Siis apua, onko muiden 4-vuotiaat tällaisia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keinot vähissä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keinot vähissä

Vieras
ei tottele vaikka sanoisi kuinka nätisti tai sitten huutaisi, ei tunnu mikään tehoavan! isosiskonsa kyllä siivoaa nätisti huoneensa, nyt toista päivää komennettu siivoamaan oman huoneensa. mitään muuta ei saa tehdä eikä huoneesta pois tulla kuin vessassa käymään ja ruoka syömään. mutta eipä tehoa sekään. pompottaa siskoaankin..:/

Niin jäärä kuin olla ja voi! alkaa oleen keinot vähissä ja hermot tuntuu menevän nykyään heti kun lapsi alkaa temppuilla.. :(

Pelottavan tutulta kuulostaa. Meilläkään ei mikään mee perille mitenkään. Haluaa itse päättää kaikesta eikä kelpuuta mitään muuta. Periksi en oo kyllä antanu mutta hermoja koettelee todella. Niin, ja meillä siis tyttö.

no minä oon sortunut periksi antamiseen ja huomaan, että kostautuu se :(
mutta aina ei jaksaisi taistella tässä tahtojen taistelussa..
välillä tuntuu ettei mikään ole hyvä!!

Mäki kuvittelin et se 4vee uhma on kamalaa, mut tuo 5vee pesee sen ja kuulemma se 6v on viel pahempi..

AP:lle, röijää tytön? huoneeseen jätesäkkejä ja ala pakata leluja niihin, yllättävän äkkiä voi tulla halu sittenkin siivota, jos ei ni säkit pariks viikkoo varastoon..

Meillä on 3v8kk ikäsellä samaa, ei kuunnella mitään ja jatkuvasti on otettava, istutettava aloilleen ja odotettava että saa itkunsa ja raivonsa lopetettua että voi kertoa miksi ei voi tehdä jotenkin tai miksi pitää tehdä jotain. Ihan sama montako kertaa sanoo mistäkin niin ei kuulu, jos ei ite mene ja rauhota että nyt kuuntelet ja sillon se itku alkaa, ku ei sais sanoa.

Ja sitten vetää pikkusiskoa 1v8kk mukaan. Ja tämä iltanukutus on kauheinta, just aattelin että pitäskö mun soittaa neuvolaan vai kysyä täältä, että miten toimis... Nukkuvat samassa huoneessa, kuopus jatkettavassa ja hirveä häsellys on aina, juoksevat pois, villittevät toisiaan ja tuohon isompaan ei auta mikään. Oon menny jo varmaan ihan liian pitkälle kun oon aikonu nakata joululahjaksi saadut muumimukit hiirile kun ei mikään tehoa. En tiiä miten noita vielä vois kiristää, ei varmaan ole kauheen järkevää edes tällanen mutta kun keinot on ihan loppu. Omissa huoneissa rauhottus ehkä paremmin mutta ei meillä ole huoneita ku kaks ja toisessa nukutaan me. Ja toisaalta sitten ei kumpikaan haluais nukkua siellä kun ei olis toista turvana.

Tulipas pitkä ja meni varmaan myös asian vierestäki.

Samanlaista tääläki. Paitsi että en käskis kahta päivää. Siivoaisin ite jätesäkin kans. Ensin säkki ovelle ja uhkaus kerätä lelut siihen, jos lapset ei kerää, niin säkki heilumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Meillä on 3v8kk ikäsellä samaa, ei kuunnella mitään ja jatkuvasti on otettava, istutettava aloilleen ja odotettava että saa itkunsa ja raivonsa lopetettua että voi kertoa miksi ei voi tehdä jotenkin tai miksi pitää tehdä jotain. Ihan sama montako kertaa sanoo mistäkin niin ei kuulu, jos ei ite mene ja rauhota että nyt kuuntelet ja sillon se itku alkaa, ku ei sais sanoa.

Ja sitten vetää pikkusiskoa 1v8kk mukaan. Ja tämä iltanukutus on kauheinta, just aattelin että pitäskö mun soittaa neuvolaan vai kysyä täältä, että miten toimis... Nukkuvat samassa huoneessa, kuopus jatkettavassa ja hirveä häsellys on aina, juoksevat pois, villittevät toisiaan ja tuohon isompaan ei auta mikään. Oon menny jo varmaan ihan liian pitkälle kun oon aikonu nakata joululahjaksi saadut muumimukit hiirile kun ei mikään tehoa. En tiiä miten noita vielä vois kiristää, ei varmaan ole kauheen järkevää edes tällanen mutta kun keinot on ihan loppu. Omissa huoneissa rauhottus ehkä paremmin mutta ei meillä ole huoneita ku kaks ja toisessa nukutaan me. Ja toisaalta sitten ei kumpikaan haluais nukkua siellä kun ei olis toista turvana.

