Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
"mies"
[QUOTE="vieras";27282301]En mä kyllä ymmärrä miksi kukaan nainen pelkäisi näyttävänsä liian hyvältä, enkä ketään tällaista tunnekaan. Kaikkia ei vain yksinkertaisesti kiinnostaa laittaa itseänsä.[/QUOTE]

Elämästä on todella paljon pois, jos kauneudella ei ole suurta väliä, jota oma kehokin on, etenkin naisella (mutta miksei myös miehellä). Siitä tulisi pitää huolta. Käytännössä kukaan niin tekevä ei kadu sitä, mutta moni, mies ja nainen, tuntee olonsa huonoksi ja raskaaksi, jos ei hoida itseään kuin minimaalisesti. Kyse on siis onnesta ja viehättyvyyden tunteesta, joka nostaa myös omaa itsetuntoa ja näyttää toisillekin kauniilta ja säteilevältä. Sellainen ihminen koetaan miellyttävänä paljon helpommin.

Kyllä minusta toiset suomalaiset naiset helposti alkavat sättiä tai syrjiä, jos nainen panostaa liikaa ulkonäköönsä. Ei meillä Suomessa saa erottua muista laittautumalla tai ainakin pitää laittautua juuri kuten muutkin. Siis yleensä. Nainen ei vieläkään meillä saa tuoda omaa persoonaansa kovinkaan paljoa esiin. Itä-Euroopassa esimerkiksi tilanne on juuri toisinpäin. Siellä ruokkoamaton nainen on yksinkertaisesti kummajainen.
 
"vieras"
En jaksa kommentoida alunperiseen viestiin, mutta kommentoin #51 viestiin..

Meillä työyhteisössä hoitoalalla vain kaksi hoitajaa jotka meikkaa töihin tullessaan. Minä ja toinen. Ja usein saan kuulla siitä toisesta hoitajasta, että: "sekin meikkipossu sitä ja tätä..." Varmaan samaa puhutaan minustakin selän takana?
Itse taas näen asian niin että on mukavampi hoitaa potilasta jos on itse huoliteltu ja hiukset siististi laitettu. Itseäni inhottaisi jos olisin pidempään sairaalassa ja minua hoitaisi joku rasvalettihoitaja joka ei olisi edes hampaitaan aamulla viitsinyt pestä ;)
Mutta se jos laitat hiukset nätisti, muutenkin kuin tiukalle ponnarille, tuntuu ärsyttävän muita. Saatikka se että jaksat laittaa hiukan luomiväriä, ripsaria, nypittää ja värjäyttää kulmat ja sipaista vielä pikkuisen huulikiiltoa..olet automaattisesti meikkipossupissis.
 
ajatteleva mies
Ap puhuu ihan täyttä asiaa. Jotenkin sen ulkonäön kompostoitumisen ja itsestään huoltapitämisen laiminlyönninkin jopa vielä jotenkin ymmärtäisi ja huokaillen hyväksyisi ja laittaisi vaikka väsymyksen piikkiin mutta ÄMMÄÄNTYMINEN on se kaikkein sietämättömin ilmiö ja myös yksi suuri syy synkkiin avioerotilastoihin.

Jokaisen miehen joka on tuskastunut vaimonsa nalkuttamiseen, alistamiseen, määräilyyn ja siihen että miehestä itsestään on tehty ämmän toimesta vanki omaan kotiinsa kannattaisi lukea tätä palstaa edes hetken niin tajuaisi että kyseessä on ihan yleinen trendi. Täällä palstalla ämmät kilpaa kuorossa puukottavat miehiään selkään, valittavat ja kyselevät toisiltaan mitä nämä sallivat tai eivät salli miestensä tehdä. Täältä saa vahvistusta mille tahansa ämmämäiselle käytökselle kun muut voimaistuneet palstafemakkoämmät huutavat tukea kuorossa "nyt kiellät sitä ukkoa" ja "sano sille ukolle että ei käy" ja "sä teet just niinkun haluat, ei se ukolles kuulu" jne, jne. Nainen joka suostuu olemaan perinteisellä tavalla perheenäiti ja miehensä tarpeet huomioiva puoliso on palstaämmien silmissä "50-luvulle jäänyt alistettu reppana".

Täysin sairasta ja kuvottavaa touhua.
 
[QUOTE="vieras";27282421]En jaksa kommentoida alunperiseen viestiin, mutta kommentoin #51 viestiin..

Meillä työyhteisössä hoitoalalla vain kaksi hoitajaa jotka meikkaa töihin tullessaan. Minä ja toinen. Ja usein saan kuulla siitä toisesta hoitajasta, että: "sekin meikkipossu sitä ja tätä..." Varmaan samaa puhutaan minustakin selän takana?
Itse taas näen asian niin että on mukavampi hoitaa potilasta jos on itse huoliteltu ja hiukset siististi laitettu. Itseäni inhottaisi jos olisin pidempään sairaalassa ja minua hoitaisi joku rasvalettihoitaja joka ei olisi edes hampaitaan aamulla viitsinyt pestä ;)
Mutta se jos laitat hiukset nätisti, muutenkin kuin tiukalle ponnarille, tuntuu ärsyttävän muita. Saatikka se että jaksat laittaa hiukan luomiväriä, ripsaria, nypittää ja värjäyttää kulmat ja sipaista vielä pikkuisen huulikiiltoa..olet automaattisesti meikkipossupissis.[/QUOTE]

Mä en tykkää hoitoalalla tehdä töitä meikattuna. Varsinkaa saunotus/pesuvuoros meikit valuus pitkin naamaa. Mä laitan vain hiukset (puhtaat) ponnarille ja se saa luvan kelvata muille. Kulmat toki nypin säännöllisesti. Rakennekynnet haluaasin, mutta eipä ne oo hoitajan työhön sopivat. Viikonloppuna ku oon baaris illalla töis niin meikkaan kevyesti.

Siideripissis en oo ikinä ollu.
 
"vieras"
No mä olen semmonen tantta, mutta ei ole tarvetta haukkua kauniita nuoria naisia. Itse asiassa olen tässä ajatellut, että jos alkaisi taas pitkästä aikaa meikata itsekkin, tosin jätän kimalteet ja helmiäiset nuoremmille :) Voisi piristää mieltäkin.
 
"Vieras"
Juuh mä niiin tiedän mitä sä tarkotat!!! Mä olen naimisissa sunlaises pässin kanssa. Hyvältä pitäis näyttää vaikka on valvonut 2 yötä ja päivää sairaan lapsen kanssa kun sulla on työjuttuja ja kun mun pitäis laittautua niin sitten kauhistellaan että "paljonko makso!?!" Tai "ostit taaaaas paidan".

Siivoan, pesen pyykit, pesen vessat, viemärit, tiskit, teen ruuat ja hoidan lasten asiat ja palaverit koululla ja leivon mokkakakkuja myyjäisiin. Illalla koko päivän hiljaisuuden jälkeen saat suusi auki kun niin tekis mieli. Painostat minun pienituloisuudella.

Sitten käyt viikonloppuna kattelemassa niitä pissiksiä baarissa ja mietit tällasta pas**a.
 
"mies"
Ap puhuu ihan täyttä asiaa. Jotenkin sen ulkonäön kompostoitumisen ja itsestään huoltapitämisen laiminlyönninkin jopa vielä jotenkin ymmärtäisi ja huokaillen hyväksyisi ja laittaisi vaikka väsymyksen piikkiin mutta ÄMMÄÄNTYMINEN on se kaikkein sietämättömin ilmiö ja myös yksi suuri syy synkkiin avioerotilastoihin.

Jokaisen miehen joka on tuskastunut vaimonsa nalkuttamiseen, alistamiseen, määräilyyn ja siihen että miehestä itsestään on tehty ämmän toimesta vanki omaan kotiinsa kannattaisi lukea tätä palstaa edes hetken niin tajuaisi että kyseessä on ihan yleinen trendi. Täällä palstalla ämmät kilpaa kuorossa puukottavat miehiään selkään, valittavat ja kyselevät toisiltaan mitä nämä sallivat tai eivät salli miestensä tehdä. Täältä saa vahvistusta mille tahansa ämmämäiselle käytökselle kun muut voimaistuneet palstafemakkoämmät huutavat tukea kuorossa "nyt kiellät sitä ukkoa" ja "sano sille ukolle että ei käy" ja "sä teet just niinkun haluat, ei se ukolles kuulu" jne, jne. Nainen joka suostuu olemaan perinteisellä tavalla perheenäiti ja miehensä tarpeet huomioiva puoliso on palstaämmien silmissä "50-luvulle jäänyt alistettu reppana".

Täysin sairasta ja kuvottavaa touhua.
Olen aivan samaa mieltä. Siksi kehotan kaikkia miehiä harkitsemaan vakavasti suhteeseen ryhtymistä ja suhteessa pysymistä tällaisten naisten kanssa, joita meillä on mielestäni ihan liikaa. Se voi käydä erittäin hankalaksi ja vaikeaksi. Koko naisethosta pitäisi mielestäni tuulettaa, mutta perinteet ja kulttuurimeemit istuvat lujassa ja ovat hyödyllisiä vallan välineitä.

Kaikissa suhteissahan on ongelmia ja ne pitää kohdata, mutta hankala ja riidanhaluinen kumppani tekee niistä huomattavasti mustempia. Tälläkin palstalla on valtava määrä negatiivista energiaa verrattuna positiiviseen ja ryhmäkäyttäytyminen on "nokkivaa" ja puukottavaa kaakatusta (en aivan usko samanlaista olevan muissa maissa kuten vaikka Venäjällä tai Japanissa). Tämä saattaa nimittäin olla myös naisille antamamme suuren vallan eräs varjopuoli.

Samasta syystä itselläni on varsin tiukka seula naisista, jotka kumppaniksi kelpuutan. Toisaalta yritän myös itse olla sellaisen naisen arvoinen täysillä.
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27282510]Olen aivan samaa mieltä. Siksi kehotan kaikkia miehiä harkitsemaan vakavasti suhteeseen ryhtymistä ja suhteessa pysymistä tällaisten naisten kanssa, joita meillä on mielestäni ihan liikaa. Se voi käydä erittäin hankalaksi ja vaikeaksi. Koko naisethosta pitäisi mielestäni tuulettaa, mutta perinteet ja kulttuurimeemit istuvat lujassa ja ovat hyödyllisiä vallan välineitä.

Kaikissa suhteissahan on ongelmia ja ne pitää kohdata, mutta hankala ja riidanhaluinen kumppani tekee niistä huomattavasti mustempia. Tälläkin palstalla on valtava määrä negatiivista energiaa verrattuna positiiviseen ja ryhmäkäyttäytyminen on "nokkivaa" ja puukottavaa kaakatusta (en aivan usko samanlaista olevan muissa maissa kuten vaikka Venäjällä tai Japanissa). Tämä saattaa nimittäin olla myös naisille antamamme suuren vallan eräs varjopuoli.

Samasta syystä itselläni on varsin tiukka seula naisista, jotka kumppaniksi kelpuutan. Toisaalta yritän myös itse olla sellaisen naisen arvoinen täysillä.[/QUOTE]

:LOL: :LOL: Jaa että te miehet olette ihan antaneet meille naisille valtaa :D :D
 
ajatteleva mies
[QUOTE="vieras";27282525]:LOL: :LOL: Jaa että te miehet olette ihan antaneet meille naisille valtaa :D :D[/QUOTE]Tyypillisen ämmämäistä ja yksinkertaista irrottaa yksi lause kontekstista ja takertua siihen. Tuntuu ah, niin kotoisalta. Asian ydin ja sanoma menee täysin ohi mutta yhteen lauseeseen ja sanaan takerrutaan ja väännetään sitä omaksi eduksi. Todella tuttua.
 
