Sientä emättimessä/papa koe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miranda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miranda

Vieras
Gynekologin tutkimuksessa otettiin papa ja kun soitin labraan tuloksista, sanottiin että löytyi sientä. Mitä se tarkoittaa, onko siihen sitten joku lääke? Onko sama kuin hiiva?? Sain gynelle puhelinajan vasta viikon päähän, siksi tässä tiedustelen=)

Gynekologin tutkimuksessa otettiin papa ja kun soitin labraan tuloksista, sanottiin että löytyi sientä. Mitä se tarkoittaa, onko siihen sitten joku lääke? Onko sama kuin hiiva?? Sain gynelle puhelinajan vasta viikon päähän, siksi tässä tiedustelen=)

Saitko/Voitko kysyä sienen nimeä? Että onko pelkkää hiivaa vai muuta.

Sieniä on varmasti paljon erilaisia, mutta kerron oman tapaukseni. Minulla löytyi terveyskeskuksen 40-v joukkoseulantapapasta actinomyces bakteeri joka tunnetaan myös sädesienenä. Se tarttuu elimistössä olevaan vierasesineeseen kuten minulla kierukan poistolankoihin. Hoitona oli kierukan poisto ja parin viikon lääkevoidekuuri alapäähään. Kontrollipapassa (5kk päästä) se oli hävinnyt. Omakohtaisesti huomasin, että tuo sieni aiheutti alapäähän oudon hajun, mutta pistin sen kierukan aiheuttamien muutosten piikkiin. Haju tosiaan on myös tuon oire, sen vahvisti lääkärikin.

Onneksi tuli käytyä tuossa seulontapapassa, sillä tuo minulla ollut bakteeri/sieni voi olla vaarallinen, jos pääsee leviämään eteenpäin.

Paniikkiin ei ole syytä, vaikka sinullakin tuo sama sieni olisi. Ei se viikossa pahene. Vietä rauhallinen joulu ja odota rauhassa mitä lääkäri sinulle sanoo.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä