Siis alkoiko esipuberteetti-ikä nyt jo vai minkäikäisenä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Meidän 7vee on yhtä tulta ja tappuraa nykyään.. iskä on tyhmä ja äiti idiootti ja suutahtaa oikeen kunnolla välillä ja sit juostaan omaan sänkyyn itkemään :o Siis olen ihan ymmällään nykyään? Tai no en ole, mutten odottanut tätä nyt ihan vielä..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kuulostaa aivan lellilapselta....ku ei saa jotain periksi niin noin ne toimii.

Mainitsinko ettei saa edelleen periksi kaikkea :D Hän saa ihan samoja asioita kuin ennenkin, lisäksi lupaan enemmän nykyään ja palkitsen paljon kun on niin etevä ja taitava ja ahkerakin, osaa ja toimii ja on reipas yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Taitaa olla aika normaalia ekaluokkalaisen käytöstä, uudet asiat väsyttävät ja vanhemmista eroaminen pikkuhiljaa alkaa.

No sitä mä hiukan ajattelinkin.. just ehdin viime viikolla ajatella hiljaa mielessäni, että ai kun tämä onkin pitkästä aikaa tosi nautittava olotila tää koululaisen vanhemmuus, niin eikös elämä lyö pesismailalla päähän!!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Kai se normaalia on, vaikkei meidän lapsilla sitä olekaan ollut. :saint:

Jee, jee, pääsitpä hieromaan suolaa haavoihin :laugh: niin onhan tässä isoja asioita tullut, koulunalku ja iltapäivänhoidon aloitus ja hammasraudat samaan syssyyn.. Ja äiti vaan mainostaa harrastuksia minkä kerkee ja kyselee millaista koulussa oli ja mikä on parasta ja välillä sortuu kertomaan omista kouluajoistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Mainitsinko ettei saa edelleen periksi kaikkea :D Hän saa ihan samoja asioita kuin ennenkin, lisäksi lupaan enemmän nykyään ja palkitsen paljon kun on niin etevä ja taitava ja ahkerakin, osaa ja toimii ja on reipas yleensä.

Ihan uteliaisuuttani näin ekaluokkalaisen äitinä kyselen, että mitä tarkoitat tuolla, että lupaat enemmän ja palkitset paljon? Miten palkitset häntä; sanoilla? lahjoilla? Miksi?

Mitä tarkoittaa (ihan konkreettisesti), että hän on niin etevä, taitava ja ahkera?Tekeekö hän paljon käsitöitä? Entä kotitöitä? Kerääkö hän sieniä ja marjoja? Kalastaako hän? ;)

Ei silti, kyllä minäkin ekaluokkalaistani palkitsen ahkeruudesta. Jos hän virvelöi kunnon hauen, hän saa itse päättää mitä ruokaa siitä valmistan! =)

No ei ainakaan meillä oo lellitty ketään! Luultavasti toi liittyy ikään.meillä tuli just 8v ja on se kiukku vähentyny jonkinverran tässä vuoden-parin aikana..

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Mun esikolla alko tollainen käytös myös ekalla. Nyt kolmannella, ja alkaa pikkuhiljaa helpottaa..Ainoo vaan et junnu on eskarissa ja "oireilee" samoin jo nyt |O

Hoh :D meilläkin oireilee eskarilainen ja pahasti välillä, sieltä tulikin jopa tiedote että lapset 'saattavat' olla hiukan väsyneitä ja kiukkuisia uusien asioiden edessä. :o |O

Omalla esikoisellani alkoi tuollainen eskari-iässä ja meillä oli sitten usein kaksi huutavaa ihmistä, joista toinen aikuinen vajosi sinne 6-vuotiaan tasolle :ashamed: ja nyt taas kun koulu on alkanut on meilläkin sellainen esiesimurkkuikäinen.

Ja minä yritän säilyttää aikuisuuteni, tyttö tosin osaa hyökätä aika vahvasti verbaalisesti vastaan. Ja saan näppylöitä siitä venyttelevästä- hei, ei mun on pakko- lauseesta jota seuraa sellainen ylmielinen katse |O

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Omalla esikoisellani alkoi tuollainen eskari-iässä ja meillä oli sitten usein kaksi huutavaa ihmistä, joista toinen aikuinen vajosi sinne 6-vuotiaan tasolle :ashamed: ja nyt taas kun koulu on alkanut on meilläkin sellainen esiesimurkkuikäinen.

Ja minä yritän säilyttää aikuisuuteni, tyttö tosin osaa hyökätä aika vahvasti verbaalisesti vastaan. Ja saan näppylöitä siitä venyttelevästä- hei, ei mun on pakko- lauseesta jota seuraa sellainen ylmielinen katse |O

Draamaqueen...kyllä ne osaa! :|

Kätevintä on tämä ikäero järjestelmä kuin meillä ;) tehdä lapset 6 vuoden välein.
Nytkin meillä on yksi murosiän kynnyksellä, toinen ekaluokkalainen ja viimeinen reilu 1 v jolla on varmaan kohta uhma

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

Draamaqueen...kyllä ne osaa! :|
niinpä

:headwall: vaikka samalla tyttö on kuitenkin vielä pieni, ja itsekin hämillään onko iso vai pieni. Ja sitten kun pientä mieltä sotkee vielä kaikki tyttöjen väliset ystävyyskuviot. Tai draamat pikemminkin.

kamalaa nokkimisjärjestystä :|

Alkuperäinen kirjoittaja yksi äitee vaan:
Kätevintä on tämä ikäero järjestelmä kuin meillä ;) tehdä lapset 6 vuoden välein.
Nytkin meillä on yksi murosiän kynnyksellä, toinen ekaluokkalainen ja viimeinen reilu 1 v jolla on varmaan kohta uhma

Meillä muuten on pojat syntyneet neljän vuoden välein, toimii. B)

Yhteistyössä