Tulipas pitkä ja meni varmaan myös asian vierestäki.
meillä kuopus viedään sänkyyn ja nukahtaa sinne itsekseen.Esikoinen menee nukkumaan puolituntia myöhemmin,käy sohvalle makaamaan,äiti/isi istuu sohvalla ja katsoo tv:tä.Kun nukahtaa kannetaan omaan sänkyyn.

Täällä on kiristelty koko päivä hampaita 4v:n vuoksi, tämä on tytön ensimmäinen kunnon uhma. Aamusta heti: tiputti yhden Pittle People-ukon hankalaan paikkaan ja minä menin auttamaan. Kun sain sen ukon ongittua, neiti paiskasi sen menemään. Silloin suutuin ensimmäisen kerran. Ulos ei päästy ollenkaan (pukemisen kanssa suuria ongelmia), tyttö meni sitten päivälevolle kun pikkusisko meni isänsä kanssa ulos. Myöhemmin pyysi että laitan Muumi-pelin tietokoneelle, ja kun sain sen laitettua, ei hän enää halunnutkaan pelata. Ja pikkusisko odotti innoissaan vieressä, ei itse vielä osaa pelata mutta katselee onnessaan kun isosisko pelaa. Sitten kun sammutin pelin ja pikkusisko huusi kurkku suorana, neiti olisikin halunnut pelata. Arvatkaapa montako kertaa olen tänään huutanut.

Ensi viikosta meillä alkaa spartalainen kuri, päiväohjelmasta ei lipsuta pätkääkään ja molemmat saavat mennä lepäilemään tunniksi (eivät nuku päiväunia). Yhtään ei neuvotteluvaraa voi tuon uhmiksen kanssa näköjään jättää, muuten kaikesta vängätään koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Siivoaisin itse, tosin ison jätesäkin kanssa tavarat muualle talteen. Kylmää meininkiä, mutta minä olenkin täysin natsi-äiti. B)

Täällä toinen natsi-äiti.. :whistle: Se tuo yleensä vipinää kinttuihin kun jätesäkkiä ovenraossa kahisuttaa..
Ja meillä lähdetään armotta jäähylle jos tilanne niin vaatii.. Lopetin huutamisen, koin sen hyödyttömäksi, jäähypenkki on meillä tehonnut! :)

Meillä kuopus ei alkas varmaan kirveelläkään yksin nukkumaan ku ihan megarätti väsyneenä. Ja haluan kuitenkin esikoisenkin saada nukkumaan omaan sänkyyn eikä muualle, kyllä se varmaan joskus (?) sen oppii... Huoh...

Niin ja meillä lelut on kerätty suurin osa pois jo reilu viikko sitten, oltiin reissussa ja nyt tultiin takas, mutta joulupukilta saivat lisää leluja... Ja meillä tytöt ei edes leiki vaan ne vaan hajottaa kaiken ja pomppivat sohvilla ja nakkelevat sohvatyynyt lattialle... Ja kuullostaa varmaan että kuria ei olis ollu koskaan... On sitä ollu, on todellakin. Mikä lie tämä kausi nyt.

meillä 3 ja poulivuotias myös toosi hankala saada järkäämäs edes vähän omia lelujaan. Nyt oonkin tehny muutamia kertoja niin, että istun hänen kanssaa vaikka niiden legopalikoiden viereen ja sanon, että täsä nyt istutaan niin kauan aikaa, että palikat on ämpärissä. Toki auttelen häntä keräämisessä sitten, kun hän alkaa itse keräämään...

Mikään muu ei ole tuohon tyttöön tehonnut!!! Ei huuto, maanittelu, kiristys, lahjonta.....

Riiviöt-ohjelmasta (Nanny 911) televisiosta otin kokeiltavaksi meidän neljävuotiaan pojan kanssa siivoussysteemin, jossa laitan lastenhuoneeseen kolme paperikassia/pahvilaatikkoa. Yhdessä lukee V, joka tarkoittaa että siihen laitetut lelut menevät varastoon. Toisessa lukee R, joka tarkoittaa, että se kassi kokonaisuudessaan menee roskiin. Kolmanteen kassiin piirrän kylkeen hymynaaman ja se tarkoittaa, että siihen laitetut lelut jäävät lastenhuoneeseen siivouksen jälkeen. Menen aluksi mukaan siivoukseen ja reippaalla kädellä olen aikeissa laittaa kaikenlaista R-kassiin. Ohimennen kysyn sitten neuvoa kuopukselta, että mihin kassiin mikäkin hänen mielestään kuuluu... Tämä keino on useamman kerran toiminut, välillä tosi hienostikin. Toki se nelivuotiaan kohdalla tarvitsee myös aikuisen jatkuvaa läsnäoloa ja kiinnostusta siitä, millaisia valintoja lapsi tekee.

mä luulin et mun poika on ainut tässä maapallolla noin pippurinen tapaus...huh,helpotus niitä on paljon muitakin.
Mä jo olen kerinnyt haukkumaan itteni historian huonoinmaks äidiksi kun olen kasvattanut tollasen riehuvan pienen miehen...