"vieras"
Mitä tapahtuu naiselle iän myötä? Ravintolat ja baarit ovat täynnä "siideripissiksiä", jotka ovat vimosen päälle meikattuna ja huoliteltua. He suorastaan tihtuvat seksiä. He nauravat, ovat iloisia ja heistä heijastuu positiivisuus. He haluavat myös juoda, päihtyä ja pitää hauskaa miesten kanssa.

Kun siideripissis vanhenee tai varsinkin tulee äidiksi, hän muuttuu täysin. Vanha vitsi sanoo, että miten kissasta saadaan lehmä? -> Menemällä naimisiin sen kanssa. Miten tämä voi olla niin totta? Meikkaaminen loppuu tai vähenee radikaalisti. Hoikka seksikäs vartalo muuttuu hieman pullukaksi ja enää ei ole puhettakaan tekokynsistä (ovat niin epäkäytännölliset) tai pitkistä hiuksista (vaativat liikaa hoitamista). Korkokenkiä käytetään enää kerran vuodessa serkun juhlissa ja niistäkin on useita senttejä tippunut koroista pois.

Asenne, persoona ja mieli muuttuu. Kaikki muut seksikkäät nuoret naiset ovat automaattisesti "pissiksiä" tai muuten vain horoja. Jopa juristiksi lukeva seksikäs nuori nainen on tyhmä, vain koska hän näyttää niin hyvältä. Entinen viinan tahdittama hauskanpito loppu kuin seinään ja tilalle tulee lähes absolutismi. "Saunakaljan saat ottaa, muttei enempää". Siis mitä helvettiä, kun aikaisemmin yhdessä otettiin kivat nousut ja pidettiin hauskaa?! Kaikesta koko elämästä pitää tehdä tasapaksua arkea. Ei juoda, naida ja juhlita. Ei. Se on entistä elämää se. Koskaan ei saa pitää hauskaa ja välillä teeskennellään, että on superhauskaa Iidan 2v synttäreillä, kun juodaan pahaa kahvia sunnuntaina pikkudarrassa sukulaisten kanssa.

Mä rakastan naisia, mutta kyllä mä kaipaan niitä "siideripissiksiä". Naurunremakkaa, seksikkäitä vaatteita ja olemusta... Miksi elämästä pitää tulla tylsää? Miksi sitä tylsää elämää pitää kutsua kivaksi ja että ei mukamas kaivata nuoruutta?! Miksi pitää valehdella itselleen, että perus saunailta on mukamas kivempaa kuin oikeat juhlat? Miksi naisesta tulee äitiyden myötä lehmä, jonka seksuaalisuus on luokkaa kasa paskaa? Miksi seksikäs nauru muuttuu nalkuttamiseksi ja äidilliseksi vahtimiseksi, että mitä mies tekee?

Miksi lapsesta tulee puolijumala, jonka lisäksi elämässä ei yksinkertaisesti saa olla muuta? Miksi Anu Saagim olikin niin oikeassa, kun hän eilen lehdessä sanoi suomalaisten äitien olevan huolittelemattomia tanttoja?! Ai niin... unohdin, että hänhän onkin virolainen horo, eikö niin? Miksei tälle asialle tehdä mitään? Miksi nainen kulkee koskaan tuulipuvussa, hä?!
joko oon tosi surkee kirjottamaan mutta hei. oonkin suorasananen ja lyhyt puheinen. Yhdellä lauseella kerron mitä sanottavaa.
 
"vieras"
Hahahaa. Onneksi kaikkien miesten mielestä siideripissityyli ei ole se tavoiteltava, nuoruudessakaan...
Itse olen ollut muuten vaan teinityylinen, tennareissa viihtyvä hyväperseinen älykkö eikä se ole muuksi muuttunut vuosien myötä. No, ehkä aavistuksen naisellisempaan suuntaan omasta halustani.
 
