ajalta. Vaikka omistussuhde on 50-50. Tai nainen opiskelee ja mies maksaa lainan. Ei silloinkaan kukaan kyseenalaista omistussuhdetta.

Totta kai puolet rahoista on sun!!

Pidetään peukkuja että miehesi pääsee kouluun :) Mun esikoisen isä valmistuu kohta lentäjäksi ja ihana nähdä ihminen niin onnellisena, ku pitkäaikainen haave vihdoin käy toteen!

Yhteistyössä