"mies"
[QUOTE="vieras";27282525]:LOL: :LOL: Jaa että te miehet olette ihan antaneet meille naisille valtaa :D :D[/QUOTE]

Tuo itsenäisyyden ylikorostaminen, vaikka jo lähes väsyttävän arvattavaa suomalaisnaiselta, ei muuten itseeni uppoa ollenkaan.

Sivisty sinäkin myös tiedoiltasi ja lue historiaa. Ilman miesten myötävaikutusta ette ikimaailmassa olisi saaneet äänioikeutta toisena historiassa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27282557]lukihäiriö vaivaa älykköä, siis siideripissis ei pissi vai väliäkö tuolla :D[/QUOTE]

arvaa miks? oonko siideri pissis....? Ehkä pinnallisesti että ette tiedä mitä mielessä liikkuu. Se on huijarin ensin huijattava.Niin saan selvää teistä? Kuulostan idiootilta mutta kun tiedän että et voi satuttaa kerron asioista.:).
 
"vieras"
[QUOTE="mies";27282604]Tuo itsenäisyyden ylikorostaminen, vaikka jo lähes väsyttävän arvattavaa suomalaisnaiselta, ei muuten itseeni uppoa ollenkaan.

Sivisty sinäkin myös tiedoiltasi ja lue historiaa. Ilman miesten myötävaikutusta ette ikimaailmassa olisi saaneet äänioikeutta toisena historiassa.[/QUOTE]

Jos odotat että alan itkeä sun kommenttien takia niin odota rauhassa, sinuna en kuitenkaan pidättäisi hengitystä :rolleyes:
 
Tekstissäsi on totuuden siemeniä ap. Mutta.

Entäs se välimalli tuosta siideripissiksestä ja tantta-akasta? Itse kuulun siihen kultaiseen keskitiehen, niihin naisiin jotka naimisiin mentyään pysyvät omana itseään ja joita aika kuitenkin muuttaa väkisin? Eivät kaikki kulahda ja väsähdä, vai vertaatko nyt pienten lasten äitejä siideripissiksiin? Tämä aika on ollut kuluttavaa, mutta täältä suosta nousen kyllä vielä :D
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;27282636:
Hei mä en tarvitse 15 sentin korkoja, sentin pakkelikerrosta tai edes sitä siideriä. Mun ei tarvitse näyttää yhtään sen enempää hemaisevammalta kuin tunnen olevani, en tarvitse miehen mielipidettä siihen millainen minun pitäisi olla. Sitä, rakas ap, sitä kutsutaan joko itsevarmuudeksi tai vaikkapa aikuisuudeksi.
Jälleen mustavalkoisuutta. Joudun kerta toisensa jälkeen pettyä palstanaisten ajattelun tasoon. :)

Se, että kulkee "vain niin hemaisevana kuin itse tunnen", ei kyllä tasan tarkkaan kerro mitään itsevarmuudesta tai aikuisuudesta kun taas tunteista se ei kerro ainakaan mitään kovin vastaanottavaista. Kyseessähän on enemmän pelkkää muilta opittujen kulttuurimeemien kierrätystä maustettuna itsekkyydellä ("v*tut muista, tässä mä oon!"). Alkeellista ja usein rumaakin.
 
"minna"
Itse voin sanoa että olen paljon onnellisempi nyt aikuisena kuin silloin pissiksenä. Voi kuinka nautinkaan normaalista arjesta,se on parasta! Ihanaa käydä lenkillä tuulipuku päällä,pari kertaa vuodessa tosiaan korkkarit jalassa,silloin kun baarissa käyn. Sen useammin en hingu sinne.
 
[QUOTE="mies";27282720]Jälleen mustavalkoisuutta. Joudun kerta toisensa jälkeen pettyä palstanaisten ajattelun tasoon. :)

Se, että kulkee "vain niin hemaisevana kuin itse tunnen", ei kyllä tasan tarkkaan kerro mitään itsevarmuudesta tai aikuisuudesta kun taas tunteista se ei kerro ainakaan mitään kovin vastaanottavaista. Kyseessähän on enemmän pelkkää muilta opittujen kulttuurimeemien kierrätystä maustettuna itsekkyydellä ("v*tut muista, tässä mä oon!"). Alkeellista ja usein rumaakin.[/QUOTE]

Viimeksi kun tunsin itseni seksyksi, olin juuri tullut lenkiltä ja olin suihkunraikas. Posket punoitti ja iho kiilsi vedestä ja kaikki lihakset oli vielä ihan pinkeinä. Aah, mies ainakin tykkäsi ;)

Pointtini on, että itsevarmuus ja seksikkyys on alkujaan tunne. Minä voin tuntea itseni seksikkääksi niin aamulla juuri noustuani kuin silloin, kun olen viimeistä piirtoa myöten laittautunut iltaa varten. Se on se tunne joka ensin tulee ulkoiseksi olemukseen ja sitä kautta kaikkeen muuhun.

Pelkkä vaate voi olla seksikäs, mutta onko sen kantaja, jos ei tunne olevansa?
 
[QUOTE="mies";27282720]Jälleen mustavalkoisuutta. Joudun kerta toisensa jälkeen pettyä palstanaisten ajattelun tasoon. :)

Se, että kulkee "vain niin hemaisevana kuin itse tunnen", ei kyllä tasan tarkkaan kerro mitään itsevarmuudesta tai aikuisuudesta kun taas tunteista se ei kerro ainakaan mitään kovin vastaanottavaista. Kyseessähän on enemmän pelkkää muilta opittujen kulttuurimeemien kierrätystä maustettuna itsekkyydellä ("v*tut muista, tässä mä oon!"). Alkeellista ja usein rumaakin.[/QUOTE]

Mun mielestä on pääasia, että itte tuntee olonsa ittevarmaksi ja aikuuseksi. Ei sitä toiset määrittele miten ihminen tuntee.
 
"mies"
Viimeksi kun tunsin itseni seksyksi, olin juuri tullut lenkiltä ja olin suihkunraikas. Posket punoitti ja iho kiilsi vedestä ja kaikki lihakset oli vielä ihan pinkeinä. Aah, mies ainakin tykkäsi ;)

Pointtini on, että itsevarmuus ja seksikkyys on alkujaan tunne. Minä voin tuntea itseni seksikkääksi niin aamulla juuri noustuani kuin silloin, kun olen viimeistä piirtoa myöten laittautunut iltaa varten. Se on se tunne joka ensin tulee ulkoiseksi olemukseen ja sitä kautta kaikkeen muuhun.

Pelkkä vaate voi olla seksikäs, mutta onko sen kantaja, jos ei tunne olevansa?
Olen kanssasi aivan samaa mieltä ja tuo kuulostaa vain upealta (olen kade... ;))! :) Tarkoitin niitä naisia, joista ei välity se seksikkyys eli jotka eivät voi hyvin naisina ja seksuaalisesti (sen voi lukea ulkoa, vaatteilla ei ole ratkaisevaa osaa). Useimmiten, ei toki aina, nämä naiset ovat myös niitä, jotka eivät paljon mieti kauneutta tai satsaa siihen. Heille seksikkyys ja tunne-elämä eivät vain ole lähellä sydäntä, heitä ei kiinnosta koko aihe.

Ja tätä on itseni vaikea ymmärtää ja hyväksyä Suomessa. Kun tämä tuntuu muualla olevan lähes täysin vieras ajattelu naisilla. Onkohan naisten valta näissä tapauksissa mutatoitunut tällaiseksi "anti-feminiiniydeksi"?
 

Yhteistyössä